Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Valetut korvatulpat
1 2
Tuuomas
02.01.2008 14:59:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tilaamassa valettuja korvatulppia. Vaihtoehtoja olisi Finfonic, Elacin ja EARfoon. Onko jollain kokemusta näistä firmoista? käyttöikä, sopivuus, suojaus, sopivuus monitoreihin, huomaamattomuus.. Entä onko joitain muuta varteenotettavia vaihtoehtoja pääkaupunkiseudulla?
 
Seba
02.01.2008 15:41:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tulee kimppatilaus, olen mukana.
 
hirvma-6
02.01.2008 20:58:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä olisin myös kimppatilauksesta kiinnostunut.
 
oiva tumpeloinen
02.01.2008 21:11:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=12&t=115490&o=0&#p4304403
 
Sieltä jotain keväällä tehdystä tilauksesta. Kyseisen ketjun viimeisestä kirjoituksesta ilmenikin, että tilaukset venyivät, mutta se toisaalta tehtiin selväksi jo heti alusta asti. Ei mulla ainakaan ollut mitään ongelmia sen suhteen. Muuten asiakaspalvelu oli oikein mukavaa.
 
Tuosta vielä jokunen ketju lisää, mutta en jaksa niitä sen tarkemmin selailla. Toivottavasti on jotain hyötyä:
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/haku/tulokset.php?seek_id=324996&
 
sellisti
02.01.2008 23:51:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tilaamassa valettuja korvatulppia. Vaihtoehtoja olisi Finfonic, Elacin ja EARfoon. Onko jollain kokemusta näistä firmoista? käyttöikä, sopivuus, suojaus, sopivuus monitoreihin, huomaamattomuus.. Entä onko joitain muuta varteenotettavia vaihtoehtoja pääkaupunkiseudulla?
 
Tilasin puolisen vuotta sitten itselleni pääasiassa treeni/keikkakäyttöön Finfonicit 15dB:n vaimennuksella, ja oon ollut kaikin puolin tyytyväinen. Ainoa asia mitä hieman ihmettelin oli se kun Finfonicin omilla sivuilla tulppiin sopivina korvanappeina mainittiin Finfonicin omien (kalliimpien) nappien lisäksi ainoastaan Sennheiserin CX-300, ja kun nämä sitten edullisempina ostin niin kyllä sitä sopivuutta piti aikansa pähkäillä ennen kuin sain napit pysymään tulpissa tukevasti, ja joudun aika lailla venyttämään tulppien reunaa. Eli paras vaihtoehto monitorointiin lienee Finfonicin omat napit. Tulpat ovat erittäin napakasti istuvat, ja kun niihin tottuu niin ne eivät ne korvissa häiritse ollenkaan. Tuntuvat vähän tietysti, mutta ei sitä soiton tiimellyksessä huomaa eikä ajattele. Käyttöiäksi lupailtiin muistaakseni jotain 4-5 vuotta.
 
Finfonicilla on erittäin ystävällinen ja avulias sähköpostiasiakaspalvelija, joka ei väsynyt vastailemaan minun lukuisiin tyhmiinkään kysymyksiin ennen kuin oli edes puhuttu tilauksesta. Se oli ehdottomasti plussaa, joten kannattaa kysyä firmasta suoraan tarkempia yksityiskohtia. Itse firma sijaitsee Vaasassa, mutta sillä on sopimusvalmistajia eri puolilla Suomea. Sekin vaikutti merkkivalintaani, kun valmistaja löytyi sopivasti täältä omalta kylältä.
 
"Musiikki ei ole sitä mikä soi. Musiikki on sitä, miksi se mikä soi, soi niin kuin se soi silloin kun se soi." (Leif Segerstam) --- "Musiikki on kuin huumori. Toisille sitä ei kannata selittää, toisille ei tarvitse." (en muista kuka)
Tuuomas
03.01.2008 23:35:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotkut ovat puhuneet, että valettuihin tulppiin laitetut kuulokemonitorit olisivat siinä mielessä huonot, että niissä tulee piikkejä äänenvoimakkuudessa. Onko jolla kulla kokemusta niiden käytöstä? Pitääkö väite paikkansa?
 
oiva tumpeloinen
03.01.2008 23:39:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotkut ovat puhuneet, että valettuihin tulppiin laitetut kuulokemonitorit olisivat siinä mielessä huonot, että niissä tulee piikkejä äänenvoimakkuudessa. Onko jolla kulla kokemusta niiden käytöstä? Pitääkö väite paikkansa?
 
Eipä mulla korvamonitorointia ole, mutta mikä toisaalta estää tasoittamasta niitä piikkejä? Vaikkapa pieni kompura ennen tulppia?
 
Seba
04.01.2008 16:18:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laiton kyselyn Lankiselle Elacin-tulpista, ja 5 tarvitaan kimppaan jolla hinnan saa sinne n.160 tuntumaan. Tarkemmat hinnat ja tiedot myöhemmin jos kimppa kiinnostaa, niin sellaisen voin joutessani järjestää.
 
Mukaan tulijoita?
Mielellään aika varmoja eikä mitään "kyl mä ehkä voisin"- tyyppejä jotka ei sitten ilmaannu paikalle kun tarvitaan, tai ei yhtäkkiä olekkaan rahaa.
 
Aikataulu voidaan sopia sitten niin että kaikille passaa.
 
williams
04.01.2008 22:53:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo. Työpaikka kustanti kaikille työntekijöille EARfoonit...kepuli konstein tilasin muusikoille tarkoitetut ja hintaa taisi olla 170€. Helmikuun aikana tieten tulevat. Minulla on ollut ongelmia tulppien kanssa. Kaikki tuntuu vaimentavan liikaa. Kerron sitten tarkemmin kun saan testattua valetut.
 
love is meant to live forever
Closure
05.01.2008 02:16:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunhan työkuviot selkenee mie voisin osallistua tähän. Pahoittelen "ehkä" -meininkiä, mutta parin viikon sisään selvinnee miten mulla on rahaa. Tarvetta kuitenkin löytyy.
 
" 5-vuotiaana tarhassa samanikäinen tyttö vaan sanoi "Moi" ja sitten nykäs meikäläiseltä housut alas. Kalsarit ja kaikki. Se oli magein juttu mitä mä oon ikinä kokenut." Naama-amis
Seba
07.01.2008 23:12:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli hinta näyttäisi asettuvan tuonne 165e pintaan jos sen 5 saa kasaan. Nyt on 3 vasta mukana, joten pari vielä tarttis.
 
manto
07.01.2008 23:45:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli hinta näyttäisi asettuvan tuonne 165e pintaan jos sen 5 saa kasaan. Nyt on 3 vasta mukana, joten pari vielä tarttis.
 
Niin missä nuo valokset otetaan? Liekköhän Kouvolassa tai lähellä mahdollisuutta. Ja joo kiinnostunut olen. Ilmeisesti Elacinit? Käyttökokemuksia ois kyllä kiva kuulla... merkillä ei mulle ole sinänsä väliä ja saattaapi olla täältä lähdössä muitakin, kun vähän kyselen.
 
Virheitä tulee, virheitä menee, Mutta ei niistä koskaan eroon pääse.
S1mppa
09.01.2008 10:48:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotkut ovat puhuneet, että valettuihin tulppiin laitetut kuulokemonitorit olisivat siinä mielessä huonot, että niissä tulee piikkejä äänenvoimakkuudessa. Onko jolla kulla kokemusta niiden käytöstä? Pitääkö väite paikkansa?
 
Ei kai niitä piikkejä itse monitorit aiheuta. Tosin jos onnistut sinne syöttämään liian kovalla jotain niin kyllähän se sattuu.
 
