Aihe: Nightwish
1 2 3 4 563 64 65 66 67207 208 209 210 211
mungiisi
03.01.2008 22:40:26
Älkää laittako hyvän bändin hyvää topikkia lukkoon.

Asiallinen keskustelu on asiallista, saa tykätä ja saa olla pitämättä, mutta sitten kun aletaan haukkumaan toisia ja kirjottelemaan kaikenlaista aiheen ohi menevää roskaa niin sitten ollaan väärillä urilla.

Mä itse kuulun tohon bändin fan clubiin mutten sen enempää osallistu väittelyyn. Sanon vaan sen että Tampereen keikan jälkeen oon ruvennu odottelemaan livelevyä tahi dvd:tä missä on Anette. :-)
Destroy Erase Improve
-J.-
04.01.2008 18:48:19
. Mielestäni jokainen kirjoittaja on ikään katsomatta näillä palstoilla samanarvoinen (vaikka vinoilla voi aina lämminhenkisesti)..

Tää fakta ois syytä monen muistaa...

Ikähän on vaan numeroita. Niihin tartutaan liikaa.

Mutta jottei keskustelu liikaa offaile niin mitäs keppejä Emppu käyttää pää asiallisesti?

Jotain Espin Horizonia ainaki..... muuta?
-Tilutuksen harjoittaminen vaatii vikkeliä sormia ja aivan kuten muukin kitaran käyttäminen, pitkiä hiuksia. Suuresta egosta, nahkahousuista ja lavakarismasta on myös etua tilutuksessa
mungiisi
04.01.2008 23:45:28
http://www.guitarheroes.fi/gh/media/heroes/emppu.html
eiköhän tossa nyt oo se oleellisin.

Uudemmilla videoilla näkyy olevan joku järkky ESP:in skitta mutta keikoilla ei oo pahemmin ollu kuvioissa.

Ja tarina tälle Eclipselle löytyy siitä että bändi lähti kuvaamaan Los Angelesiin videota ja Emppu unohti kitaransa kotiin. Kävi ostamassa paikallisesta musaliikkeestä sitten tuon.
Destroy Erase Improve
Moderaattori
05.01.2008 04:22:00 (muokattu 05.01.2008 04:22:52)
Threadi siivottu. Pari sivua turhaa roskaa ja epäolennaista jauhantaa, joka ei liittynyt enää aiheeseen. Myös sinänsä asiallisetkin vastaukset joissa oli siteerattu sopimatonta viestiä poistettu.

Tässä vaiheessa on hyvä kerrata hevipalstan säännöt:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=44&t=63564

Moderaattori
Grimmu
05.01.2008 11:13:48 (muokattu 05.01.2008 11:20:10)

Kyllä mun mielestä alkuajoista asti Nightwishiä kuunnelleella, neljä levyä omistavalla ja keikallakin käyneellä kuuntelijalla on oikeus sanoa mielipiteensä ihan suoraan, jos uusin julkaisu ei enää miellytäkään. En mä käy missään räppifoorumeilla huutelemassa, kuinka hirveetä .askaa siellä kuunnellaan, koska mua ei kiinnosta se. Elokuvamusiikki/sinfoniahevi taas kiinnostaisi hyvinkin paljon, mutta tällä kyseisellä levyllä sävellyspuoli on vaan mennyt mun mielestä aivan metsään.

Jos pitää jotain positiivista hakea vastapainoksi, niin ainakin Bye Bye Beautifulissa on ihan hyvä kertsi. Tulee mieleen Wish I Had an Angel, joka jostain sairaasta syystä vaan iski meikäläiseen.
Maksujen seurannan vuoksi on tärkeää, että asiamiehen tilitykset kulkevat Matkahuollon kautta.
MrQ
05.01.2008 12:02:48
Kyllä mun mielestä alkuajoista asti Nightwishiä kuunnelleella, neljä levyä omistavalla ja keikallakin käyneellä kuuntelijalla on oikeus sanoa mielipiteensä ihan suoraan, jos uusin julkaisu ei enää miellytäkään. En mä käy missään räppifoorumeilla huutelemassa, kuinka hirveetä .askaa siellä kuunnellaan, koska mua ei kiinnosta se. Elokuvamusiikki/sinfoniahevi taas kiinnostaisi hyvinkin paljon, mutta tällä kyseisellä levyllä sävellyspuoli on vaan mennyt mun mielestä aivan metsään.

