-J 14.11.2007 22:10:46 (muokattu 14.11.2007 22:12:20) | |
---|
Olihan se. Legendaarinen ukko. Jaksoi kovastikkin heilua 81 ikävuodestaan huolimatta, jolle pisteet. Bändissä soittivat myös hänen poikansa Chuck Berry Jr. sekä tyttärensä Ingrid Berry, About tunnetuimpia ralleja sisältänyt setti kesti noin tunnin, encoreja ei kuulunut. Yleisön kyllä annettiin taputtaa 10min ennen valojen sytyttämistä saliin. Tyylilleen uskollisena joka toinen biisi alkoi "johnny b. goodin" alulla, mutta sitten hukkui soinnut ja sävellajit. Berry soitti täysin päin helvettiä. Olisiko lavatekniikka ollut metsässä tai jotain, mutta enemmän kuullosti siltä että herra olisi saanut kitaran käteensä ensimmäisen kerran elämässään juuri tuolla keikalla. Kaiken kaikkiaan keikka oli hirveä pettymys vaikka herra olisi miten suuri legenda hyvänsä. Vituttaa. |
Nowhere Man 14.11.2007 22:43:49 | |
---|
Itse olin tyytyväinen Berryyn ja bändiin, mutta yleisö oli mun mielestä jotenkin vaisu. |
varakeef 14.11.2007 23:37:33 | |
---|
Minä odotin Berryn keikalta, että mies soittaisi edes vähän sinnepäin. Edes oikeasta sävellajista. Edes rytmissä. Et vaan ymmärrä. Berry on aina soitellut livenä sinnepäin. Sillä on siihen luovuttamaton oikeus. Loistavaa, briljanttia. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
rheinone 15.11.2007 10:58:15 | |
---|
Et vaan ymmärrä. Berry on aina soitellut livenä sinnepäin. Sillä on siihen luovuttamaton oikeus. Loistavaa, briljanttia. Katin kontit. Kauheeta kuraa oli. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Blue Moon 15.11.2007 11:48:52 | |
---|
Hyvä keikka, mä tykkäsin. |
rheinone 15.11.2007 12:20:04 | |
---|
Hyvä keikka, mä tykkäsin. Niinku millä kriteereillä? Saisko vähän perusteluja. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
varakeef 15.11.2007 12:25:08 | |
---|
Katin kontit. Kauheeta kuraa oli. Jos nyt vertaa vaikka Jerry Leehen pari kuukautta sitten, niin olihan Berry huomattavasti viihdyttävämpi vaikka soittikin objektiivisesti ottaen pieleen... koko lailla koko ajan. Hienot biisit, hieno laulaja, vanhan liiton piittaamaton show-mies, hyvä bändi, mahtava soundi ja tatsi Berryllä... paljon merkittävämmät plussat kuin väärin soittamisesta tulevat miinukset. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Blue Moon 15.11.2007 13:31:19 | |
---|
Niinku millä kriteereillä? Saisko vähän perusteluja. Mä viihdyin, eiköhän se riitä? Vai oliks tää nyt jotenkin väärin diggailtu? |
Sir Henri 15.11.2007 14:29:03 | |
---|
Mä viihdyin, eiköhän se riitä? Vai oliks tää nyt jotenkin väärin diggailtu? Viihtyminen on hyvä kriteeri. Jos haluaa kuulla nuotilleen oikein soitettua hiottua rokkia, voi mennä kuuntelemaan mitä tahansa uutta ns. rockbändiä, mutta jos haluaa kuulla rockenrollia rockenrollmeiningillä niin voi mennä kuuntelemaan Berryä. Kaikesta voi tehdä bluesia. |
Makkari 15.11.2007 14:49:14 | |
---|
Jos nyt vertaa vaikka Jerry Leehen pari kuukautta sitten, niin olihan Berry huomattavasti viihdyttävämpi vaikka soittikin objektiivisesti ottaen pieleen... koko lailla koko ajan. Hienot biisit, hieno laulaja, vanhan liiton piittaamaton show-mies, hyvä bändi, mahtava soundi ja tatsi Berryllä... paljon merkittävämmät plussat kuin väärin soittamisesta tulevat miinukset. Olen täysin samaa mieltä. Bändi oli mainio. on vielä vähän hämmentynyt olo.... Siis siel oli Chuck Berry! Mieletöntä. I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you. |
rheinone 15.11.2007 15:02:50 | |
---|
