Shitmanek 19.08.2007 10:44:11 | |
---|
Minä en valitettavasti ymmärrä tätä rumpuvertailua ja/tai kerskailua mitä sillä haetaan.Haluaako joku uljastella kuinka monta tomia ja peltiä hänellä on,tai minkä värinen setti on kasassa. tai minkä niminen.Ei aikuisten ihmisten tarvitse todistaa paremmuuttaan sillä. Kaipa tämä sitä varten alun perin tehtiin että joku, esimerkiksi uusia rumpuja ostava, voisi nähdä millaisia kokemuksia ihmisillä eri seteistä on. M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest" "Come on, Bennett. Let's party." |
jveijonen1 11.09.2007 19:23:24 | |
---|
Minä en valitettavasti ymmärrä tätä rumpuvertailua ja/tai kerskailua mitä sillä haetaan.Haluaako joku uljastella kuinka monta tomia ja peltiä hänellä on,tai minkä värinen setti on kasassa. tai minkä niminen.Ei aikuisten ihmisten tarvitse todistaa paremmuuttaan sillä. Eihän tomien ja symbaaleiden määrällä olekaan väliä, mutta hyvä merkkejä ja malleja on vertailla, että esim aloittelevat rumpalit saisivat tietoa, ja näin eivät mene ostamaan sikaa säkissä. |
wavelength 13.09.2007 10:36:16 | |
---|
Minä en valitettavasti ymmärrä tätä rumpuvertailua ja/tai kerskailua mitä sillä haetaan.Haluaako joku uljastella kuinka monta tomia ja peltiä hänellä on,tai minkä värinen setti on kasassa. tai minkä niminen.Ei aikuisten ihmisten tarvitse todistaa paremmuuttaan sillä. Lue vaikka aiheen ensimmäinen viesti, niin oivallat jutun idean. |
hollmi-5 21.10.2007 18:58:49 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
Tankero 23.11.2007 00:25:44 | |
---|
Sonor Designer Plussaa: -työnlaatu on ykköstä -soundit (miten ne voisivat olla paremmat) -valinnanvapaus setupissa, viimeistelyssä, rungossa... -tekniset ratkaisut -pitää vireen hyvin -T.A.R.-ripustus säädettävine sointiaikoineen -tomiholderi: käänttyy mihin tahansa asentoon -Sonor on rumpujen Rolls Royce Miinusta: -raskaat roudata -kalliit -ylitekniset -ei kunnon maahantuontia (nyt taas on Englund Musik) Raskaat roudata? Miten rummut voi olla raskaat roudata? Varmasti, vissiin. |
hollmi-5 23.11.2007 08:12:57 | |
---|
Raskaat roudata? Miten rummut voi olla raskaat roudata? Designereissa on todella raskas hardware esimerkiksi bassorummussa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 24.11.2007 01:56:48 (muokattu 24.11.2007 01:58:22) | |
---|
Miten rummut voi olla raskaat roudata? Siten, että ne ovat painavat. Tämä edellyttää tietenkin sitä, että niitä pitää siirrellä. Nimittäin joskus rumpuja pitää siirrellä paikasta toiseen esimerkiksi keikan takia. Edit: Huom! RASKASTA sarkasmia! |
Siten, että ne ovat painavat. Tämä edellyttää tietenkin sitä, että niitä pitää siirrellä. Nimittäin joskus rumpuja pitää siirrellä paikasta toiseen esimerkiksi keikan takia. Edit: Huom! RASKASTA sarkasmia! Tämä sun provosi on kyllä aina yhtä piristävää! :) It is all crimson. |
Ironworker 01.12.2007 09:52:53 | |
---|
SONOR *force 3003 - Virvelistä ei saa millään hyvää soundia - Viimeistely vähän rosoista paikoitellen - Tomiholkin reikä juurikin kuin moralla tehty - Viisteissä paikoitellen pientä juttua, ei juuri merkittävää vikaa, että kunnon huoltoa vaatisi. Voisihan nuo katsoa läpi, saattaisi soundi parantua entisestään. 3005 ja 2005 sarjojen virvelit ovat huippuhyviä! Puulaji aasia koivu tai vaahtera. Ainoa miinus on jäykähkö mattokoneisto. Viimeistelyssä ei huomautettavaa. Mielipiteeni perustuu kolmeen soittamaani virveliin. 2005 ja 3005 sarjat on jo tehty uudessa tehtaassa, josta Mapexkin tulee. 2007 ja 3007 sarjat on saaneet ulkonäöltään uudet lugit eli kosmeettinen parannus. Tomit on lyhentyneet tuuman eli ovat fast kokoja. Kokonaisuutena Sonorit on mielestäni parhaat budjettirummut. ! |
Velli 13.12.2007 18:24:47 (muokattu 13.12.2007 18:25:39) | |
---|
Kokonaisuutena Sonorit on mielestäni parhaat budjettirummut. Mutta ovatko paremmat kuin Yamaha Stage Customit? Stage customeissa ei ainakaan ole noita reunaviiste-/maalaus- tai muitakaan kosmeettisia ongelmia. Myös Stage Customin virvelistä saa ihan kohtuullisen soundin kun jaksaa vaan virittää hieman. Omasta mielestäni vaikuttaisi näin yhtäkkiseltään, että Stage Customit olisivat Sonoreita paremmat budjettirummut. Ai niin, en omista itse Stage Customeita, eli oma lehmä ei ole ojassa tässä vertailussa :). |
Rockster 14.12.2007 08:07:50 | |
---|