Virallisen Sanan Ystävänä haluan kysyä nyt:

Tuoko se mitään uutta käytyyn keskustelun aiheeseen?
Haluavatko muut jäsenet viettää aikaansa lukeamalla kirjoituksesi?

artistien solvaaminen sitäpaitsi loukkaa artistia ja toiseksi se loukkaa kaikkia kyseisen artistin faneja. Huom: Kaikkia. Aina.
Sitäpaitsi hyökkäykset artisteja kohtaan ovat kokonaan kiellettyjä.
Siis, Kokonaan. Nythän tuodaan esiin sellaista mahdollisuutta että Holopainen et co. eivät välttämättä osuisikaan AINA nappiin. Puhumme kuitenkin mestarillisesta yhtyeestä joka on maailmanlaajuisen breakthrun kynnyksellä.

Jos pitää jotain positiivista hakea vastapainoksi, niin ainakin Bye Bye Beautifulissa on ihan hyvä kertsi. Tulee mieleen Wish I Had an Angel, joka jostain sairaasta syystä vaan iski meikäläiseen.

Annan Oikean mielipiteen ja haluan tuoda esiin että mielestäni Anette Olssonko se oli? No sen kuitenkin sovitustyö amaranth-kappaleen kertosäkeessä oli oikein onnistunut, positiivinen ja kannustava.

Lisäksi toki Hietalaa on aina hyvä kuunnella, vaikken hevistä tykkäisikään.

;)
aivokuolio
05.01.2008 12:45:32
Kiitos Moderaattorille.
R2
05.01.2008 12:59:26
Mun suosikkien ketjuista myös haukut pois!!!
"Ruumishuone bluus, joka ruumis huus"
mungiisi
05.01.2008 13:02:04 (muokattu 05.01.2008 13:11:50)
Virallisen Sanan Ystävänä haluan kysyä nyt:

Tuoko se mitään uutta käytyyn keskustelun aiheeseen?
Haluavatko muut jäsenet viettää aikaansa lukeamalla kirjoituksesi?

artistien solvaaminen sitäpaitsi loukkaa artistia ja toiseksi se loukkaa kaikkia kyseisen artistin faneja. Huom: Kaikkia. Aina.

Mielestäni Grimmu toi kyllä ihan asiallisesti oman mielipiteensä tähän keskusteluun. Huomasitko moderaattorin viestin? Ketjua on putsattu. Itse pistin ainakin merkille että aika paljon sun viestejä oli lähtenyt pois ;)

EDIT: Lisätään nyt vielä vähän omaa mielipidettä uudesta levystä ja kaikkeen siihen liittyvästä vaikka oonkin jo aiemmin maininnut.

Monen kuukauden kuuntelun jälkeen DPP:llä häiritsee oikeastaan vain se, että biisit kulkee lähes poikkeuksetta ABABCB-kaavan mukaan. Koukut ovat vähentyneet huomattavasti ja yllätyksellisyys. Palaset kyllä toimii mutta kun niitä voisi olla lisää.

Livenä toimi todella hyvin, paremmin kun osasin odottaa. Tampereen keikan perusteella oli parempi kuin 21.10.. Bändi oli hyvin mukana ja lavalla oli jotenkin muutenkin kovempi meininki kuin ennen. Ns. enemmän energiaa.
Destroy Erase Improve
aivokuolio
05.01.2008 13:18:30
Mun suosikkien ketjuista myös haukut pois!!!

