MegaMixer 04.12.2007 07:12:44 (muokattu 04.12.2007 07:13:26) | |
---|
Kumman valmistajan Les Paul tyyppinen kitara ois esim. Hinta/Laatu suhteeltaan parempi? |
ReBeat 04.12.2007 07:57:20 | |
---|
Niitä on aika montaa eri mallia olemassa. Onko sulla joku tietty mielessä ehkä? |
discominister 04.12.2007 08:57:01 | |
---|
Itse olen funtsinut samaa asiaa SG-mallisen kitaran kanssa. Epiphonelta irtois piirun päälle 300€ kokonaan mahonkia oleva kitara, mutta Tokailla taas mahongista saa pulittaa jotain 700€. Sen alle menevät ovat jotain Natoa. Eli Epiphoneen varmaan kallistuu.. |
Ziggy Bubba 04.12.2007 11:00:55 (muokattu 04.12.2007 11:07:31) | |
---|
Tuossa voisi olla varsin passeli SG, eikä hintakaan ole kovin paha. Omissa testeissä ainakin nuo Grass Rootsit Lespat ovat olleet aika vahvoja hintaansa nähden: http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/13963068 E: Les Paul -mallisista kitaroista puhuttaessa olisi hyvä tietää vähän budjetista, sillä esimerkiksi nuo korealaiset Tokait (A:lla alkava nimi) eivät ole hintaansa nähden niinkään "ässiä", mutta nuo kalliimmat japanilaiset taas ovat varsin mainioita kapuloita. Noista korealaisista Tokaista voi löytää oikein passeleita yksilöitä toki, mutta jos varsinaista Les Paul- -soundia hakee, niin noilla ei pääse kovin lähelle, sillä puumateriaalit eivät ole "oikeat". Jos on varaa heittää esim 400-500 euroa Lespaan, niin Grass Rootsin pelit ovat oikein asiallisia. Jos taas kitaran ei tarvitse näyttää just siltä Gibsonilta, niin Yamahan AES620 on aivan loistopeli - eikä vain hintaansa nähden. Tuossa oma arvosteluni kitarasta: http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=821"I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson |
käsi 04.12.2007 11:59:57 | |
---|
kummaltakaan valmistajalta en ostaisi sokkona kitaraa. Epiluureista itselläni on kokemusta aika paljon ja niitä voin suositella kaikille, tosin kannattaa tosiaan tutustua kitaraan ennen ostamista koska tasoeroja on. Tokaihin pätee sama, varsinkin halvemmassa kastissa. Esp/Ltd halpismaillistoista voinee löytyä jotain. j&d tekee todella halpoja ja jotku jopa varauksetta kehuvat maasta taivaaseen. Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni |
gator 04.12.2007 13:12:07 | |
---|
Itse olen funtsinut samaa asiaa SG-mallisen kitaran kanssa. Epiphonelta irtois piirun päälle 300€ kokonaan mahonkia oleva kitara, mutta Tokailla taas mahongista saa pulittaa jotain 700€. Sen alle menevät ovat jotain Natoa. Eli Epiphoneen varmaan kallistuu.. Viime viikolla oli kaisaniemen fazerilla ja kitarapajalla Gibsonin faded sg:t tarjouksessa 645e. Episluuriksen sg:tä kannattaa testiä ennenkuin pelkän puumateriaalin perusteella ostaa. |
FensonGibder 04.12.2007 18:38:43 | |
---|
Kumpikin on vakuuttava merkki josta tulee tietty laatutae. Suosittelen testaamaan kumman vaan satut saaman käteen ja ostamaan sen mikäli miellyttää. Ainoa itseä kiinnostava pointti olis tietää miltä tuon Tokain mikit kuullostaa. EPI sekä Gibson standardit löytyy kaapista. Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan! |
Ziggy Bubba 04.12.2007 18:41:29 | |
---|
Kumpikin on vakuuttava merkki josta tulee tietty laatutae. Tähän en kyllä itse usko. Samoista halpispajoista ne edukkaimmat Epit ja Tokait usein tulevat kuin vaikkapa paljon parjatut Harley Bentonit. Asia on tietysti eri kun puhutaan kalliimmista soittimista - silloin instrumentit ovat yleensä jopa firman itsensä kasaamia. "I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson |
