kale1 20.12.2007 04:54:55 | |
---|
eli oon aloitteleva kosketin soittaja ja nyt olis hankinnassa joku täysipainoitteinen syna. onko aftertouchilla mitään merkitystä perus soittamisen kannalta? eli jos soittaa pianoa,jousi/syna taustoja tai jotain syna tiluttelua niin onko aftertouchilla tollaisessa soitossa mitään merkitystä. yamahan mo8 olis ehkä hankinta listalla. |
Mr. Crowley 20.12.2007 11:22:00 | |
---|
Synatiluttelussa on itselläni ollut käyttöä livetilanteissa. Jossakin soolossa voi aftertouchilla lisätä esim. modulaatiota koskematta modulaatiopyörään: vasuri jää vapaaksi. Sillä voi juoda kaljaa tai soittaa bassopäätä esim. jossain introssa. Eli kyllä se hyödyllinen on, mutta... kuinka hyödyllinen? Sitäpä ei voi ratkaista kukaan muu kuin sinä:). Ei kun vaan kauppaan soittelemaan synaa, jossa ko. ominaisuus on ja sitten miettimään tarvitsenko tätä. Joulut! se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys |
Hipelius 21.12.2007 17:13:36 | |
---|
Eipä LFO-pohjainen modulaatio kyllä sovi yhteenkään biisin, mutta makuasioita. Itse käytän aftertouchia tekemään "feedbackia" sooloissa. Eli kitaran kiertämisen imitointia. http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> Tervesin foorumi polisi |
Mr. Crowley 22.12.2007 11:42:48 | |
---|
Eipä LFO-pohjainen modulaatio kyllä sovi yhteenkään biisin, mutta makuasioita. En tiedä tarkemmin modulaatiosta (LFO tai ei), mutta monissa klassikkobiiseissä sitä käytetään. Siis jos soittaa covereita, niin siihen törmää. En ehkä itsekään sitä muuten käyttäisi. Olen käyttänyt modulaatiota mm. Rainbown Gates of Babylon -biisin introssa. se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys |
Jousissa sekä taustoissa voisi lisätä chorusta, tai kaikua ja näin paksuntaa sointia, halutulla kohdalla. Tiluissa sopii laittaa vaikka mitä, riippuen soolosoundista. Floating out of the Screen.. |
JPQ 27.12.2007 02:17:15 | |
---|
Jousissa sekä taustoissa voisi lisätä chorusta, tai kaikua ja näin paksuntaa sointia, halutulla kohdalla. Tiluissa sopii laittaa vaikka mitä, riippuen soolosoundista. synabassoissakin sopii ja riippuu soundista. |
moder 27.12.2007 19:06:47 | |
---|
mä en oo koskaan hokassut miten toi aftertouch toimii.... vaikka kuin hakkaa koskettimia, ei se soundi siitä muutu... |
zepeteus 27.12.2007 21:50:34 | |
---|
mä en oo koskaan hokassut miten toi aftertouch toimii.... vaikka kuin hakkaa koskettimia, ei se soundi siitä muutu... Meinaatkos silleen nopeesti chop chop chop? Koetapa pitää pohjassa ja paina vielä lisää. ;) |
moder 28.12.2007 15:20:41 | |
---|
Koetapa pitää pohjassa ja paina vielä lisää. ;) joo tiiän, mut ehkä mulla on vaan paskoja soundeja mis ei kuulu... |
BubbleBob 28.12.2007 17:11:25 | |
---|
Mikäs sointin on merkki-malliltaan ? Soundin tekijöitä selattaessa löytynee kyllä merkintä jos (ja mihin) AT:tä käytetään. Floating out of the Screen.. |
teroyk 29.12.2007 17:31:17 | |
---|
joo tiiän, mut ehkä mulla on vaan paskoja soundeja mis ei kuulu... Sillon pitää tehdä ite. |