Aihe: Kotikiippari, mutta millainen?
1
trilli
05.12.2007 18:50:34
Moi !
Olen hommaamassa kotkiipparia sekä itselleni ( haluan fiilistellä parinkymmenen vuoden takaisia bändiaikoja..) että viisi-vuotiaalle pojalleni, joka on hieman ilmoitellut kiinnostusta ko. laitteita kohtaan.

Eli kiipparin tulisi olla meille molemmille sopiva. Pelkästään lapsille suunnattua kiipparia en halua hankkia, koska jos poika ei jaksakkaan innostua soittamisesta, niin tuskinpa itsekkään lelulla paljoa soittelen.

Thomann-verkkokaupasta olen katsellut seuraavia laitteita: YAMAHA DX 220, YAMAHA E403 ja CASIO WK 110.

Nyt haluaisinkin tietoa seuraaviin minua askarruttaneisiin kysymyksiin:
1) Tilaaminen Thomannilta? Tuleeko tilattu tavara, millä aikataululla yms. firmaan liittyvää. Kokemuksia asioimisesta ko. liikkeen kanssa?
2) YAMAHA vs. CASIO ? Kaksi tunnettua merkkiä, mutta onko jompikumpi parempi tällä saralla?
3) Entä ylläkuvaamani mallit? Oiskohan jollakin kokemusta niistä tai edes yhdestä mallista? Ovatko sopivia käyttööni? Saako noilla peleillä äänitettyä kiipparin muistiin niin, että soittaisi eri kerroilla rummut, basson jne. ( siis kiippareista, ei "oikeilla" bassolla ja rummuilla)?
4) Vai kenties jokin muu kiippari? Hintaluokka max. 400 euroa.
Quru
05.12.2007 19:09:11
1 Thomann on kyllä luotettava kauppa. Monet tilaavat sieltä tavaraa juuri halvempien hintojen takia (jotka johtuvat saksan erilaisesta verotuksesta sekä suurista myyntieristä?) enkä ole kuullu kenelläkään olleen juuri ongelmia, ainakaan sellaisia joista ei olisi sähköpostilla selvitty. Suosittelen kauppaa kyllä. Toimitusajoista, jos tuotetta on varastossa, Thomann muistaakseni ilmoittaa toimitusajaksi 2-3vko. Itselleni tuli syntikka viikossa, kerran tuli tilaus jopa kolmessa päivässä.

2 Jostain syystä karsastan Casiota paljoltikin. En ole itse juuri Casioita tsekkaillut, mutta jos Yamahan ja Casion välillä pitäisi valita, ehdottomasti Yamaha. Katso ihmeessä myös Rolandin valikoimia, halvimmat Rolletkin liikkuvat siinä 400e tienoilla.

3 Ei ole malleista kokemuksia, enkä netin jökityksen takia saanut noiden Yamahoiden tietoja esiin, mutta ainakaan Casiosta en nauhoitusominaisuutta huomannut. Yksi malli josta nauhuri löytyy, olisi Yamahan MM6, varmasti hyvä soitin kotikäyttöön myös yleisesti. Esittelyvideo löytyy Youtubesta, suosittelen katsomaan. MM6:sen hinta liikkuu noin 550e:ssä, mutta on varmasti hintansa väärtti.

4 En osaa tuollaisesta hintaluokasta oikein suositella, käytettyjäkin pelejä kyllä kannattaa katsastella. Itselläni on käytössä Roland Juno-D, halvimmillaan saattaa nykyään löytyä 450e:llä. Yamaha MM6 on tosiaan noin 550e, myös Roland GW-7 saattaisi olla pätevä peli käyttöösi, hinta on samoissa lukemissa kuin Junolla ja MM6:lla.
Savun hälvettyä tarkastamme äänetoiston liitännät
hahuusko
05.12.2007 19:58:02
Minulla on Yamaha YPT-400, joka on mallimerkintäänsä lukuunottamatta täsmälleen sama laite kuin tuo PSR-E403. Hyvä kotikiippari harrastelijalle. Laite on helppo käyttää ja soundit ovat laadukkaita. Itse ainakin olen ollut tyytyväinen. Varsinkin hintaansa nähden mainio peli.

Viiden raidan nauhoitusmahdollisuuskin löytyy. Nauhoitustoiminto tosin on aika alkeellinen; kukin raita täytyy soittaa kokonaan kerralla sisään eikä nauhoitusta voi jälkeenpäin mitenkään muokata. Eli jos tulee virhe, niin ei kuin alusta. On tuo toiminto ihan käyttökelpoinen vaikkapa biisi-ideoiden tallennukseen, mutta eipä juuri muuhun.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)