Ensisilmäyksellä en löytänyt tästä herrasta oma topikkia. Puute oli pakko korjata sillä ainakin minulle kyseessä on _the_ Basisti. Itse olen vasta astumassa basismin hiljaiseen maailmaan sillä yksi syy miksi päätin vihdoin pitkällisen perehtymisen myötä ostaa nelikielisen on Joy Divisionin Unknown Pleasures-levy. Aivan uskomaton albumi. Hookyahan on usein verrattu Entwhistleen eikä syyttä, She's Lost Controlin ja Shadowplayn intron kaltaiset bassoriffit kuuluvat alternative-basistin perusoppimäärään. Missä ovat muut miehen persoonallisen tyylin diggarit? Btw, onko tuo vanhoissa Joy Divisionin livepätkissä näkyvä Rickenbacker ehta peli vai jonkin kopio? Anyone? |
Btw, onko tuo vanhoissa Joy Divisionin livepätkissä näkyvä Rickenbacker ehta peli vai jonkin kopio? Anyone? Muistelisin sen olleen kopio, Ibanez mahdollisesti. New Orderissa taisi päätyökalut olla Yamahan BB -sarjalainen ja 6-kielinen Shergold Marathon. En niin hirveästi ole miehen soittoon perehtynyt, mutta erittäin persoonallista se tuntuu olevan. |
Kieltämättä vähän erikoisempi tapaus basistina, mutta hyvässä mielessä. Ei mikään maailman taitavin basisti, mutta mielenkiintoinen. Hookilla on ehkä ollu ideana että hänen basso-soundi täyttäisi toisen kitaran tilaa ainakin Joy Divisionin soundissa ja hyvinhän se toimii. "The me that you know, he used to have feelings, but the blood stopped pumping and he is left to decay" - Nine Inch Nails |