Aihe: Nightwish
1 2 3 4 558 59 60 61 62207 208 209 210 211
Parantava_Suru
11.12.2007 16:29:39

Paviljongin sivuilta:

17.00-19.00_konserttiruokailu (ennakkovar.)
18.00-_ulko-ovet aukaistaan
19.45-_Indica
21.00-_Nightwish
n. 23.00_konsertti päättyy
* muutokset mahdollisia

Toivottavasti olisi Tampereellakin kutakuinkin samat että kerkeäis nähdä koko wishin keikan kun junalla oon liikenteessä. Ovet ainakin aukeaa 18.30.....
ENGL for life!
W-Man
11.12.2007 17:43:46 (muokattu 11.12.2007 17:44:08)
Toivottavasti olisi Tampereellakin kutakuinkin samat että kerkeäis nähdä koko wishin keikan kun junalla oon liikenteessä. Ovet ainakin aukeaa 18.30.....

Juu tais olla imperiumin uutisissa et Indica aloittaa klo 20 ja Nightwish 21, eli aika lailla sama aikataulu.
Likaisen aktin näytän, väkivalloin minä tarpeesi täytän. jos tahdot, tahdot erilaisen rakkauden todistajaa..
Mipe-iha-ite
11.12.2007 18:43:03
Ja tänään Teatrialle. Muita nimimerkin takana lymyäviä muusikkönörttejä tulossa?

Minä!

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Ois kannattanu pysyä vissysä nii ois pysyny pändisä.
JKH
11.12.2007 19:16:32
Ja tänään Teatrialle. Muita nimimerkin takana lymyäviä muusikkönörttejä tulossa?

Nörtistä nyt niin tiedä, mutta Teatrialle on suuntaus.
Ei lahaa, ei huolia! -Vanha Kiinalainen viisaus
Kulkunen
11.12.2007 19:43:08

Sinnehän sitä. Kohtapuoliin lähtö.
Withdraw Thy Phallys Baboui
Jusu09
11.12.2007 20:22:04
Ketään täältä tulossa huomen Nightwishin Joensuun keikalle?

Ovet avautuvat klo. 19.
Indica 19.45-20.45.
Nightwish 21.30-23.15 + encoret...
Techno-Allah
11.12.2007 23:49:11 (muokattu 11.12.2007 23:50:04)
Ketään täältä tulossa huomen Nightwishin Joensuun keikalle?

Ovet avautuvat klo. 19.
Indica 19.45-20.45.
Nightwish 21.30-23.15 + encoret...

Juu, Indicaa pitäisi lähteä huomenna katsomaan.
"Congratulations. You've just discovered the secret message. Please send your answer to Old Pink, care of the Funny Farmhouse".
krautio
12.12.2007 01:08:40

Hieno oli Oulun keikka, ei voi muuta sanoa. Poet and Pendulum oli ylivoimaisesti keikan kohokohta. Ja hyvin veti tämä uusi laulaja, ei mitään hävettävää.

Ainoa miinus parista kolmesta tylsähköstä biisistä (Cadence, Islander ja Whoever brings the night). Jotain slovariosastoa jäin myös kaipaamaan esim. Sleeping sun tai Eva.

t. Köpe
"I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96.
aivokuolio
12.12.2007 03:50:09 (muokattu 12.12.2007 04:05:55)
Olipa kyllä aivan mieletön shöy Teatrialla. Vanhan kokoonpanon ehdin nähdä livenä tasan kerran, ja tämäniltainen kyllä peittosi sen 100-0 24/7. Anette istuu porukkaan jo täysin saumattomasti, eikä hänen tilalleen oikein edes osaa kuvitella ketään muuta. Neitosen lavaperformanssi niin laulun kuin liikkumisenkin kannalta oli parantunut mielettömästi sitten alkusyksyn, ja vaikea uskoa että ensimmäisestä keikasta on vasta pari kuukautta. Mieletön karisma, vau. Taisin rakastua.