En tiedä sun suhtautumisesta musiikkiin, mutta itse en ainakaan jaksa tuhlata energiaa keskittymällä niihin artisteihin ja asioihin joista en pidä. Ei mulla ole minkäänlaista tarvetta mennä tulputtamaan tyypeille että hetkinen, ette te voi tykätä tuosta bändistä ja ettekö te nyt tajua että ei se ole niin hyvä. Huomasit kyllä itsekin että ei tässäkään ketjussa ole päiväkausiin käyty mitään mitään järkevää keskustelua, ainoastaan typerää ja lapsellista provoamista. Puolustukseksi on riittänyt "ei kaikkien tartte tykätä" ja "koska mulla on oikeus olla sitä mieltä". Toki se näin on, mutta kuinka tarpeellista sitä on tulla toitottamaan sivukaupalla ihmisille, joitten mielipide ei varmasti tule asian tiimoilta muuttumaan vaikka kuinka vinkuisitte. Yksi yleisimmistä puolustuksista on myös ollut "hei täähän on keskustelufoorumi!", mutta mitä ihmeen keskustelua se sellainen on että käydään vähän sohimassa ja räksyttämässä omia kärjistettyjä mielipiteitä ja vastauksen jälkeen jatketaan samalla linjalla ja ollaan ah-niin-nokkelia sen surullisenkuuluisan sarkasmin avulla.

Räksyttäjät voivat nyt ottaa ihan huoletta ne itselleen asettamat virtuaaliset keskustelufoorumin kunkku-kruunut veke. Ette tykkää bändistä, fine. Kanta on kyllä tullut selväksi. Ei se maailma valittamalla parane, ipanat.
Deep Shadow
05.01.2008 13:28:20
Live-esiintymisestä on muuten sanottava sen verran, että kun kävin aikoinaan sillä Tarjan viimeisellä keikalla jaffahallissa ja nyt uudenvuoden päivänä jäähallissa, niin jälkeenpäin tuli miettineeksi sitä, että kumpi näistä naisartisteista hoiti pukeutumisen paremmin.

Tarja vaihtoi keikan aikana varmaan ainakin neljä kertaa asua, mutta ne olivat ihan tyylikkäitä asuja. Vaihdoista vaan tuli aina typerän tuntuisia taukoja settiin. Anette veti koko keikan samoissa vaatteissa, mutta se asuvalinta, sellainen kesäinen kukkamekko, oli omasta mielestäni jotenkin metsään mennyt...
Leuka maassa kohti uusia murheita
R2
05.01.2008 13:34:06
En tiedä sun suhtautumisesta musiikkiin, mutta itse en ainakaan jaksa tuhlata energiaa keskittymällä niihin artisteihin ja asioihin joista en pidä...

Vielä surullisempaa on tuhlata energiaa keskittymällä niihin keskustelufoorumin postauksiin, joista ei pidä :P
"Ruumishuone bluus, joka ruumis huus"
aivokuolio
05.01.2008 13:35:57
Vielä surullisempaa on tuhlata energiaa keskittymällä niihin keskustelufoorumin postauksiin, joista ei pidä :P

Ne hyppii enemmän nenille ja ovat huomattavasti ärsyttävämpiä. Jatka toki yksäreillä jos koet siihen tarvetta.
Morri
05.01.2008 15:39:47
Tarja vaihtoi keikan aikana varmaan ainakin neljä kertaa asua, mutta ne olivat ihan tyylikkäitä asuja. Vaihdoista vaan tuli aina typerän tuntuisia taukoja settiin. Anette veti koko keikan samoissa vaatteissa, mutta se asuvalinta, sellainen kesäinen kukkamekko, oli omasta mielestäni jotenkin metsään mennyt...

No joo, ehkä tuo Aneten asuvalinta ei ollut ihan nappiin, mutta musiikkiahan sinne mentiin kuuntelemaan... =) Voipi olla että Anette klaaraa pukeutumisen puolen paremmin tulevaisuudessa. Toisaalta se rittää, että on oma itsensä.

