Aihe: Kokemuksia Korg x50:stä?
1
Icy-Sun
26.12.2007 16:28:42 (muokattu 26.12.2007 16:46:20)
Uusien koskettimien osto lähestyy ja olen tykästynyt Korggiin merkkinä yleensä. Ajattelin hankkia syntikan ennemmin kuin säestyskeyboardin, koska bändin kanssa tulee kuitenkin soiteltua. Lähinnä tarkoitus on soittaa Rock-musiikkia Deep Purplesta modernimpaan. Hintaa sais olla enintään 1000e. Hyvät urku ja jousiäänet pitäs olla. X50:stä ei löydy haulla mitään. Kertokaas siis jos tiedätte millainen äänenlaatu, koskettimet ym? Tarkoitus on saada kuitenkin hevi/rokkisyna bändi ja kotisoittoon. Saa ehdottaa muutakin. Oululaisissa musaliikkeissä ei noita ole. Thomannilla hinta 650e. Ei mitenkään korkea hinta kun ovh yli 900e. http://www.youtube.com/watch?v=Q4qiKQnZ9uE&feature=related siinä on myös hyvältä kuulostavaa pätkää.
There ain't noway out tonight
Skyfall666
26.12.2007 21:45:27
ÄLÄ VAAN OSTA!! Itse tein kyseisen virheen kesällä ja pistin laitteen kiertoon alle 2 kk käytön jälkeen...

Laitteessa on todella halvalla rakennettu lerppukoskettimisto joka pilaa soittonautinnon täysin. Yhtään valehtelematta surkein läpyskä johon olen koskaan törmännyt. Halvalla ei valitettavasti saa tässäkään tapauksessa hyvää. Toinen iso miinus tulee todella heppoisesta rakenteesta ja pienestä näytöstä.

Muuten X50 on soundeiltaan ja ominaisuuksiltaan erittäin passeli rock- ja hevimusaan; varsinkin jousi- ja padiosasto loistaa Korgin yleiseen tapaan. Pianosoundi on jälleen kerran aika surkea mutta sopivasti muokkaamalla varmasti ihan käyttökelpoinen.

Kannattaa ennemmin sijoittaa muutama satanen lisää ja hommata Korg TR, jossa on sama soundidata + useita lisäominaisuuksia. Plus tietysti se parempi koskettimisto :)
Asenne on sitä kun ajetaan keikalle 200km paskalla pakettiautolla -30 asteen pakkasessa soittamaan se keikka 15 henkilölle. (Sutela)
Icy-Sun
26.12.2007 22:12:05
oukei. kiitos asiallisesta vastauksesta. Tää synapuoli on jäänyt mulla täysin kitarakamojen varjoon. Pitää katsella myös käytettyjä
There ain't noway out tonight
Fuzzy Boner
26.12.2007 22:41:17
oukei. kiitos asiallisesta vastauksesta. Tää synapuoli on jäänyt mulla täysin kitarakamojen varjoon. Pitää katsella myös käytettyjä

Jouluisin hyvä hiljentymispaikka voisi olla vaikka "synagoga"
mack the knife
26.12.2007 23:34:43 (muokattu 26.12.2007 23:34:49)
Jouluisin hyvä hiljentymispaikka voisi olla vaikka "synagoga"

HÄHHÄH!
COVS n:o 1.
Elintarvike
27.12.2007 10:08:07
Kannattaa ennemmin sijoittaa muutama satanen lisää ja hommata Korg TR, jossa on sama soundidata + useita lisäominaisuuksia. Plus tietysti se parempi koskettimisto :)

Kiitoksia tästä, nimittäin jossain aikasemmassa topicissa kyselin sitä että onkohan TR:ssä samanlainen koskettimisto kun X50:ssa. TR on kovasti kiinnostanu, mutta X50:aa testasessa säikähdin kanssa sitä koskettimistoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)