Spiral 09.01.2008 13:25:57 | |
---|
|
Karlsson 09.01.2008 13:32:46 | |
---|
Vaikkei korvat soisikaan, niin toivottavasti kukaan ei tämän perusteella jätä tulppia tai peltoreitaan käyttämättä. "Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner |
Kaverin äiti tuossa joskus väitteli tohtoriksi aiheesta, kehitti siis hoitoa tinnitukseen. Jotain hermopistejuttuja, en muista. Ei toki mikään parannuskeino, uusi hoito vaan. Toimi reilulle kolmannekselle jotenkin, en nyt muista kuinka usein sitä sitten tarvitsi. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
sellisti 09.01.2008 23:17:40 | |
---|
Menee lievästi ohi asian ytimen, mutta mihin se perustuu että tinnituksen voimakkuus voidaan mitata? Minkälaisella laitteella, ei kai sinne korvaan nyt tavallista desibelimittaria tökätä kun aivoissahan se kuuloaistimus syntyy..? Olen tuota jonkun kerran miettinyt mutten ole tullut kysyneeksi. "Musiikki ei ole sitä mikä soi. Musiikki on sitä, miksi se mikä soi, soi niin kuin se soi silloin kun se soi." (Leif Segerstam) --- "Musiikki on kuin huumori. Toisille sitä ei kannata selittää, toisille ei tarvitse." (en muista kuka) |
Pieni rumpalipoika 10.01.2008 00:01:37 | |
---|
Menee lievästi ohi asian ytimen, mutta mihin se perustuu että tinnituksen voimakkuus voidaan mitata? Minkälaisella laitteella, ei kai sinne korvaan nyt tavallista desibelimittaria tökätä kun aivoissahan se kuuloaistimus syntyy..? Olen tuota jonkun kerran miettinyt mutten ole tullut kysyneeksi. Öö tota. Ihan puhtaan "järkeilyn" tuloksena tuli mieleen joskus, että korvaan syötetään saman taajuuden signaalia, jolla tinnittää ja sit kun sen kuulee, katotaan kuinka lujaa sinne korvaan on ininää tuutattu stereoista. Rummut nurin ja nussimaan! |
Pitkavirta 12.01.2008 07:07:38 | |
---|
Menee lievästi ohi asian ytimen, mutta mihin se perustuu että tinnituksen voimakkuus voidaan mitata? Minkälaisella laitteella, ei kai sinne korvaan nyt tavallista desibelimittaria tökätä kun aivoissahan se kuuloaistimus syntyy..? Olen tuota jonkun kerran miettinyt mutten ole tullut kysyneeksi. Noissa yhteyksissä yleensä puhutaan peittoäänistä, josta vois kuvitella et tinnituksen voimakkuus mitattais ajamalla luureihin jotain voimistuvaa ääntä, ja potilas sanoo hep kun tinnitus on peittyny.. siitä sitten lääkärihenkilö tsekkais monta desibeliä piti laittaa.. tää on vaan arvaus. emmie tiijä.. |