Muuten keikka oli aivan rautaa, ei todellakaan tule mrs Turusta ikävä. Kaikesta huomasi, että bändi nautti soittamisesta yhdessä. Valot, pyrot ja soundi, kaikki kohdallaan. Varsinkin Hietalan akustinen soolospotti soihtuineen oli jotain ei-tästä-maailmasta...
"Nuotin vieressä on tilaa..."
KanZuu
05.01.2008 19:19:21
Hämmentävää, että vaikka uudella levyllä sinäänsä tuntuu olevan "progempia biisejä" niin rakenteet ovat yksinkertaistuneet silti monissa kappaleissa. Itse pidän koko levystä, pitkästä aikaa on tullut kuunneltua enemmän Nightwishiä (myös muita levyjä!) kun DPP tuli ulos. Vaikka tykkään levyn ekasta kappaleesta, niin silti välillä häiritsee uskomattomasti sen leikkaaliimaa muoto. Osat eivät mielestäni sovi mitenkään toisiinsa ja välillä saatan viimeisen kertsin jälkeen ennen viidettä osaa lopettaa kappaleen kuuntelemisen. Siinä sopivasti tuleekin lyhyt hiljaisuus ennen viimeistä rauhallista osaa..

Anetten lauluääneen on nyt jo täysin tottunut. Aluksi se tuntui heikolta eikä vakuuttanut, mutta enemmän kuunneltuna siitäkin on alkanut löytää aivan uusia nyansseja.

Empun soolot ovat mielestäni parantuneet, ainakin jos vertaa ensimmäisen levyn sooloihin :D Lisää soolotilaa miehelle.. Erikseen pitää mainita Cadence Of Her Last Breath kappaleen lyhyt revitys sekä Oncelta Romanticiden soolo !
Musta Arkipyhä
06.01.2008 13:23:18
Lisäisin vielä ,että etten erityisemmin välitä ennen Century Childia julkaistuista NW-kiekoista.Noilla levyillä Holopaisen sävellys- ja sovitustyö on kypsymättömämpää koskien nimenomaan rakenteita ja osien vaihtumista.

Pahin esimerkki sinänsä hyvistä ellei loistavista muusikoista ,mutta huonosta sovitustyöstä on edesmennyt Stone.Uudemmista Stamina.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
KanZuu
06.01.2008 21:44:01
Lisäisin vielä ,että etten erityisemmin välitä ennen Century Childia julkaistuista NW-kiekoista.Noilla levyillä Holopaisen sävellys- ja sovitustyö on kypsymättömämpää koskien nimenomaan rakenteita ja osien vaihtumista.

Pahin esimerkki sinänsä hyvistä ellei loistavista muusikoista ,mutta huonosta sovitustyöstä on edesmennyt Stone.Uudemmista Stamina.

Huh, täytyy todeta, että olen täysin eri mieltä, jos tämä ei ollut ironiaa, sitä kun täällä paikoin viljellään runsaasti :D Stonessa ja Stam1nassa paras asia on luultavasti vaihtelevat sovitukset.. Tosin Stonen ekalla ja Stam1nan uutukaisella ne sovitukset ei nyt mielestäni ole niin monimutkaisia kuin esimerkiksi ediassa väitetään. Tietenkin riippuu mihin verrataan, jos vertaa johonkin radiopoppiin, niin ei ole kovin vaikea siitä vähän "monimutkaistaa" rakennetta..

Itse taas paheksun Nightwishin uusien biisien sovitusta. Tuntuu, että sekä Oncella että DPP:llä on toimittu suunnilleen näin: suurin osa biiseistä on aika perus kaavaa (tyyliin intro, ABABCBB osat) ja sitten on näitä massivisia biisejä kuten Poet and the pendulum ja Ghost love score, missä on mielestäni menty sovituksellisesti melko metsään. Onhan Century Childin Beauty Of the beast myös selvästi eri osasista koottu kappale, vieläpä eri tyypit ovat säveltäneet eri osia siihen (tämä kyllä voisi teoriassa toimia, mutei tässä tapauksessa mielestäni). Tietääkseni muut bändin pojat tuo sävellys raakkileensa Holopaiselle, josta hän sitten valikoi mieleisensä.

