Aihe: Peter Hook
1
IronWalrus
28.10.2007 12:22:21
Ensisilmäyksellä en löytänyt tästä herrasta oma topikkia. Puute oli pakko korjata sillä ainakin minulle kyseessä on _the_ Basisti. Itse olen vasta astumassa basismin hiljaiseen maailmaan sillä yksi syy miksi päätin vihdoin pitkällisen perehtymisen myötä ostaa nelikielisen on Joy Divisionin Unknown Pleasures-levy. Aivan uskomaton albumi. Hookyahan on usein verrattu Entwhistleen eikä syyttä, She's Lost Controlin ja Shadowplayn intron kaltaiset bassoriffit kuuluvat alternative-basistin perusoppimäärään. Missä ovat muut miehen persoonallisen tyylin diggarit?

Btw, onko tuo vanhoissa Joy Divisionin livepätkissä näkyvä Rickenbacker ehta peli vai jonkin kopio? Anyone?
2541
28.10.2007 13:21:11

Btw, onko tuo vanhoissa Joy Divisionin livepätkissä näkyvä Rickenbacker ehta peli vai jonkin kopio? Anyone?

Muistelisin sen olleen kopio, Ibanez mahdollisesti.

New Orderissa taisi päätyökalut olla Yamahan BB -sarjalainen ja 6-kielinen Shergold Marathon.

En niin hirveästi ole miehen soittoon perehtynyt, mutta erittäin persoonallista se tuntuu olevan.
Basismi
29.10.2007 15:20:51
Pitkään kuuntelin new orderia tajuamatta että se on basso mikä riffit vonkuu. Sinänsä ihan hienoa, ehdottomasti erilainen lähestymistapa bassoon instrumenttina on hänellä.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)