Aihe: Nuottien luvusta
1
liquiddi
28.12.2007 00:01:53 (muokattu 28.12.2007 00:11:07)
Joissakin kappaleissa ei olekaan merkitty esim. 2/4 aikaa nuottien alkuun vaan C muotoien kuvio. Mitä tämä tarkoittaa? Sitten joissakin kappaleissa on alkuun merkitty 3 b:tä (alennus), miten näistä katsotaan koska painetaan sitä mustaa kosketinta? Kun joskus niitä ei ole merkitty nuotin viereen. Ja mitä se piste nuotin vieressä tarkoittaa. Ja tästä voi päätellä että olen vielä aloittelija.
mack the knife
28.12.2007 19:38:19
Joissakin kappaleissa ei olekaan merkitty esim. 2/4 aikaa nuottien alkuun vaan C muotoien kuvio. Mitä tämä tarkoittaa? Sitten joissakin kappaleissa on alkuun merkitty 3 b:tä (alennus), miten näistä katsotaan koska painetaan sitä mustaa kosketinta? Kun joskus niitä ei ole merkitty nuotin viereen. Ja mitä se piste nuotin vieressä tarkoittaa. Ja tästä voi päätellä että olen vielä aloittelija.

Kyllä sun kannattaa muulla tavalla aloitella kuin että kysyt täältä joka kerta neuvoa kun tulee uusi asia eteen. Kestää nimittäin lopun iän, jos tällä periaatteella yrität oppia homman, niitä ihmeellisyyksiä tulee eteen KOKO ajan. Mene tunneille tai jotain.

En vittuile, niin se asia vaan on.
COVS n:o 1.
emuva
28.12.2007 22:08:55
Kirjavinkki: Tohtori Toonika.

Asiat selitetty niin hyvin, että minun kaltaiseni jäteukkokin oppi nuotteja tulkitsemaan (en lukemaan, mutta tulkitsemaan ;>). Netissä on näitä musiikin teoria-sivustoja myös jokunen, joita googlella voit metsästää. Tunnit tietysti auttaisi kovasti, mutta tuo kirja ainakin enshätään nuottien luvun perusteokseksi (ja musiikin teorian yleisesti), ja sitten vaikka kenties englanninkielistä materiaalia interwebistä päälle. Etsivä löytää ;)
naffe
31.12.2007 01:44:17
Kyllä sun kannattaa muulla tavalla aloitella kuin että kysyt täältä joka kerta neuvoa kun tulee uusi asia eteen. Kestää nimittäin lopun iän, jos tällä periaatteella yrität oppia homman, niitä ihmeellisyyksiä tulee eteen KOKO ajan. Mene tunneille tai jotain.

En vittuile, niin se asia vaan on.

Totta,toi ettei tiedä mitä kolme alennusta tarkoittaa,tarkoitta sitä ettei tiedä paljon muutakaan. Edellä mainittu kirja on hyvä alku. Nuotit ja asteikot on hyvä tsekata,tahtilajit yms... Ei niitä kukaan täällä voi kertoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)