Hellbender 17.12.2007 19:38:36 | |
---|
Itse en pitäisi hevimusiikista ilman AC/DC:tä. Eräänä kauniina päivänä kuulin mahtipontisen "Back in Blackin" kaverini MP3-soittimesta. Noh, koukkuun jäin. Sillä tiellä ollaan edelleen, 16 levyä kasassa. Angus ei kuole koskaan. Once you go Sonor you never go back. |
arse 17.12.2007 19:55:06 | |
---|
Mun jazzrummutus kuulostaisi helvetin ankealta ilman Green Day -vaikutteita. Ja itse asiassa kaikki muukin rummutus. Joo-o, se oli kova juttu kun arse 11v näki musavideon Basket Case -rallista, jossa rumpali Tré Cool tuotiin setin ääreen pyörätuolilla. Ja sit läks! Eli vastaus on Green Day. Sittemmin inspiraation lähteenä on ollut milloin mikäkin, mutta Green Dayn kuuleminen oli silloin joskus erittäin ratkaiseva juttu Así no. |
Kukkis 77 17.12.2007 20:08:44 | |
---|
Iron Maiden, Pantera ja Motörhead lienevät meikäläisen suurimmat vaikuttajat korvissani. Klikki, Beat Detective, triggerit, Autotune ja Pro Tools, siitä syntyy vittu Rock'n'Roll! |
Mikko A 17.12.2007 22:42:18 | |
---|
Kyllähän se Deep Purple on. Smoke on the water oli ensimmäinen biisi, jota olen ikinä soittanut rummuilla. Ja siitä se sitten lähti. Sen lisäksi pitää mainita Metallica. Olisinko ollu seiskaluokalla, kun koulun joulujuhlassa pari kasiluokkalaista kävi vetasemassa (pelkillä) kitaroilla Master Of Puppetsin. Se räjäytti tajunnan. En ollu ikinä ennen kuullu sellasta musiikkia (90-luvulla tuli kuunneltua lähinnä sitä helv** eurodance-humppaa). Ne jampat oli sattumalta erään kaverini luokalla, ja häneltä kuulin kappaleen olleen Metallican tuotantoa. Sitten kirjastosta hakeen levy ja näin uusi muusikonalku oli syntynyt :) Tai no muusikko ja muusikko... The space is filled with orbiting children. |
Perro Stupido 18.12.2007 07:02:04 | |
---|
Motörhead, Iron Maiden ja Metallica varmaankin ovat NE vaikuttimet. Pitää myös mainita Queen, MTV:lta tuli joskus naskina katseltua Breakthru-videota huuli pyöreänä. Brian Mayn suklaavaahtotukka ja Freddien kalapuikkoviikset, niissä oli sitä jotain. 010011000100111101001100 |
Rumpukapulat 18.12.2007 12:02:25 (muokattu 18.12.2007 12:38:47) | |
---|
Metallica ja Lars Ulrich johdattivat siihen, että rummut oli saatava. Vaikutusalttiille teinille kolahti silloin ja kovaa. Myöhemmin samaan sakkiin pääsivät Pantera ja Mötley Crue, jälkimmäinen lähinnä Tommy Leen ansiosta. John Tempesta on myös sellainen nimi, joka on tehnyt minuun vaikutuksen. Nimenomaan soittajana, ei bändin jäsenenä. Miehellä on kyllä muuntautumiskykyä, ja kuulostaa aina pirun hyvältä. Löytyy monelta levyltä, ja kaikki ovat täysiä tykkejä. Nykyään kuuntelen myös paljon muutakin kuin metallia, ja vaikutteita koittaa napata mahdollisimman laajalti. Tällä hetkellä kuuntelussa mm. Dave Matthews Band ja Maná. |
fifehole 18.12.2007 12:35:36 (muokattu 18.12.2007 12:37:15) | |
---|
Ehdottomasti Mötley Crüe, Tommy Lee ja Looks that kill video Hittimittarissa 1983. Kyllä potki ja arvostan edelleen rumpalina todella korkealle. Muita sen ajan vaikuttajia oli John Bonham, Alex Van Halen, Twist Twist Erkinharju, Nicko McBrain ja tietysti Larsu. Mutta vastaan C niinkuin H, eli Mötley Crüe ja lukitaan vastaus. Head for an eye |
MK73 18.12.2007 13:28:43 | |
---|
Pepe Ahlqvist HARP rumpalinaan Anssi Nykänen. Eniten, ehdottomasti. |
wavelength 18.12.2007 15:40:01 (muokattu 18.12.2007 15:41:59) | |
---|
Dream Theater innosti ilmarummuttamaan, Ozric Tentacles ja Kingston Wall innostivat ostamaan ihan oikeat rummut, ja Steely Dan innosti groovaamaan ja fillaamaan vähäeleisesti. Sitten rupesinkin kuuntelemaan ja soittamaan jazzia, ja tuosta genrestä on ihan mahdoton sanoa sitä suurinta vaikuttajaa. Tällä hetkellä olen kai jonkinlainen Steve Gaddin ja Keith Carlockin epämuodostunut sekasikiö, mutta tyylini vaihtelee muotoaan koko ajan mielenkiinnon kohteiden ja treenattujen juttujen mukaan... En tiedä mistä puhun. |
Bonesaw 18.12.2007 16:21:23 | |
---|
Kingston Wallin kautta innostuin rummunsoitosta. Soittelin tosin satunnaisesti aiemminkin. Joo'o |
Timi 18.12.2007 19:55:29 | |
---|
Santana,CCR,Cream,Uriah Heep,Led Zeppelin.Beatles.Silloin nuorempana.Santana putoo vieläkin Kylmän viileesti! |
hollmi-5 18.12.2007 19:57:07 (muokattu 18.12.2007 19:58:05) | |
---|
AC/DC. Minulla se biisi oli Problem Child, joka laukaisi suurimman kiinnostuksen. Huirriganesilla aloitin, Led Zeppelin, Deep Purple ja Rainbow saivat mukavan fiiliksen aikaan. Punk tuli ja sen myötä vaikka mitä. Ramones kolahti parhaiten. Sitten AC/DC tuli ja harjasi pöytää kaikilla muilla, vaikka Van Halenkin teki läpimurron ja vakuutti. Tosin musiikkimakuni oli kaiken aikaa vastaanottokeskuksen ovet auki. Proge, heavy, jazz, uusi aalto, klassinen... Kaikenlaista musiikkia kuuntelin. Paljon ja kaiken aikaa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Nolte 18.12.2007 20:45:27 (muokattu 18.12.2007 21:31:28) | |
---|
Aika pitkälle samat, kuin Hollmillakin. Zeppelin tosin vähemmän. Hurriganesiltakin vain 10/80, ei muita, kun ne oli kökköä kamaa. Mutta Ruotsissa äänitetty "Pöpön striit, potsi mai beibi" oli rautaa. Muita kotimaisia oli Hector, joka kolahti jollain tasolla jo aika nuorena. Sitten paljon myöhemmin jo ymmärsinkin kuulemani. Sitten Iron Maiden, mutta oikeastaan vain ja ainoastaan The Number Of The Beast -albumi, jonka kasetilta kasetille -kopio (kyllä!) oli todellisessa voimasoitossa Hitachi-mankassa. Tuohon aikaan (70-luvun loppu/80-luvun alku) waretettiin muuten musat radiosta c-kasetille. Sillä metodilla kaseteille tuli erittäin mielenkiintoisia kokoelmia. Peräkkäin saattoi hyvinkin olla Beatlesin She Loves You ja Motörheadin Ace Of Spades tai muita vastaavia. Hyvin meni melkein kaikki läpi. Oli "imu päällä". EDIT: Tarkennus. jhjghfjkdhsgjhjsfkahfj!!!! |
Progressor 18.12.2007 22:13:10 | |
---|
Kyllä se varmaankin on Rush. Äkkiväärät mutta silti melodiset kappaleet veivät mukanaan heti alusta lähtien. Neil Peart on ollut - ja on edelleen - minulle tärkeä esikuva soittajana. Toinen merkittävä vaikuttaja on Toto. Jeff Porcarolta olen ottanut soittooni mallia vähintäänkin yhtä paljon kuin Neil Peartilta. Simon Phillipsiä olen oppinut arvostamaan vasta myöhemmin. Se, miten näiden mestarien vaikutus todellisuudessa kuuluu soitossani, on sitten toinen juttu... Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
Tycho 18.12.2007 22:37:04 | |
---|
Ilman Kingston Wallia olisin ihan erilainen rumpali, jos rumpali laisinkaan. |
The Police - Stewart Copeland. Tyyliä ja tekniikkaa. "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen |
isoaarne 19.12.2007 08:54:09 | |
---|
Metallica, Megadeth sekä Nirvana herättivät musiikin kuunteluun sekä rumpujen soiton aloitukseen. Jälkeenpäin suurimmaksi vaikuttajaksi on noussut AC/DC. Rockin'Horse -ROCKyhtye vailla laulajaa. Ota yhteyttä jos uskallat!
www.mikseri.net/rockinhorse |
kinney 19.12.2007 09:35:25 | |
---|
Led Zeppelin oli ensimmäinen mikä kunnolla kolahti. Sit löyty Alice In Chains ja alko vähitellen ymmärtämään muutakin musaa. |
ziggy 19.12.2007 10:33:09 | |
---|
Mä taidan olla tätä ns. nu-metal sukupolvea, soittelun aloittaessa kolisi Limp Bizkit ja Linkin Park, hoho.. sitten tuli blink 182, jossain määrin Black Sabbath ja muuan COB, joka vei lopullisesti "mustan" musiikin puolelle. Tosin yksikään yllämainituista yhtyeistä ei ole vuosiin soittimessa pyörinyt ja enpä niitä enää diggailekaan. Soittamisen aloittamiseen ei vaikuttanut mikään bändi vaan rakas isukki. Mielummin reilusti metsään, kun arasti paskaan. |
lethus1 19.12.2007 10:57:00 | |
---|
Mä taidan olla tätä ns. nu-metal sukupolvea, soittelun aloittaessa kolisi Limp Bizkit ja Linkin Park, hoho.. sitten tuli blink 182, jossain määrin Black Sabbath ja muuan COB, joka vei lopullisesti "mustan" musiikin puolelle. Bluesin ? Virhe! Tyhjä tai liian kirjoitus! Vompatti: http://www.elisanet.fi/thebandsear/Destination_single.MP3 |