Aihe: Tama TW100 Tensionwatch
1
Syncopation
07.11.2007 17:17:28
Tämä siis on jonkinlainen viritysväline, mutta mitä sillä tarkemmin ottaen tehdään ja onko siitä nyt loppujen lopuksi mitään hyötyä, vai jääkö se sitten lojumaan nurkkiin? Onko joillain mahdollisesti tämmönen tai edes jonkinlaista kokemusta?
ddrum54
07.11.2007 17:42:46
Jos se olisi ihan oikeasti hyödyllinen, se olisi joka jätkällä.
Roberto
07.11.2007 18:30:37

Aivan berberistä.
markkuliini
07.11.2007 22:15:38

Itse erehdyin ostamaan tuon joskus urani alkuaikana kun luulin että tilpehööri tekee rumpalin. Äkkiä tuli siitä eroon hankkiuduttua, kun huomasin että korvalla virittäminen toi paljon paremman lopputuloksen. Turha vehje minun mielestä.
Legatus
07.11.2007 22:49:35
Oho, kiva kun muistutit. Minulla on tuollainen hankittu kaverin kanssa puoliksi, mutta sinne nurkkaan se on jäänyt jo vuodenpäivät. Se siitä hyödyllisyydestä...
11. Liikkuessasi julkisella paikalla, älä häiritse ketään. Jos joku häiritsee sinua, pyydä häntä lopettamaan. Ellei hän lopeta, tuhoa hänet.
bluesman86
07.11.2007 23:19:09
mullakin semmonen joskus oli mutta kiertoonhan se lähti.
http://www.myspace.com/sleazyactband
Strumbali
08.11.2007 08:57:20 (muokattu 08.11.2007 09:17:02)
Mulla on sitten semmoinen Evansin "räikkäavain". En löytänyt kuvaa nopeasti. Ruuvit ja lugit pitää olla hyvin huolettuna ja kalvot tuoreita, niin kyllä sillä pääsee ihan hyvin vireeseen. Mulla on ylhäällä arvot 16'' tomi D:stä lähtien (olikohan lerssin välein) ylöspäin.

Huonona puolena pidän sitä, että se asteikko tuossa avaimessa on aika onneton. Siis siitä ei oikein osta selvää, että paljonko siinä on momenttia. Tarkistus sitten tietty korvalla ja mahdollisesti johonkin referenssiin. Täytyy kyllä myöntää, että olen vissiin kerran jaksanut ruuvata koko setin tuolla vireeseen. ;-)

No tuossa oli kuva.. http://www.afm.org/public/musicbiz/drumtuning.php?print=1&
Huomasin, että Daddariolla oli samantyyppinen:http://www.opengroup.com/daddario/KK/ES_DARK.shtml
lethus1
08.11.2007 09:15:12
Ostan femmalla tuon turhan kapistuksen. Tai halvemmallakin. Haluan testata.
Vompatti: http://www.elisanet.fi/thebandsear/Destination_single.MP3
Strumbali
08.11.2007 09:28:03
Ostan femmalla tuon turhan kapistuksen. Tai halvemmallakin. Haluan testata. Minen tuota omaani myy, kun sillä voi olla käyttöäkin.... on mulla yksi tension watch tyyppinenkin ollut, mutta eipä siitä sen enempiä.
Jupi57
08.11.2007 10:54:09
Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni-
moder
08.11.2007 11:39:13
Mä kiinnitin tavallisen rumpuviritysavaimen akkuporakoneeseen, ja sillä säädettävällä momentilla pistin kalvot vireeseen.

Ai että toimiko? no joo periaatteessa, mutta sen verran monimutkainen prosessi, että käsin sai nopeammin :>
miän vain
08.11.2007 17:07:50

Mä kiinnitin tavallisen rumpuviritysavaimen akkuporakoneeseen, ja sillä säädettävällä momentilla pistin kalvot vireeseen.

Ai että toimiko? no joo periaatteessa, mutta sen verran monimutkainen prosessi, että käsin sai nopeammin :>

Yritin tätä mäkin, mutta mun koneessa ei ollut kuin jatsivireitä. Epäkäytännöllinen laite.
F.A.R.O - Rumpusivu -päivitetty
wavelength
08.11.2007 17:36:23

Yritin tätä mäkin, mutta mun koneessa ei ollut kuin jatsivireitä. Epäkäytännöllinen laite.

Jazz-snobbaileva akkuporakone -- nyt on kaikki nähty.
En tiedä mistä puhun.
nihoggr
19.11.2007 02:16:23

no mitä persettä juuri kuukausi tai kaksi takaperin ostin kyseisen laitteen enkä voi sanoa turhaksi! Toimii hyvänä muistilukkona noiden virittämisessä jos vain osaa käyttää. Ei sillä tosiaan samaan säveleen saa kaikkia pesiä, mutta sen avustaman virityksen jälkeen voi sitten säätää korvalla vielä sen haluamansa vireen. Tuo laite on auttanut ainakin minua jo virittämisessä, kun en korvaa ja avainta käyttämällä osaa virittää.
Ei se sälä rumpalia tosiaan tee, mutta tuo on ainakin auttanut minua rumpaloinnissa.
vapauskauppias
19.11.2007 03:25:57
Itse erehdyin ostamaan tuon joskus urani alkuaikana kun luulin että tilpehööri tekee rumpalin. Äkkiä tuli siitä eroon hankkiuduttua, kun huomasin että korvalla virittäminen toi paljon paremman lopputuloksen. Turha vehje minun mielestä.

Minulla oli täysin sama tilanne alkuaikoina.

Muutaman kerran taisin laitetta käyttää. Hommasin sen siinä uskossa, että käy virittäminen helpoksi. Eipä tuo laite siitä yhtään helpompaa tehnyt. Oli sitten pakko alkaa opetella käyttämään korviaan - ihan hyödyllistä muuten, jos musiikin parissa puuhailee.

Itse en tosiaan näe tuolle laitteelle mitään käyttöä.
poro80
19.11.2007 17:53:46
Tunnustan olevani huono rumpujen virittäjä...ja ajattelin jokin aika sitten että tuo on minulle "oikotie onneen". Menin ja ostin härpäkkeen! Nopea tsekkaus netistä, jos vaikka olisi löytynyt eri kokoisille rumpu- ja kalvoyhdistelmille presettejä -> ei löytynyt!
Vanhan setin kanssa mittarista ei ole oikeastaan mitään hyötyä, koska vanteet ja viisteet eivät ole priima kunnossa ja täten on pakko pelata korvalla, mutta vaihtaessa uudempaan settiin kalvoja totesin laitteen ihan käteväksi (vanteet ja viisteet OK!). Nopeuttaa jonkin verran tälläisellä "huonolla korvalla" varustettua ja helpottaa sen tietyn vireen uudelleen saavuttamisessa...mutta rumpujen vireeseen/sointiin vaikuttaa kalvojen ja runkojen ohella myös soittopaikka .

Loppukaneettina sanottakoon että minua se on palvellut enemmän virityksen opettajana kuin virittimenä.
Scram Rock?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)