Mulla on olleet nyt FinFonicin monitorit käytössä kesästä asti ja en voi muuta kuin suositella. Monitorimiksauksen pitää tietysti olla näitä käyttäessa kunnossa, mutta sitten kun säädöt ovat kohdallaan niin on todella ilo soittaa.
Käytän myös satunnaisesti puhelimen kuulokkeina näitä.
 
- original S1mppa -
Seba
09.01.2008 22:57:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin missä nuo valokset otetaan? Liekköhän Kouvolassa tai lähellä mahdollisuutta. Ja joo kiinnostunut olen. Ilmeisesti Elacinit? Käyttökokemuksia ois kyllä kiva kuulla... merkillä ei mulle ole sinänsä väliä ja saattaapi olla täältä lähdössä muitakin, kun vähän kyselen.
 
Nyt olisi tarkoitus ottaa pk-seudulla. Kouvolasta oli vissiin joku toinenkin ottamassa, ja jos sieltä saa 5, niin muistaakseni saa sen hoidettua sinnekkin?
 
5 pitää ainakin olla että lähtevät muille paikkakunnille, vai olikohan se finfonicin tyypit, ei voi muistaa.
 
apenaattori
09.01.2008 23:02:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkö kukaan, onko Tampereen lähistöllä millään valmistajalla tuollaista valunottopistettä? Ei viitsisi pk-seudulle lähteä sen takia. Kimppatilaukseen voisin lähteä, jos niitä valuja voisi käydä ottamassa jossakin suht. lähellä.
 
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
oiva tumpeloinen
10.01.2008 11:37:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkö kukaan, onko Tampereen lähistöllä millään valmistajalla tuollaista valunottopistettä? Ei viitsisi pk-seudulle lähteä sen takia. Kimppatilaukseen voisin lähteä, jos niitä valuja voisi käydä ottamassa jossakin suht. lähellä.
 
http://www.finfonic.fi/Default.aspx?id=326341
 
Sieltä löytyy Finfonicin jälleenmyyjät. Muillakin mitä todennäköisimmin on, mutta kannattaa soitella sinne suoraan ja kysellä.
 
Mase
11.01.2008 11:19:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkö kukaan, onko Tampereen lähistöllä millään valmistajalla tuollaista valunottopistettä? Ei viitsisi pk-seudulle lähteä sen takia. Kimppatilaukseen voisin lähteä, jos niitä valuja voisi käydä ottamassa jossakin suht. lähellä.
 
Ottamatta kimppatilauksen sen enempää kantaa tai osaa, tampereelta löytyy myös KuoMed niminen firman tuosta Sorinkadulta... ite teetin tulppani tuolla joku vuosi sitten... http://www.kuomed.fi/index.htm
 
Closure
12.01.2008 05:59:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ittellä on mahdollista käydä ottamatta valut kuopiosta kun parempi puoliso siellä asustaa. Mutta työtilanne on vielä vähän auki, joten vielä kovin suuri varmuuksia en osaa antaa. Pahoittelen.
 
" 5-vuotiaana tarhassa samanikäinen tyttö vaan sanoi "Moi" ja sitten nykäs meikäläiseltä housut alas. Kalsarit ja kaikki. Se oli magein juttu mitä mä oon ikinä kokenut." Naama-amis
apenaattori
13.01.2008 23:20:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.finfonic.fi/Default.aspx?id=326341
 
Sieltä löytyy Finfonicin jälleenmyyjät. Muillakin mitä todennäköisimmin on, mutta kannattaa soitella sinne suoraan ja kysellä.

 
Ok, kiitokset! Onko mitään kimppatilaussysteemiä viritteillä? Onnistuuko kimppatilaus edes sillä lailla että jokainen asioi lähimmässä toimipaikassa?
 
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
Pitkavirta
02.03.2011 19:58:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt olis kimppatilaukset -huoneessa kimppa auki valetuista korvatulpista ja InEar-monitoreista!
 
Huoneen jäsenyyttä voi pyytää nimimerkiltä Twinkle.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «