Timo JM 17.11.2007 00:39:59 | |
---|
Hommasin 22" BenQ T221WA monitorin. Mistähän mahtaa johtua snadi haalea varjomainen ilmiö sivusuunnassa joissakin kuva-/tekstielementeissä? Pitäisikö syytä hakea näytönohjaimesta itse monitorista, vai jostain muualta? Onko tällainen ilmiö ylipäätään tuttu kenellekään? Mitään häiriöitä aiheuttavaa ei pitäisi olla liian lähellä. (Jäsenkuvauksessa on kotistudion kuva jossa näkyy vanha monitori jonka paikalle tämä uusi tuli.) ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
Johann Onn 17.11.2007 01:40:13 (muokattu 17.11.2007 01:41:47) | |
---|
Mistähän mahtaa johtua snadi haalea varjomainen ilmiö sivusuunnassa joissakin kuva-/tekstielementeissä? Ei aavistustakaan. Mutta tulevasuuden varalta: Eräällä kaverilla taitaa olla melkein sama. Siihen ilmestyi sellanen suorakulmainen, sininen "ikkuna" yks päivä, ruudun oikeaan yläreunaan. Eikä mikään pieni sellainen. Onneks oli se "On-Site" tuki. Romu haettiin pois ja uus tuotiin tilalle. Uudessa ei näytä olevan mitään vikaa. |
samulik 17.11.2007 08:24:47 | |
---|
Hommasin 22" BenQ T221WA monitorin. Mistähän mahtaa johtua snadi haalea varjomainen ilmiö sivusuunnassa joissakin kuva-/tekstielementeissä? Pitäisikö syytä hakea näytönohjaimesta itse monitorista, vai jostain muualta? Onko tällainen ilmiö ylipäätään tuttu kenellekään? Mitään häiriöitä aiheuttavaa ei pitäisi olla liian lähellä. (Jäsenkuvauksessa on kotistudion kuva jossa näkyy vanha monitori jonka paikalle tämä uusi tuli.) Onko näyttö kiinni VGA vai DVI-piuhalla? Jos käytät VGA:ta se voisi selittää ongelman. |
Onko näyttö kiinni VGA vai DVI-piuhalla? Jos käytät VGA:ta se voisi selittää ongelman. No perskules. Tässä mallissa ei ole DVI-liitäntää. Myyjä kyllä sanoi, ettei sillä olisi käytännössä merkitystä. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
jPekka 17.11.2007 10:57:36 | |
---|
No perskules. Tässä mallissa ei ole DVI-liitäntää. Myyjä kyllä sanoi, ettei sillä olisi käytännössä merkitystä. Kyllä sillä on joidenkin mallien kohdalla. Tässä vanhassa Samsungin litussa (191t) oli selvä varjo niin kauan, kunnes vaihdoin sen VGA:sta DVI:hin. Koneen uudempi kakkosnäyttö (Samsung 913v) ei varjoa onneksi tee, koska siinä ei ole DVI:tä eikä koneen näytönohjaimessa toista DVI:tä. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
axelsson 17.11.2007 11:06:45 | |
---|
Juu ehdottomasti pitää olla digiliitännällä nykyisillä isoilla resoluutioilla. Kannattaa koittaa palauttaa ruutu, DVI-liitäntäiset mallit ei taida olla sen kalliimpiakaan. |
JPQ 20.12.2007 02:43:05 | |
---|
Juu ehdottomasti pitää olla digiliitännällä nykyisillä isoilla resoluutioilla. Kannattaa koittaa palauttaa ruutu, DVI-liitäntäiset mallit ei taida olla sen kalliimpiakaan. Teknisesti luulis jopa halvempia kun kuva kuitenkin digitoidaan tietääkseni ennen säätöjä ja sitten resoluutioskaalausta varten... |
Timo JM 20.12.2007 09:34:05 | |
---|
Juu ehdottomasti pitää olla digiliitännällä nykyisillä isoilla resoluutioilla. Kannattaa koittaa palauttaa ruutu, DVI-liitäntäiset mallit ei taida olla sen kalliimpiakaan. Jep, ongelma katosi kun vaihdoin DVI-liitäntäiseen malliin. Vaan ne ovat kyllä järjestään lähes viisikymppiä kalliimpia kuin halvimmat monitorit joissa tätä liitäntää ei ole. Aika kumma juttu. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
axelsson 20.12.2007 14:05:38 | |
---|
Jep, ongelma katosi kun vaihdoin DVI-liitäntäiseen malliin. Vaan ne ovat kyllä järjestään lähes viisikymppiä kalliimpia kuin halvimmat monitorit joissa tätä liitäntää ei ole. Aika kumma juttu. Riippuu missä liikkeessä. Muistaakseni halvin 22" taitaa olla (tai oli jokunen aika sitten) Acer ja se oli nimenomaan DVI:llä. |
Timo JM 22.12.2007 12:15:47 | |
---|
Riippuu missä liikkeessä. Muistaakseni halvin 22" taitaa olla (tai oli jokunen aika sitten) Acer ja se oli nimenomaan DVI:llä. Joo, mulla oli sekin pari päivää mutta palautin kun piti niin hirveetä meteliä. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
axelsson 22.12.2007 15:34:28 | |
---|
Joo, mulla oli sekin pari päivää mutta palautin kun piti niin hirveetä meteliä. Sulla alkaa olla kattava tuntuma eri monitorimalleista :) |