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä." |
Rockster 14.12.2007 08:09:25 | |
---|
Mutta ovatko paremmat kuin Yamaha Stage Customit? Stage customeissa ei ainakaan ole noita reunaviiste-/maalaus- tai muitakaan kosmeettisia ongelmia. Myös Stage Customin virvelistä saa ihan kohtuullisen soundin kun jaksaa vaan virittää hieman. Omasta mielestäni vaikuttaisi näin yhtäkkiseltään, että Stage Customit olisivat Sonoreita paremmat budjettirummut. Ai niin, en omista itse Stage Customeita, eli oma lehmä ei ole ojassa tässä vertailussa :). Stage Customeiden ostaminen ei enää ole järkevää, kun tarjolla on myös Tour Customia. Ero SC:eihin ja huima, mutta hintaa ei ole niin kauheasti lisää... "Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä." |
born to lose 15.12.2007 05:06:56 | |
---|
Kirjoitin artikkelin noista uusista Yamahan Tour Customeista. Eli jos budjettihintaan olet ostamassa rumpuja, niin tässä vähän osviittaa: http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=1172 Millainen snare Tour Customissa on? 6 vuotta menty Yamaha YD:llä ja kovasti himottais ostaa kyseinen setti. |
Rockster 16.12.2007 10:23:29 | |
---|
Millainen snare Tour Customissa on? 6 vuotta menty Yamaha YD:llä ja kovasti himottais ostaa kyseinen setti. Setti on kyllä hyvää vastinetta rahalle. Virveli on setin heikoin lenkki, mutta ei suinkaan huono virveli. Muuta pöntöt vaan ovat selkeästi parempia kuin virveli. Mulla on tällä hetkellä käytössä se Tour Custom virppa ykkösvirvelinä, eikä lainkaan huonompi peli ole. Voisin itse asiassa ostaa virvelin ihan kaupasta erikseenkin, koska hinta on hyvin kohtuullinen. Ainoa miinus tuo vireen tippuminen kovassa soitossa, mutta niinhän se taitaa pudota melkein jokaisessa virvelissä kun kunnolla lyö... "Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä." |
aleq 04.01.2008 22:49:11 (muokattu 05.01.2008 00:30:25) | |
---|
Onko kukaan soitellut tai omistanut Platin-merkkisiä rumpuja? Onko luotettava tms. Rummunostopuuhissa olen ja jos joku tietää hyvän rumpuapajan niin tänne vaan. Budjetti ei ole kovin suuri, mutta siitä huolimatta! |
hollmi-5 05.01.2008 12:30:46 | |
---|
Onko kukaan soitellut tai omistanut Platin-merkkisiä rumpuja? Onko luotettava tms. Rummunostopuuhissa olen ja jos joku tietää hyvän rumpuapajan niin tänne vaan. Budjetti ei ole kovin suuri, mutta siitä huolimatta! En ole moisesta merkistä kuullutkaan. Ja sentään vuodesta -78 olen aika kiinnostunut ollut rumpumerkeistä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
aleq 05.01.2008 12:40:54 (muokattu 05.01.2008 12:42:50) | |
---|
En ole moisesta merkistä kuullutkaan. Ja sentään vuodesta -78 olen aika kiinnostunut ollut rumpumerkeistä. http://www.platin-drums.info/5466.0.htmlOnko tiedossa hyviä ja halpoja rumpuja missään päin verkkoa tai Suomea? |
hollmi-5 05.01.2008 13:03:45 | |
---|
http://www.platin-drums.info/5466.0.html Onko tiedossa hyviä ja halpoja rumpuja missään päin verkkoa tai Suomea? Ei ole rummuissa hyviä ja halpoja. Pitää ostaa kaksi settiä: toiset halvat ja toiset hyvät :-) Käytettynä suosittelen ostamaan. Saa kohtuuhinnalla jo todella hyviä settejä. Halvalla ei nyt kuitenkaan, ellei käy tuuria. Varaa tonni pelteihin ja rumpuihin. Sillä budjetilla saa keskitasoiset. Soundit, piuhat ja kajarit. |
born to lose 05.01.2008 13:46:16 (muokattu 05.01.2008 13:50:30) | |
---|
Löytyyhän noita rumpuja vaikka täältä muusikoiden.netin torilta. Yksi setti mikä on mun mielestä hinta/laatusuhteeltaan aika jees, on Taman Swingstar. Ainakin mitä koulussa niillä soitellut ihan hyvän soundiset pöntöt. Hardware tosin aika huonossa kuosissa, johtunee koulun käytöstä?? Ei itellä muuta kokemusta Tamasta. Symbaaleiksi vaikka Paisteen PST5:sta. Vastaavalla setillä meitsi ainakin pärjäs reilu 6v. Nyt sitten edessä uuden setin osto :) E: Ja tosiaan noista Platineista, noh, ikinä en ole kuullut moisista, mutta osta mieluummin samalla rahalla käytetyt |
Archie_72 17.01.2008 15:32:48 | |
---|
Vaikka DW:n setti onkin hieman kalliimman puoleinen, niin sitä parasta laatua saa sitten koko sen rahan edestä. Ja miten se on muka miinusta, jos hardware vähän painaa...? Pysyypähän pystyssä ja kasassa.=) Ei se olisi kivaa jos pöntöt ja pellit aina välillä lentelis lattialle... Ja itseltäni kuitenkin löytyy sen verran haukkaria, että jaksan niitä roudaillakin. DW rulettaa...!!! |