Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Landola C-21
1
Douglas
10.12.2007 18:24:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisko joku kertoa tietoja tästä kyseisestä Landolasta jos mahdollisesti tiedätte siitä jotain. Tämä on todella vanha, Ei mitään uusiotuotantoa(eikä ole edes saman näköinen). Laitoin sitä kuntoon itse(suht hyvin, olen opisekellut puunpinnankäsittelyä)pilaamatta/muuttamatta mitään.
Epäilen että olisi ainakin 70-luvulta koska isäni osti sen 70-luvun lopulla ja se oli jo silloin vanha.
 
Tiedot:
 
C-21
LANDOLA
Finest Guaranted Quality
made in Finland
Manufactured By AB LANDOLA OY Jakobstad
 
Voin laittaa kuviakin kunhan kerkeän ottamaan.
 
Why don't we fight wars with music?
ekorocket
10.12.2007 22:10:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näyttää kys. malli olevan edelleen repertuaarissa:
http://landola.shop.wosbee.com/Publ … ion=view&groupID=377&OpenGroups=377
 
No left turn unstoned.
Douglas
10.12.2007 22:36:59 (muokattu 10.12.2007 22:53:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu se on melkein samanlainen paitsi että sen kaikukopan ympäryskuvio on täysin erillainen. Muistuttaa jotain ''lappi/saamelaiskuviota''
 
EDIT: Kuvasarja http://i226.photobucket.com/albums/dd199/Desertdouglas/LandolaC-21.jpg
 
ekorocket
10.12.2007 23:09:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika hieno laite, millainen mahtaa olla sointi tätä nykyä?
 
No left turn unstoned.
stratovaari
11.12.2007 00:21:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh!
 
Tutulta näyttää. Tammikuussa v.-74 aloitin klassisen kitaran soiton tasan tuollaisella. Mallinumeroa en muista, mutta kyllä puut näyttivät juuri samalta, se yllättävän vaalea otelautakin, mitä lieneekään. Paikallinen musiikkiopisto hankki yhden tuollaisen, halvin mahdollinen kun oli. Antoivat sen jostain syystä juuri minun käyttööni. Laadusta en mitään ymmärtänyt, mutta mitäs siitä, asiansa ajoi: soitto jatkuu edelleen!
Hyvin näyttää kitarasi vuosia sietäneen, ei siis ihan huonosti kasattu. Arvoa sillä on tasan senverran, kuin tunne- ja museoarvoa riittää, niin kuin kohta meillä itse kullakin..
Mutta älä ihmeessä hävitä perintökalleutta!
 
Douglas
11.12.2007 17:51:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika ihme mutta se soi vieläkin hyvin. Pitäisi vain ostaa uudet kielet, heh. Kiitos vinkistä Stratovaari, pidän sen tallessa.
 
Johann Onn
11.12.2007 18:18:46 (muokattu 11.12.2007 18:19:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sarjanumerosta sen vuosiluvun näkee. Löytyy siitä samasta lapusta, jossa lukee malli, jos katsoo vaan tarkasti. Se on omassa, sen "Landola" kohdan yläpuolella / vähän päällä.
 
http://www.landola.fi/dating_your_guitar.html
 
Meikäläisen vastaava on vm. 1982 eli alkaa numerolla "2".
 
Douglas
11.12.2007 22:23:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jännää ettei sitä löydy tuolta, se alkaa 9 424....
 
Murgo
13.12.2007 17:05:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytän ketjua hyväkseni, eli tietääkö kukaan mitään sellaisesta Landolan mallista kuin
S-23, sarjanumero on 365165, en noilta sivuilta löytänyt kun tässä taannoin katselin. Oli siis alunperin teräskielinen, laitoin kokeeksi nylonkielet kun on vuosien mittaan kansi venynyt "pussille" niin ajattelin hiukan helpottaa jännitystä. Kyseessä ensimmäinen kitarani jonka isäni osti minulle joskus 80-luvun alkupuolella. Kummallinen "sekasikiö", virityskoneistot kuten teräskielisessä, mutta otelauta suora ja kaula ja talla muutenkin kuin nylonkielisessä. Eli milloinkohan tuo lienee valmistettu?
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
BennyJ
26.08.2011 10:37:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on samanlaisella värityksellä oleva c-21. Myöskään tämän ikää ei pysty landolan sivulta katsomaan. Sarja alkaa 2-446...
 
jPekka
04.09.2011 22:12:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Douglas: Pitäisi vain ostaa uudet kielet, heh.
 
Viritystapeista(kin) päätellen tuo on tarkoitettu nylonkielille, joten suosittelen sellaisia teräskielten sijaan.
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «