Aihe: Surkein käyttämäsi/kokeilemasi setti?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Hakki
03.07.2007 09:47:35
No en oo hirveesti nähny noita halpisrumpuja, mutta kerran piti laittaa Williams-setin basari tuplaamaan Mapex-setin basaria. Se oli huono. Siitä lähti lugit paljain käsin irti ja lugin sisältä se osa, jossa on kierteet. Myös saman setin virveli oli varsin huono.

Ostin jokin aika sitten Williamsin setin, meni 9-vuotiaalle ekaksi setiksi. No, olihan se hirveä mutta ei nyt mitään tuollaista sentään tullut vastaan. Snareen oli vaihdettu kalvot ja sen sai jonkinlaiseen jopa virettä muistuttavaan tilaan, mikä oli iloinen yllätys. Sääli että yksi viritysruuvvi ei sitten kiristynyt enempää, kun siitä oli kiinni paskan ja ok-soundin ero. :( Tomeista sai menettelevät, virettä ne eivät liian hyvin pitäneet. Basari oli aika kamala, mutta kyllä sillä nyt 9-vuotias jonkin aikaa soittaa ihan innoissaan.
while(true) {play(metal);} | Ablaze In Hatred - Deceptive Awareness nyt kaupoissa. www.ablazeinhatred.com | Kaikki tänään päättyy...
Rumpukapulat
04.07.2007 13:50:53 (muokattu 04.07.2007 13:54:18)

Oma ensisettini, käytetty Newsound. Taisi maksaa 1500 markkaa. Mukana Meinlin Meteor-crash ja haitsut. Karua menoa, mut näilläkin paukutti sen neljä vuotta, haha. Sain muuten joka ikisen tehdaskalvon poljettua ja mätkittyä rikki, kaikki etutomista lattiatomiin, basarista virveliin. Lopulta kaikki pöntöt olivat harmaata jeesusteippiä täynnä. Vaikka olipa siinä soittotekniikassakin vikaa, ei pelkästään kamoissa.

Mutta oikeasti, älkää ikinä ostako newsoundia. Kukaan. Koskaan. Aloittaa voi paljon paremminkin.
nappo
05.07.2007 23:16:13
Mutta oikeasti, älkää ikinä ostako newsoundia. Kukaan. Koskaan. Aloittaa voi paljon paremminkin.

Mulla on edelleen Newsoundin haitsuteline keikka/treenikäytössä ja onpahan toiminut ihan moitteetta jo useamman vuoden. Tosin keikkoja ei tuu soitettua montaakaan vuodessa. Mutta seuraava ständi tulee siltikin olemaan joku muu kun Newsound. ;) Itse pöntöistä mulla ei ole kokemusta.
Lets fucking die!
K.Suninen
06.07.2007 12:15:23 (muokattu 06.07.2007 12:15:57)
Piti pari vuotta sitten soittaa nimeltämainitsemattomassa koulussa koulun setillä jotain paskaa sudeilla. No tietysti virvelinkavoissa suurinpiirtein jesari-pentagrammi ja tomeista ei voinu olla varma, että onko siellä jesarimassan alla olleskaan kavoa. No käänsin sitten virpan ylösalasin ja sudittelin resokalvoon. Ärsytti niin paljon että venytin krässitelineen niin korkeeks ku sain ja pistin sinne kahden metrin korkeuteen ruman halpiskrässin kauniiseen kulmaan loistamaan. Tuli sitäkin sitten käytettyä paljon.
Lehtisa
08.07.2007 21:28:27
Kauheimmat rummut mitä olen itse soittanut ovat williamssit ja new soundit.
marchangel Miquel
26.11.2007 18:46:23
MIlleniumin 200e:n setti. Ei huonpaa löydy. Itelläni on vain pikkusen paremmat Stagit.
Roberto
26.11.2007 19:24:57

Kaikki Tamat on ollu ihan paskoja.
moder
26.11.2007 21:41:27
Yllätys yllätys, kokemuksia koulun musaluokasta...

