Aihe: Kotikiippari, mutta millainen?
1
trilli
05.12.2007 18:50:34
Moi !
Olen hommaamassa kotkiipparia sekä itselleni ( haluan fiilistellä parinkymmenen vuoden takaisia bändiaikoja..) että viisi-vuotiaalle pojalleni, joka on hieman ilmoitellut kiinnostusta ko. laitteita kohtaan.

Eli kiipparin tulisi olla meille molemmille sopiva. Pelkästään lapsille suunnattua kiipparia en halua hankkia, koska jos poika ei jaksakkaan innostua soittamisesta, niin tuskinpa itsekkään lelulla paljoa soittelen.

Thomann-verkkokaupasta olen katsellut seuraavia laitteita: YAMAHA DX 220, YAMAHA E403 ja CASIO WK 110.

Nyt haluaisinkin tietoa seuraaviin minua askarruttaneisiin kysymyksiin:
1) Tilaaminen Thomannilta? Tuleeko tilattu tavara, millä aikataululla yms. firmaan liittyvää. Kokemuksia asioimisesta ko. liikkeen kanssa?
2) YAMAHA vs. CASIO ? Kaksi tunnettua merkkiä, mutta onko jompikumpi parempi tällä saralla?
3) Entä ylläkuvaamani mallit? Oiskohan jollakin kokemusta niistä tai edes yhdestä mallista? Ovatko sopivia käyttööni? Saako noilla peleillä äänitettyä kiipparin muistiin niin, että soittaisi eri kerroilla rummut, basson jne. ( siis kiippareista, ei "oikeilla" bassolla ja rummuilla)?
4) Vai kenties jokin muu kiippari? Hintaluokka max. 400 euroa.
hahuusko
05.12.2007 19:58:02
Minulla on Yamaha YPT-400, joka on mallimerkintäänsä lukuunottamatta täsmälleen sama laite kuin tuo PSR-E403. Hyvä kotikiippari harrastelijalle. Laite on helppo käyttää ja soundit ovat laadukkaita. Itse ainakin olen ollut tyytyväinen. Varsinkin hintaansa nähden mainio peli.

Viiden raidan nauhoitusmahdollisuuskin löytyy. Nauhoitustoiminto tosin on aika alkeellinen; kukin raita täytyy soittaa kokonaan kerralla sisään eikä nauhoitusta voi jälkeenpäin mitenkään muokata. Eli jos tulee virhe, niin ei kuin alusta. On tuo toiminto ihan käyttökelpoinen vaikkapa biisi-ideoiden tallennukseen, mutta eipä juuri muuhun.
susanna66
12.12.2007 01:16:28
Itse tässä juuri tilasin kiipparin eräästä toisesta suuresta saksalaisesta kaupasta. Tuote ei ollut sellainen kuin ajattelin. Vaikka tuotteella on rahat takaisin palautusoikeus ei kukaan maksa palautuksen rahtia. Tommonen reilu kymmenen kilon paketti Saksaan maksaa melkein sata euroa. Aion sen silti palauttaa.

Mutta jotain opin, nimittäin lukemaan manuaaleja.Netistä manuaalien imuroiminen ja tutstuminen olisi vain pitänyt hiffata jo ennen tuotteen tilaamista. No nyt onkin toisen kiipparin kanssa parempi onni, kun olen kahlannut kymmenkunta manuaalia läpi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)