Muun bändin soitosta ei nyt varmaankaan tarvitse höpötellä yhtään, se oli paikoillaan juuri niinkuin pitikin. Huomattavasti enemmän tuli kiinnitettyä huomiota siihen, kuinka paljon bändi selvästi nautti olemisestaan lavalla. Holopaisen leveän hymyn näkeminen silmästä silmään parin vuoden kalabaliikin jälkeen oli osastoa "priceless."

Hivenen voisin napista näistä muutamista biisivalinnoista (Whoever brings jne, 7 Days to the Wolves, missä oli Slaying The Dreamer?!) mutta kaikenkaikkiaan plussan puolelle jäätiin reippaasti, jopa suolaisen lipunhinnan jälkeen. Totaalisin show mitä olen Teatrialla nähnyt.

EDIT: Lyötäköön loppukevennykseksi paras Nightwish-cover mihin olen törmännyt:
http://www.youtube.com/watch?v=quSs_Ef4L94
VIISIKKO.
Mipe-iha-ite
12.12.2007 14:02:41
Kylläpä oli mainio keikka Teatrialla. Itekki olin kerran nähny ennen livenä (Ankkarockissa 2005) ja tämä oli kyllä parempi. Anettesta ei mitään kritisoitavaa. Hienosti veti. Settilista oli mainio. Myös evattomuudesta pidin *hymiö*. Keikan kohokohdiksi omalle kohalle nousi ehottomasti Sacrament of Wilderness. Sahara, Poet & the Pendulum ja Cadence of her last breath toimi kans ku junan vessa. Amaranth kuulosti taas vähän väkinäiseltä ja "pakolliselta".
Mipe-iha-ite
12.12.2007 14:07:06

Tuoha oli huippu.
pärssinen
12.12.2007 14:19:02
Määkin kehun!

Bändin rento meininki oli mukavaa katsottavaa, hitto, nehän nauttivat siitä mitä ne tekevät! Anette hoiti kyllä tonttinsa mallikaasti. Noh, jossain biisissä (ei muista missä) oli kompromissi kuultavissa kun Anette lauloi pätkän vähän alempaa varmistellen, ja Marco vielä pönkitti sitä omalla stemmallaan... Tuo kohta ei niin napakympiltä kuulostanut, mutta eipä tuo isommin jäänyt vaivaamaankaan kun anti oli muuten "osui ja upposi" -osastoa. Yllättävän hyvin sieltä sitä korkeempaakin kailotusta löytyi.

Meikäläisenkin listoilla parasta antia mitä Teatrialla oon nähny - tai kuullut, soundipolitiikka teki vaikutuksen, äänenpaineet oli mitä mukavimmat ja soundit aivan loistavat.
Gaines
12.12.2007 14:57:11
Komppaan edellisiä - perkeleen hyvä keikka!

Valot ja pyrot olivat komeata katseltavaa, lavakattaus oli yksinkertainen ja noilla ensimainituilla loihdittiin kyllä sävyjä ja tunnelmia mainiosti. Ja itse bändi tosiaan oli oivassa vireessä, soitto kulki ja laulu soi. Tarjaa ei tullut ikävä, ei millään negatiivisella painotuksella vaan siten, että Anette hoiti vokaalit hienosti. Ja on aivan selvää, että joitakin kompromisseja on jouduttu tekemään kun naisten soundit ovat niin erilaiset. Kiinnitin myös huomiota siihen, että ääni kesti moitteetta vaikka rundia on jo takana. Ei mitään hämminkiä.

Volgaakin kuultiin muuan sekunti, mikä repi suupieliä ylös. Mistä juohtuupi mieleen jo mainittu rentous. Ryhmä selvästi nautti esiintymisestään.