eli jotkut vanhat halpis- ludvigit. Snaressa jesseä, myös alakalvossa, mattokoneisto täysin rikki (=mattoa ei saanut päälle). Tomit perunapelto- tehdaskalvoilla, jotka täynnä maalarinteippiä. Tomipidikkeistä kierteet menneet = tomit vain "makasivat" bassarin päällä. Basaripedaalista laakerit lähtenyt mäkeen, ja pelkkä paljas akseli laakerin rei'issä, jousi totaalisen kuoleentunut. Bassorumpu täynnä pahvia ja styroksia. Lyöntikalvo puhki nuijan kohdalta, paikattu maalarinteipillä. Ständeistä kierteet menneet, kasattu jesarilla. Yksi ständi kasattu hitsaamalla. Pelteinä paisteen 101. Haikan yläpellissä 10 cm halkeama, Joka pellissä törkeenkokoset keyholet. Kapuloina teippailtuja vispilöitä ja riisikeppejä. Ei rumpupenkkiä, vaan aivan liian matala koulutuoli. Näillä oli liki mahdotonta soittaa taimissa.

Tarviiko kertoa enempää....
rintapek
26.11.2007 23:45:23

eli jotkut vanhat halpis- ludvigit.
Tarviiko kertoa enempää....

Mitkä Ludvigit ovat "halpiksia" ?
One kind of music only - the good kind
Bobana
27.11.2007 07:37:58 (muokattu 27.11.2007 07:38:23)
Ohho... double trouble.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
hollmi-5
27.11.2007 09:19:37
Mitkä Ludvigit ovat "halpiksia" ?
Combo, Rocker ja Accent -sarjalaiset ovat olleet oman aikansa halvimpia Ludwigeja.
Soundit, piuhat ja kajarit.
moder
27.11.2007 12:30:44
En tosiaan tiedä, mikä ludvigin sarja. Varmaan 80-luvun lopulta tai 90-luvun alusta.
Jos setti olisi ollut uudenveroisessa kunnossa, niin olisi varmaan ollut jopa ihan soitettava.

Rumpujen runko näytti "lastulevyltä" , myös virvelissä. Mitähän ainetta/pinnoitetta se lienee....
wavelength
27.11.2007 12:50:28

Hmm. Kyllä taitaa käydä niin, että surkeinkin akustinen setti vie voiton sähkörumpusetistä...
En tiedä mistä puhun.
Bobana
28.11.2007 08:32:55
Hieman outo kysymys sinänsä sillä mulla ainakin on ollu paskoja settejä johtuen soittotasosta ja rahatilanteesta jotka ovat kumpikin pikkuhiljaa parantuneet ajan saatossa ja sitä mukaa ollaan koitettu parempiin päästä.

Ainut poikkeus oli kun taloudellisen tilanteen vuoksi olin pakotettu mukiloimaan Force 1000-settiäni melko monta ylimääräistä vuotta. Tosin on se minulla vieläkin mutta ihan tunne syistä sillä kyllä niillä reenejä vetelee mut ei niistä niin paljoo rahaa saa että niitä hukata kannattais. Pytyt ihan ok mutta hw on ala-arvoista eikä kestä kunnolla normaaliakaan käsittelyä.

On niitä New soundejakin ollu mutta sillon aikanaan ne oli niin pirun hienot ja komeet kun ne kaupasta raahattiin. Sillon ne oli mageet.

Ainoastaan ne keillä isi on maksanu setit, on ollu varaa heti alussa parempiin. Ite olin 11 vuotias kun ekaan kesätyöpaikkaani menin ja siitä asti on kaikki roipe hommattu myös itse. Ja tästä johtuen on kaikki kura käyty läpi. Onneksi on sen verran siunausta tässäkin elämässä että edes nyt on onni omistaa ja soittaa oikeilla rummuilla.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
fish-eye
28.11.2007 11:45:53
Ainoastaan ne keillä isi on maksanu setit, on ollu varaa heti alussa parempiin. Ite olin 11 vuotias kun ekaan kesätyöpaikkaani menin ja siitä asti on kaikki roipe hommattu myös itse. Ja tästä johtuen on kaikki kura käyty läpi. Onneksi on sen verran siunausta tässäkin elämässä että edes nyt on onni omistaa ja soittaa oikeilla rummuilla.

