Aihe: aftertouch
1
kale1
20.12.2007 04:54:55
eli oon aloitteleva kosketin soittaja ja nyt olis hankinnassa joku täysipainoitteinen syna. onko aftertouchilla mitään merkitystä perus soittamisen kannalta? eli jos soittaa pianoa,jousi/syna taustoja tai jotain syna tiluttelua niin onko aftertouchilla tollaisessa soitossa mitään merkitystä. yamahan mo8 olis ehkä hankinta listalla.
Mr. Crowley
20.12.2007 11:22:00
Synatiluttelussa on itselläni ollut käyttöä livetilanteissa. Jossakin soolossa voi aftertouchilla lisätä esim. modulaatiota koskematta modulaatiopyörään: vasuri jää vapaaksi. Sillä voi juoda kaljaa tai soittaa bassopäätä esim. jossain introssa.

Eli kyllä se hyödyllinen on, mutta... kuinka hyödyllinen? Sitäpä ei voi ratkaista kukaan muu kuin sinä:). Ei kun vaan kauppaan soittelemaan synaa, jossa ko. ominaisuus on ja sitten miettimään tarvitsenko tätä.

Joulut!
se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys
Hipelius
21.12.2007 17:13:36
Eipä LFO-pohjainen modulaatio kyllä sovi yhteenkään biisin, mutta makuasioita. Itse käytän aftertouchia tekemään "feedbackia" sooloissa. Eli kitaran kiertämisen imitointia.
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
Tervesin foorumi polisi
BubbleBob
27.12.2007 01:41:42

Jousissa sekä taustoissa voisi lisätä chorusta, tai kaikua ja
näin paksuntaa sointia, halutulla kohdalla.
Tiluissa sopii laittaa vaikka mitä, riippuen soolosoundista.
Floating out of the Screen..
JPQ
27.12.2007 02:17:15

Jousissa sekä taustoissa voisi lisätä chorusta, tai kaikua ja
näin paksuntaa sointia, halutulla kohdalla.
Tiluissa sopii laittaa vaikka mitä, riippuen soolosoundista.

synabassoissakin sopii ja riippuu soundista.
moder
27.12.2007 19:06:47
mä en oo koskaan hokassut miten toi aftertouch toimii.... vaikka kuin hakkaa koskettimia, ei se soundi siitä muutu...
zepeteus
27.12.2007 21:50:34
mä en oo koskaan hokassut miten toi aftertouch toimii.... vaikka kuin hakkaa koskettimia, ei se soundi siitä muutu...

Meinaatkos silleen nopeesti chop chop chop? Koetapa pitää pohjassa ja paina vielä lisää. ;)
moder
28.12.2007 15:20:41
Koetapa pitää pohjassa ja paina vielä lisää. ;)

joo tiiän, mut ehkä mulla on vaan paskoja soundeja mis ei kuulu...
BubbleBob
28.12.2007 17:11:25

Mikäs sointin on merkki-malliltaan ?

Soundin tekijöitä selattaessa löytynee kyllä merkintä jos (ja mihin) AT:tä käytetään.
Floating out of the Screen..
teroyk
29.12.2007 17:31:17
joo tiiän, mut ehkä mulla on vaan paskoja soundeja mis ei kuulu...

Sillon pitää tehdä ite.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)