Oikeastaan Nightwishin uudella levyllä ei mielestäni rakenteet ole paljoakaan muuttuneet vanhemmista. Oceanbornillakin jo löytyy näitä "peruskaavan biisejä", jossa on intro, säe, kertosäe, säe, kertoesäe, c-osa, kertosäkeen tuplaus.
mungiisi
06.01.2008 22:06:49
Itse taas paheksun Nightwishin uusien biisien sovitusta. Tuntuu, että sekä Oncella että DPP:llä on toimittu suunnilleen näin: suurin osa biiseistä on aika perus kaavaa (tyyliin intro, ABABCBB osat) ja sitten on näitä massivisia biisejä kuten Poet and the pendulum ja Ghost love score, missä on mielestäni menty sovituksellisesti melko metsään. Onhan Century Childin Beauty Of the beast myös selvästi eri osasista koottu kappale, vieläpä eri tyypit ovat säveltäneet eri osia siihen (tämä kyllä voisi teoriassa toimia, mutei tässä tapauksessa mielestäni). Tietääkseni muut bändin pojat tuo sävellys raakkileensa Holopaiselle, josta hän sitten valikoi mieleisensä.

Oikeastaan Nightwishin uudella levyllä ei mielestäni rakenteet ole paljoakaan muuttuneet vanhemmista. Oceanbornillakin jo löytyy näitä "peruskaavan biisejä", jossa on intro, säe, kertosäe, säe, kertoesäe, c-osa, kertosäkeen tuplaus.

Tässä olen täysin samaa mieltä ja tästä jo mainitsinkin kirjoituksessani aiemmin. Tämä jos mikä häiritsee koska biisit ovat niin ennalta arvattavissa. Oncella on biiseissä sentään vielä koukkuja enemmän mutta DPP:llä ne ovat aika kadoksissa. Ehkä tämä on sitä popistumista.
Destroy Erase Improve
Musta Arkipyhä
07.01.2008 11:56:51
Huh, täytyy todeta, että olen täysin eri mieltä, jos tämä ei ollut ironiaa, sitä kun täällä paikoin viljellään runsaasti :D Stonessa ja Stam1nassa paras asia on luultavasti vaihtelevat sovitukset.. Tosin Stonen ekalla ja Stam1nan uutukaisella ne sovitukset ei nyt mielestäni ole niin monimutkaisia kuin esimerkiksi ediassa väitetään. Tietenkin riippuu mihin verrataan, jos vertaa johonkin radiopoppiin, niin ei ole kovin vaikea siitä vähän "monimutkaistaa" rakennetta..

Riippuu miltä kantilta sovitusta katsoo.Kyse on nyt lähinnä siitä miten siirrytään osasta A osaan B - noin karkeasti.Noiden em. bändien kohdalla en voi välttyä vaikutelmalta ,että on lätkitty ketjuun kasa riffejä joiden keskinäinen suhde jää hataraksi.Samoin osien toisto on mielestäni harkittu huonosti.Toki se voi olla tarkoituksellista erikoisuuden tavoittelua ,mutta mielestäni biisin iskevyys ja tarttuvuus kärsii.

Pelkkä rytmikikkailu tai akrobaattisia sormia vaativa riffi ei tee mielestäni hyvää sovitusta saatika toimivaa sävellystä.Yksinkertainen riffi tai tahtilaji taasen ei taas tarkoita mielestäni huonoa sovitusta tai huonoa sävellystä.

Mutta tämä em.bändeistä omalta osaltani.Tarkoitus oli vain selventää missä mielessä itse koen NW:n sovitusten toimivan esittelemällä esimerkin jossa ko.sovituksellinen näkökohta ei toimi.

Itse taas paheksun Nightwishin uusien biisien sovitusta.

Minä en. Mm.sävelllajivaihdokset ja osasta toiseen siirtyminen on toteutettu pääosin erittäin mallikkaasti.Enkä nyt puhu pelkästään viimeisten kertsien nostamisesta tms.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)