Aamen! Minäkin olen aina kaikki maksanut itse, ja siitä syystä minulla on edelleenkin tämä force-setti, kun ei ole vielä varaa ostaa parempia. Hienompi fiilis on kuitenkin, kun itse on tavarat hommannut. Oppii siinäkin jotain elämästä.
It is all crimson.
arse
28.11.2007 13:26:52

Ainoastaan ne keillä isi on maksanu setit, on ollu varaa heti alussa parempiin.

Päivääkään en vaihtaisi pois.
Así no.
kapulat poikki
28.11.2007 16:21:16
mulla ollu isän puolelta puolet setistä.. pearl ja sittemmin ostin toisen puoliskon itse eli tuplabasarin jne josta isä maksoi puolet ku täytin 15. karmeimmat mitä oon soittanu tama swingstar. milleniumikin oli paree mutta johtui varmaan rumpujen kunnosta ja lahoudesta. virvelistä puheen ollen on käynyt mielessä että entä jos ne kiinalaiset haluavat sen hämärän ja huonon saundin virveliin ja niitten mielestä se on just se hyvä saundi. näin tuskin on mutta mielessä käynyt:D
kerran soitin milleillä ja sitten ajattelin, I newer touht those was so bad
Mikko A
28.11.2007 22:47:30
En tosiaan tiedä, mikä ludvigin sarja. Varmaan 80-luvun lopulta tai 90-luvun alusta.
Jos setti olisi ollut uudenveroisessa kunnossa, niin olisi varmaan ollut jopa ihan soitettava.

Rumpujen runko näytti "lastulevyltä" , myös virvelissä. Mitähän ainetta/pinnoitetta se lienee....

Se on tosiaan pinnoite, materiaalista ei tietoa. Ilmeisesti Rockerit on kyseessä, itsellä on ollut moinen setti, ihan hyvältä soundas ja näytti hienolta.

Kamalin rumpusetti löytyi kyllä intistä (sodankylä). MIKÄÄN ei toiminu. Yhdessäkään telineessä ei muhveja/siipimuttereita, kallistukset ei pysyny, virveliä ei saanu tarpeeks alas, jakkara tais olla pirttipöydästä, KAIKKI kalvot rikki, KAIKKI "pellit" rikki, pedaali rikki, virvelimattoa ei voinu kiristää, jokaisesta kapulasta puuttui vähintään kolmannes. Jopa maiharit oli rikki ;P Näiden ansiosta innostus koko rummuttelua kohtaan sammahti yli kahdeksi vuodeksi... Että sillälailla.
The space is filled with orbiting children.
Bumbarr
29.11.2007 00:35:26 (muokattu 29.11.2007 06:22:13)
Mun surkein kokemukseni ei sisällä newsoundeja tai milleniumeja vaan yllätyksellisesti Taman Starclassicit.
Lukiossa oli tommoset starclassicit musaluokassa ja niitä tuli vähän väliä hakkailtua.. Sillon en vielä tiennyt mitään rummuista (enkä muuten tiedä vieläkään), joten pidin rumpuja itsessään huonoina. Nyt pääsin soittamaan setillä uudestaan pieni hetki sitten ja tajusin mistä tämä johtui. Rummuista oli jäljellä noin puolet. Kalvoina oli pinstripet joita ei ollut kiristetty vuoden 95 jälkeen ja puolet viritystapeista oli teillä tietämättömillä. Symbaalit olivat perus hyvää sarjaa, joten niistä ei voinut valittaa.. Virveli oli kuitenkin kammottavin kaikista.. Se oli haljennut alhaalta ylös asti ja ainoa asia joka piti sitä kasassa oli todnäk vanne. Lisäksi se oli viritetty niin kireälle että rummusta kuului PING.
Surullistahan tuo lähinnä oli.

Edit: ajatus virhe (kirjotin starclassicin sijaan starcastin)
Kilpikonnat rockkaa!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)