Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki II
1 2 3 4 599 100 101 102 103122 123 124 125 126
Boogierooster
01.12.2007 17:50:08
Hei, miten saa sooloon tunnetta? Tollasessa bluuspohjaisessa touhussa olisi mun mielestä tärkeää että soolo avaisi vapauttaisi kyynelvirrat ja kurkku kuivuisi ja sydän tiuhentaisi tahtiaan tms... Nyt en saanut mitään tuollaista aikaan.. Liisää hieman epämääräisiä bendejä ja vapaampaa rytmitystä?
Tilumiässs
01.12.2007 20:47:24
Blyyssi on yhtä tylsää ku tilu, samoja skaaloja jauhetaan edes takasin, bluesia tosin jo 100-vuotta ainakin.
Kahta en vaihda: Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille
J.Hollström
01.12.2007 21:01:13
Blyyssi on yhtä tylsää ku tilu, samoja skaaloja jauhetaan edes takasin, bluesia tosin jo 100-vuotta ainakin.

Nää provoilut vois jättää täältä pois. Mukavan lepposa tunnelma ollut viimeaikoina ja vois yrittää pitää sitä täällä yllä.
"Haista sinä Mambo vittu, kun et osaa edes Kuurankukkaa soittaa."
Jucciz
01.12.2007 21:13:25

Oikeinkirjoituksesi on tylsää: 100 vuotta ei ole yhdyssana, edestakaisin puolestaan on.
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_
rheinone
01.12.2007 21:50:52
Nää provoilut vois jättää täältä pois. Mukavan lepposa tunnelma ollut viimeaikoina ja vois yrittää pitää sitä täällä yllä.

Mutsis provoili... Pelekkää asiaahan tuo oli, HOHO.
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
Robert
01.12.2007 23:50:38
Mistä saisin sormiin vähän bluesia?
...
cbs
02.12.2007 00:19:15

Se on vähän kakspiippunen juttu. Itse tulee soitettua sitä rock-pohjalta eli mulle se ei ole mielentila. Tatsi varmaan bluesissa on se tunnistettavin asia, joka vaatii toistoa.
Toinen homma on sitten se arempi puoli, joka on useille tärkeämpi asia. Jos sitä surua löytyy omasta takaa, niin varmaan musiikkiinkin sitä siirtyy, mutta haluaako sitä surua sitten kokea ja mikä on sen mitta...
Tilumiässs
02.12.2007 00:35:25
Oikeinkirjoituksesi on tylsää: 100 vuotta ei ole yhdyssana, edestakaisin puolestaan on.

Oli miten vain, tylsää se on silti. Et vain keksinu mit ään kunnon sa nmonemiat=!!
Kahta en vaihda: Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille
Lennu
02.12.2007 12:35:34

13-millisillä kielillä. Kauniisti soi blues.
Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa:
Tunne Lennut.
-JCM
J.Hollström
02.12.2007 12:37:55
13-millisillä kielillä. Kauniisti soi blues.

Noilla saa myös hyvin sooloskabapisteitä. Tuplabojot.
"Haista sinä Mambo vittu, kun et osaa edes Kuurankukkaa soittaa."
Hank Hill
02.12.2007 14:46:57 (muokattu 02.12.2007 14:51:21)

Purple Masiin Nyt on harjoiteltu jazzia ihan tosissaan kun ei ole näkynyt. Jotenkin kumimainen soundi, mutta näppärää soittoa.

Olen luovuttanut jazzin suhteen,enemmän on tullut treenattua perusbluesia trumpetilla...mutta kun kerran laitoin nuo hiotut jazz light kielet(ne tuntuu kumilta,ne kuulostaa kumilta,niiden on pakko olla kromia?) ,niin oli pakko yrittää jotain diibadaabaa,tonet lounaassa tottakai :)
Isolla kärellä ja suurella syrämmellä
oiva tumpeloinen
02.12.2007 14:58:27 (muokattu 02.12.2007 15:04:56)
Laitoin nyt tänne, mitä olen nähtävästikin kahtena iltana pienessä pöhnässä kirjoitellut, jos se jotain kiinnostaa. Aika monessa taisi olla ikäänkuin negatiivinen kirjoitustapa, mutta mä en vain osaa kirjailla niin hyvin (tarkoitus oli siis sanoa, ettei ne huonoja olleet). Nimetkin näistä vedoista puuttuu, kun kuuntelin ne vain järjestyksessä. Äänestysketjun järjestys siis.

Tänne ketjuun nämä ilmaantui, koska en halua alkaa äänestelemään. Laitoin vain, jos jotain kiinnostaa.
Jucciz
02.12.2007 16:35:24 (muokattu 02.12.2007 16:36:34)
9._Soundit on taas kohillaan kivasti. Zeppelin- pätkä nosti hymyn huuleen. Muuten soolosta jäi mieleen vanhoja jonkin verran kuunnelleena käsitys, että kovin monta ottoa tähän ei käytetty? Tuttuja likkejä ja sujuvaa soittoa, mutta pientä epävarmuutta (?) jossain.

Varmaankin tilanne on juuri päinvastoin: vähän liian monta ottoa, ja yleensä se eka tai toka on paras. Sen jälkeen lähinnä huononee. Tämänkertainen missioni taisi olla - näin jälkikäteen ajateltuna - bluesin ja ei-bluesin yhdistäminen semmoiseksi paketiksi, että siinä olisi kaikile jotain hyvää. Epävarmuus voi hyvinkin olla soolojeni pääasiallinen rakennusaine: joskus se kääntyy eduksi, joskus ei... "en koskaan ole varma, mitä soitan seuraavaksi, eikä ole yleisökään". Tuo voisi hyvin olla sanan "improvisointi" määritelmä, jos multa kysytään. ;)
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_
Forest
02.12.2007 16:56:45
Makeaa fiilistelyä, hieman epävireisellä soittimella (?)

Joo, ton firefoxhalpisstratokopion vireongelman kanssa palo hermot jo niin loppuun, että ostin eilen vähän käytetyn jenkkistraton. Lompakko on tyhjä mut mieli on iloinen.
"If you always have to read from musical scores, you're not a musician, you're a robot" - Tommy Emmanuel
arc
02.12.2007 17:09:50
Toisesta ketjusta

Muistutan tähän väliin sääntömuutoksesta:
"OSALLISTUJAT ja ÄÄNESTÄMIÄÄN SOOLOJA KOMMENTOIVAT voivat äänestää."

Eli jos annat pisteitä, kerro myös, miksi annoit: muuten niitä ei käsittääkseni lasketa. Tähän tarvitsen skaban vetäjän vahvistuksen, mutta ainakin itse ymmärsin näin. Onko vieläpä niinkin, että jos ei kommentoi antamiaan sooloja, äänestys mitätöidään, jolloin samoin käy myös niille pisteille, joita muut ovat antaneet sinulle?

Eihän tuo ole reilua, että joku jättää perustelematta äänensä niin äänestyksen kohteena oleva soittaja menettää muuten saamansa pisteet.

Jos tehtäisiin ainoastaan niin, että ilman kommentteja ei itse äänestäjä saa sitten mahdollisia pisteitä, joita muut hänelle antavat?
Jucciz
02.12.2007 17:40:29 (muokattu 02.12.2007 17:41:16)
Jos tehtäisiin ainoastaan niin, että ilman kommentteja ei itse äänestäjä saa sitten mahdollisia pisteitä, joita muut hänelle antavat?

Nojoo, olisihan se reilua, että jos Jucciz äänestää MadMattia, mutta ei perustele ääniään, niin MadMatt sentään saa pisteensä, jos on itse perustellut omat pisteensä. Eihän se MadMattin vika ole, jos Jucciz ei perustele antamiaan pisteitä.

Esimerkissä käytetyt nimimerkit ovat kuvitteellisia. Eläimiä, muusikoita tai ihmisiä ei haavoitettu esimerkin keksimisen aikana.
Jucciz
02.12.2007 18:14:55
Juzpe soitteli juuri tien päältä, on tulossa keikalta kotiin. Mies käski kysyä, josko äänestyksen päättymistä voisi venyttää puolille öin asti, koska hän haluaa ehdottomasti kuunnella rauhassa sooloja ja kommentoida niitä.

Kertokaahan, jos onnistuu.
willie
02.12.2007 18:16:47 (muokattu 02.12.2007 18:21:39)

Jos ei kuitenkaan tehtäisi mitään, vaan käytettäisiin nyt voimassa olevia Sooloskaba 107 sääntöjä. Kenelle annat pisteet, sitä myös kommentoit eli hieman perustelet. Mieluiten tietenkin kommentit kaikille tai muuten hyville sooloille oman valinnan mukaan.

Osallitujilla ei ole kommentointipakkoa.

E: Tottahan Juzpea odotellaan.
Bassoa vuodesta 1972.
Kuha
02.12.2007 18:19:06

Tässä vielä säännöistä:

Skabaan itsekin osallistuvan äänestäjän ei välttämättä tarvitse kommentoida pisteitään - kommentointipakko on niillä äänestäjillä, jotka eivät osallistu skabaan, mutta äänestävät. Näin olen, uusitut säännöt, ymmärtänyt.

Onko vieläpä niinkin, että jos ei kommentoi antamiaan sooloja, äänestys mitätöidään, jolloin samoin käy myös niille pisteille, joita muut ovat antaneet sinulle?

Tuollaista mainintaa ei säännöissä ole.

Tässä äänestyssääntö vielä:

OSALLISTUJAT voivat äänestää
ja ÄÄNESTÄMIÄÄN SOOLOJA KOMMENTOIVAT voivat äänestää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)