Aihe: Särösaundi yksikelaisella
1
Kontiak
08.01.2008 22:27:10 (muokattu 08.01.2008 22:28:25)
Ajattelin kokeilla unelmatoneni löytämistä sitä kautta, että lähtisin liikkeelle lo-output-mikillä (voi olla vaikka yksikelainenkin, jos saa hurinat pois kuten Dimarzion HS-3:ssa) enkä siis siten, että signaali on säröllä jo vahvistimelle tullessaan.

Onko kukaan lähestynyt asiaa samaan tyyliin? Vaatiiko hi-gainia vahvistimelta? Haen siis tuhtia, erottelevaa, mutta pyöreää saundia hieman tyyliin Yngwie, Van Halenin uudempi tuotanto...
gator
08.01.2008 23:15:14
Kuulostaa humpparilta.Ynkkäki soitti humppareilta vaikka ne ei näyttäny samanlaisilta ku evh:n.
ReBeat
08.01.2008 23:52:16

Ynkän mikit on hyvin matalatehoiset joka tapauksessa. Veikkaan että sille tuo hurinattomuus on ollut oleellinen syy noihin mikkeihin, jotta live-hommat sujuvat kun gainia on kuitenkin jonkin verran ja häiriöitä tulee. Jos ei olisi häiriöitä, niin soundin puolesta se voisi vetää varmaan ihan hyvin yksikelaisillakin, jos boostaisi niitä vaan vähän enemmän ennenkö tavara menee Marshalliin. Yksikelaisissahan piilee erottelevuus ja ilmavuus. Avainsana ynkän soundissa on päätesärö. Se tuo soundiin sopivasti sustainia ja samalla etuasteen tirinä ikäänkuin peittyy alle ja pyöristyy.
Da Make
10.01.2008 00:50:20
Mulla on TeleStratossa Duncanin vintaget, ja kyllä ainakin mun mielestä niillä saa todella herkulliset hi-gain sounditkin. Erilaista, erottelevaa, ilmavaa soundimaailmaa.
Kyllä mä lähtisin kokeilemaan, ei pidä kangistua kaavoihin.
Katso omat plussasi täältä! "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
Sensonic
10.01.2008 06:02:33
DiMarzion ToneZonea saa single coilin kokoisena kaksikelaisena "humpparina", ja sehän on melko "high output" -mikki. Jos mulla olisi kitara, jossa oli tallamikkinä single coil (onneksi ei ole, eikä tule), niin laittaisin oitis siihen tuon ToneZonen.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KP3C, Landola F6/Cut
opaa
10.01.2008 09:26:15
Onko kukaan lähestynyt asiaa samaan tyyliin? Vaatiiko hi-gainia vahvistimelta? Haen siis tuhtia, erottelevaa, mutta pyöreää saundia hieman tyyliin Yngwie, Van Halenin uudempi tuotanto...

Mä lähestyn asiaa juuri noin. Mun soundi on tosin enempi perinteistä rokkia ja bluesia, ei mitään kovin raskasta, mutta tosiaan mulla on homma toiminut huomattavasti paremmin, kun ymmärsin vaihtaa matalatehoiset humpparit ja pedaaleilla ottaa särön. Tuskin sullakaan metsään menee. Ne suuritehoiset humpparit on jotenki nii tunkkaista tavaraa..

Ps. SD:n Alnico ll vois olla sun ratkaisu: tuhti, erotteleva mutta pyöreä. Mulla oli semmoset ennen, ja vois sopia sun käyttötarkotukseen hyvinkin.
jazzIII
10.01.2008 09:56:21
Omia kokemuksia parivaljakosta Gibsonin '57 Classic ja SG = rapsakka, dynaaminen, voimakas kun vähän lisää vahvarista hönkää, ei vedä keskialuetta tukkoon jolloin soiton nyanssit, sekä myös räpellykset, tulee helpommin läpi :)

Sg ei ole niin järkälemäinen keppi, joka sekin ilmavoittaa soundia. Kannattanee pitää mielessä joku tuonsuuntainenkin yhdistelmä yksikelaisen sijaan.
Umas
10.01.2008 11:13:57

Stratohan on THE hevin keppi. Olen saanut yksikelasella ihan hyviä hevi soundeja... ...mikäli nyt puhutaan hevistä. ...niinkuin Iron Maiden ...tai ozzy yms. C-vireeseen singlecoil oli "ylläri ylläri" liian heikko, ainakin mun mexico stratossa, joten humppari tuli tallaan. Pikemminkin suosittelisin hankkimaan jonku humppareilla varustetun kepin tuon toisen lisäksi ni voi sitten kitaran vaihdolla hakea eroja soundiin.
Stoner to the boner
k...
12.01.2008 07:23:37 (muokattu 12.01.2008 07:28:41)
ei mitään sittenkään..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)