Itse olen funtsinut samaa asiaa SG-mallisen kitaran kanssa. Epiphonelta irtois piirun päälle 300€ kokonaan mahonkia oleva kitara, mutta Tokailla taas mahongista saa pulittaa jotain 700€. Sen alle menevät ovat jotain Natoa. Eli Epiphoneen varmaan kallistuu.. Nato = Eastern Mahogany Kehtaisin melkeinpä väittää, että myös Epiphone käyttää samaa puuta, mutta käyttää siitä vain nimitystä mahonki, sillä se kuulostaa hienommalta. Tällaista infoa löytää google: Nato Nato wood, also known as Eastern Mahogany, is a reliable, strong wood used on guitar necks. It is a value-priced wood used more for beginner instruments. However, it still embodies all of the properties of more commonly used mahogany. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir |
FensonGibder 04.12.2007 19:07:11 | |
---|
Tähän en kyllä itse usko. Samoista halpispajoista ne edukkaimmat Epit ja Tokait usein tulevat kuin vaikkapa paljon parjatut Harley Bentonit. Asia on tietysti eri kun puhutaan kalliimmista soittimista - silloin instrumentit ovat yleensä jopa firman itsensä kasaamia. Kyllä väittäisin että kyse on todennäköisyyksistä. Kaikilla kitaramerkeiltä tulee tuotannosta sekä hyviä että huonoja yksilöitä. Eli voidaan ajatella että on tietty prosenttijakauma onnistuneille ja epäonnistuneille lopputuotoksille. Esim. Epiphone on yli puolivuosisataa vanha firma ja heidän hyvien soittimien prosenttiosuus on vakuuttava. Sen kertoo jo tuo pitkäikäisyys ja historialliset ambiitiot. Sen sijaan Harley Bentonista en pysty sanomaan samaa. Kuten mainitsin kirjoituksessa, kitara pitää testata itse (eikä tilata netistä). Tällöin voi varmistua että saa juuri tuon hyvän yksilön. Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan! |
fox 04.12.2007 20:00:27 | |
---|
Kumpikin on vakuuttava merkki josta tulee tietty laatutae. Suosittelen testaamaan kumman vaan satut saaman käteen ja ostamaan sen mikäli miellyttää. Ainoa itseä kiinnostava pointti olis tietää miltä tuon Tokain mikit kuullostaa. EPI sekä Gibson standardit löytyy kaapista. Tokain ja Epipuhelin-kitaran valmistus oli tuohon 2000-luvun alkuun samoissa tehtaissa, mikeistä en uskalla sanoa varmasti, mutta voivat olla samasta "vyyhteämöstä" vaikkakin Epillä on se "E" siellä pohjalevyssä. Nykyhetken tilannettahan en tiedä. Epiphöönihän siirsi soitintuotannon Kiinaan ihan ikiomalle tehtaalle, tämä ei kuitenkaan käsittääkseni tarkoita sitä, että sieltä tulisi muille "merkeille" soittimia. Ei ainakaan emoyhtiön mukaan . Kyllä siellä Kiinassa riittää pajoja "Harley Bentonin" ja muitten tekemiseen. Emo-Gibsonin mikithän tulevat ihan ikiomalta tehtaalta joka sijaitsee Elginissä. Illinois'issa. Siellä on Giban mikki- ja kielivalmistamo ollut.. |
Y3J 04.12.2007 20:29:00 | |
---|
Joo, kannattaa todellakin testata yksilökohtaisesti Tokaita ja Epiphoneja rinnakkain. Itse olin jo laskemassa rahoja kassaan Epiphonen puolesta mutta löysinpä niin mainion korealaisen Tokai-yksilön että oksat pois. Ja kyllä se lespalta kuulostaa, ei nyt ihan kolmen tonnin Gibsonilta tietenkään mutta omalla tavalla persoonalliselta ja jopa yhtä hyvältä kuin gibboni, silleen omalla tavallaan. Eli testausta kehiin ja paljon. It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of gum! |