Kiitos ja kumarrus.
Sydän lyö ja parta kasvaa!
Pelsi
12.12.2007 15:12:22
SPOILERI biisilista (jotakuinkin järjestyksessä, muttei täysin):

Bye Bye Beautiful, Cadence of Her Last Breath, Ever Dream, Whoever Brings the Night, Dark Chest of Wonders, Amaranth, The Islander, The Poet and the Pendulum, Sahara, Sacrament of Wilderness, Nemo ja encorena 7 Days To the Wolves, Wishmaster ja Wish I Had an Angel.

Aijai mikä setti! Sanoisinko, että She Is My Siniä vaille täydellinen omaan makuuni. Olisin nimittäin Anetten vetämä kuullut sen enemmän kuin mielelläni.

Kyllä perjantaita jo odottelee, Jyväskylänkin keikka on varmasti aika eijjuma -osastoa.
| >-)))>
Deep Shadow
12.12.2007 15:31:35
Vähän kateellisena tässä joutuu näitä lukemaan, kun itse täytyy odotella sitä uudenvuodenpäivää. Tahtoisi jo nähdä.
Leuka maassa kohti uusia murheita
krautio
12.12.2007 18:29:11

Vielä yhtenä kommenttina se, että olkoon Hietala yksi tämän maan ykkösbasisteista, ei hänen soitosta saanut oikeasti mitään selvää. Yhtä huminaa oli alapää ja mistään bassokuvioista ei saanut mitään tolkkua. Oliko syy sitten Teatrian tilassa ja miksauksessa, mutta itse väitän, että basson alavire ja soittotapa vievät soundin mössöksi.

Enemmän saisi Teatrialla tulla bassotaajuuksissa keskiääntä ja jättää humisevin alapää vähemmälle.

t. Köpe
"I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96.
Super-Jari
12.12.2007 20:40:53

Vitun kova.
"Kun näkee maailman monesta kulmasta niin löytyy jokaiselle paikka"
kfignb7564
12.12.2007 20:57:40 (muokattu 12.12.2007 21:01:14)
...Yhtä huminaa oli alapää ja mistään bassokuvioista ei saanut mitään tolkkua... basson alavire ja soittotapa vievät soundin mössöksi.

Enemmän saisi Teatrialla tulla bassotaajuuksissa keskiääntä ja jättää humisevin alapää vähemmälle.

Jep. olin eilen n. 5 metrin päässä miksauspöydästä, ja jos alapää kuulosti pöydän taakse samalta kuin minulle, niin ihmetellä vain voi miksaajan tarkoitusperiä - olkoon kuinka guru tahansa. Melkein koko keikan alapää oli epämääräisesti humisevaa mössöä. Islanderissa kun perkussiot tulivat nauhalta, luulin jo, että se muodoton humina ja "roar", joka hukutti alleen kaiken muun johtui jostain viasta laitteistossa...mutta ei, se oli vain alapäätä.

Muutoin vaikuttava keikka. Vieressä ollut tyyppi kommentoi taustanauhojen käyttöä hauskasti jotenkin tähän tapaan: "on se Tuomas taitava kosketinsoittaja, ääntä tulee uruista, vaikka jätkä haroo molemmin käsin hiuksiaan". Tämä viimeinen siis vain anekdoottina, en tarkoita kritisoida bändin taustanauhojen käyttöä tai Tuomaksen soittataitoa.
Jaz
13.12.2007 08:26:37

Vielä yhtenä kommenttina se, että olkoon Hietala yksi tämän maan ykkösbasisteista, ei hänen soitosta saanut oikeasti mitään selvää. Yhtä huminaa oli alapää ja mistään bassokuvioista ei saanut mitään tolkkua. Oliko syy sitten Teatrian tilassa ja miksauksessa, mutta itse väitän, että basson alavire ja soittotapa vievät soundin mössöksi.

t. Köpe

Basarit tuntuivat jyräävän kaiken alleen. Empun soittokin kuulosti välillä, kuin olisi ollut tremoloa kun soitti sooloa basarijytkytyksen päälle.
Mitään en oo ottanu.. enkä mitään ottanu..
Jaz(z)ia
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)