Mä viihdyin, eiköhän se riitä? Ok. Vai oliks tää nyt jotenkin väärin diggailtu? Ei ollu väärin toki, päinvastoin. Voishan meikäläinenkin sen tietysti ajatella niin, että järjestetty tapahtuma oli hyvä samassa hengessä ku parrakkaan naisen näkeminen sirkuksessa. Sirkukseenhan ei mennä erityisesti musaa kuuntelemaan. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Susiääni 15.11.2007 15:56:58 | |
---|
Kokonaisuudessaan oli kyllä ihan hyvä meininki. Miinuksena ehkä se että Berry ei juurikaan laulanut vaan lähinnä jutteli mikkiin. Myös kitara oli vähän liian kovalla soiton laadun huomioon ottaen. Kaikenkaikkiaan kuitenkin viihdyttävä paketti. VAROITUS! Tämäkin viesti saattaa sisältää sarkasmia, ironiaa tai provosointia väittelyyn |
Makkari 15.11.2007 21:43:01 (muokattu 15.11.2007 21:49:14) | |
---|
Sirkukseenhan ei mennä erityisesti musaa kuuntelemaan. Sirkus Finlandian bändiä on aina ollu mukava kuunnella. :) Ja aiheesta voisi vielä kommentoida, että kyllä taas muistui mieleen miksi pidän rock 'n' rollista. Se on hauskaa. I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you. |
Blue Moon 15.11.2007 22:27:16 (muokattu 16.11.2007 08:38:40) | |
---|
Maybellinen tai Thirty Daysin olis voinut kyl soittaa. Tai Havana Moonin. |
mylaroti 15.11.2007 22:42:46 (muokattu 15.11.2007 22:44:27) | |
---|
Vääriä nuotteja siellä täällä, mutta yleisönsä otti ja oli tilanteen tasalla koko ajan. You all came here to dance but you can't - osuva kommentti keikkapaikkaa kohtaan. Muutenkin tuntui keski-ikäsistä bluespoliiseista koostuva jengi olevan jotenkin... ihan kuin olisivat teatteriesitystä tulleet katsomaan. Nautitaan varatulla sohvalla pikku leivokset ja kahvit ja konjakit ennenkuin istahdetaan mukaviin penkkeihin. Keikan jälkeen siemaillaan vielä viinilasilliset, ja todetaan papparaisen olevan ikäänsä nähden vielä vedossa. Itse olin fiiliksissä koko setin ajan ja vielkin tuntuu huimaavan. Täsmärokkia kaipaavat menkööt uniklubia diggailemaan. Peace Ne haluu että musiikki on tyhmää, harmitonta, aivotonta ja tylsää. |
Jube 16.11.2007 10:25:30 | |
---|
onks kenelläkään mitään settilistaa ?? -missasin keikan |
onks kenelläkään mitään settilistaa ?? -missasin keikan Pitääks tässä alkaa kimpassa muistelemaan: Wee Wee Hours Little Queenie (oliks tässä Carol perässä potpurina?) Key To The Highway (yllättävä veto) School Days Johnny B. Goode Nää nyt lonkalta tuli äkkiä mieleen. Jatkakaas listaa. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Blue Moon 16.11.2007 19:18:33 (muokattu 16.11.2007 21:09:47) | |
---|
Pitääks tässä alkaa kimpassa muistelemaan: Wee Wee Hours Little Queenie (oliks tässä Carol perässä potpurina?) Key To The Highway (yllättävä veto) School Days Johnny B. Goode Nää nyt lonkalta tuli äkkiä mieleen. Jatkakaas listaa. lisätään Let it Rock Roll Over Bethoven Around and Around Reelin' and Rockin' You Never Can Tell Memphis, Tennessee ja tuliko Sweet Little Rock and Roller ihan ensimmäisten joukossa? Sitten tuli Wee Wee Hoursin ja Key to the Highwayn lisäksi vielä kolmaskin blues, sellanen "Dust My Broom" - tyylinen biisi, jota en nimeltä tunnistanut. |
Makkari 16.11.2007 21:08:49 | |
---|
Se Chuckin tytär muuten lauloi hienosti. I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you. |
rheinone 16.11.2007 21:10:46 | |
---|
Sitten tuli Wee Wee Hoursin ja Key to the Highwayn lisäksi vielä kolamskin blues, sellanen "Dust My Broom" - tyylinen biisi, jota en nimeltä tunnistanut. Niimmuuten olikin joku ElmoreJames-riffi-piisi. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |