Aihe: Parhaat "mokat" äänitteillä
1 2 3 4 515 16 17 18 1937 38 39 40 41
Faraway
05.11.2007 20:29:33 (muokattu 05.11.2007 20:34:57)
Bändin Tarot, vanhan demon nimellä "Pyre of Gods" ensimmäisellä raidalla, nimi on kai "I Rule", biisin lopussa Marco Hietala rykäisee oikeen räkäiset yskähdykset.

Kai tämäkin jonkinlainen miksausmoka on, toisaalta, se on vain demo.

Tämä on varmaan jo tiedossa kaikilla, mutta Kotiteollisuuden biisissä Minä Olen lopussa, viimeisen "sillan" suunnilleen keskivaiheilla, kuuluu Hynysen huuto: "Hyvä Jari, anna palaa" viitaten rumpali Jari Sinkkoseen.

Tämä on jätetty ihan tahallaan, ja vain nostattaa tunnelmaa, kun biisiä kuuntelee.
Skidi naapurista: "Saanko ampua sua täl haulikol päähä" -"Ei kiitos, tällä kertaa"
WinterMad
05.11.2007 22:43:49
Bändin Tarot, vanhan demon nimellä "Pyre of Gods" ensimmäisellä raidalla, nimi on kai "I Rule", biisin lopussa Marco Hietala rykäisee oikeen räkäiset yskähdykset.

Kai tämäkin jonkinlainen miksausmoka on, toisaalta, se on vain demo.

Tämä on varmaan jo tiedossa kaikilla, mutta Kotiteollisuuden biisissä Minä Olen lopussa, viimeisen "sillan" suunnilleen keskivaiheilla, kuuluu Hynysen huuto: "Hyvä Jari, anna palaa" viitaten rumpali Jari Sinkkoseen.

Tämä on jätetty ihan tahallaan, ja vain nostattaa tunnelmaa, kun biisiä kuuntelee.

Öööh vanha demo? I Rule löytyy kylläkin levyltä Suffer Our Pleasures vuodelta 2003. Myös kappale Pyre of Gods on levyllä.
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | Grave - Home of the brave?
Kilgore Trout
07.11.2007 05:54:07
Samaisesta Suffer Out Pleasuresista on tehty tämä demo, pari biisiä on vielä noiden kahden mainitsemani mukana.

En edes tiedä miten se on joutunut käsiini. Kai setäni poika antoi, kun pääsi miksaamaan Tarojen demoja...

Juujuu....

Kyllä se vaan Marco yskii siinä CD-versiollakin.

Että se siitä sinun demostasi.

Setäsi poika? Serkku?
Raha ei tee onnelliseksi, mutta uusi soitin tekee.
Schnowotski
12.11.2007 19:32:39
Nyt tulee kovaa kamaa hardcore miksausmokien ystäville.

Viikatteen uudella Marraskuun lauluja II -levyllä Iäisyys-kappaleessa lopussa, siinä modulaation tienoilla, tarkasti sanoen kohdassa 3:24-3:25, kuuluu oikeassa kanavassa paukaus, jonka luulisi ensin tulevan kuulokkeiden ulkopuolelta, mutta nauhalla se on.

Claudio Abbaddon johtamassa Anton Webernin passacagliassa, joka löytyy levytykseltä "A survivor fro warsaw", on hyvin pienellä kuuluva koneellisen kuuloinen piippaus, joka ei taatusti ole mikään tarkoitettu ääni. Eräässä toisessakin kohdassa kuuluu pieni piippaus, mutta siitä en ole varma, että kuuluuko se vain pääni sisässä, sillä niin kevyt se on.
Jo nuorena Nepsu ajoi geneettisesti määräytyneen suoran hiusrajansa vanhemmiltaan salaa niin sanotuksi mikkihiirimalliksi.
L.Ruoska
13.11.2007 18:33:15

Helmetin Betty-levyn Speechless-biisissä on soolon aikana jotain siihen jätettyä puhetta. Kun soolo lähtee vauhtiin kuuluu siinä aika selkeästi Page Hamiltonin rykäisemä "...shit!!!".

Saman levyn Beautiful Love-biisi on yks miksausmoka koko kappale. Rumpali ja basisti "huijattiin" soittamaan kumpikin erikseen jotain älytöntä täkätäkä-renkutusta ihan kuin kyseessä ois joku miksaustilanne missä volumeja tasotellaan. Raidat vedettiin vaan päällekkäin ja siihen soitettiin sit sitä näppäily-jazzia cleanillä =)

Ei siis oikeita mokia kumpikaan.
Myynnissä Crate 2x12" 120W tykki kitarakombo, 290 euroa ja tuhovoimainen Ashdown 15" 180W bassokombo, 260 euroa. Edessä muutto kauas pois ja pakko loupua. Soita nyt, heti!
heikkijarvinen
14.11.2007 22:36:04
Kaveit nauhotteli aikoinaan jotain akustista biisiä. Ennen viimestä kertsiä kuuluu oven narahdus ja maagiset sanat "Vittu jätkät, Könönen on ostanu anolog ohjaimen!" Pleikkari ykkönen oli silloin uusi juttu.
hullu_ukko
14.11.2007 23:19:16
Kaveit nauhotteli aikoinaan jotain akustista biisiä. Ennen viimestä kertsiä kuuluu oven narahdus ja maagiset sanat "Vittu jätkät, Könönen on ostanu anolog ohjaimen!" Pleikkari ykkönen oli silloin uusi juttu.

Ja sitten mä repesin :--------D

Aivan uskomaton kyllä.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
sartzan
15.11.2007 00:34:49
Viikatteen uudella Marraskuun lauluja II -levyllä Iäisyys-kappaleessa lopussa, siinä modulaation tienoilla, tarkasti sanoen kohdassa 3:24-3:25, kuuluu oikeassa kanavassa paukaus, jonka luulisi ensin tulevan kuulokkeiden ulkopuolelta, mutta nauhalla se on.

Eva Dahlgrenin Stenman-biisissä (en tiedä onko tuota eri versioina) jossain kohtaa kuuluu muistaakseni vasemmassa luurissa jokin piipitys, joka vielä tuolloin ei-polyfonisten-soittoäänten aikakaudella kuulosti kovasti kännykän soittoäänen pätkältä, ja sellaiselta joka kuuluu luurien ulkopuolelta. Ja itseasiassa vieläpä juuri sellaiselta joka itselläni oli käytössä noihin aikoihin. Pari ensimmäistä kertaa biisiä kuulokkeilla kuunnellessani menin lankaan ja refleksinomaisesti hapuilin kännykkäni kouraan kun luulin sen soivan.
"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
vpjarvi
15.11.2007 13:01:49 (muokattu 15.11.2007 13:02:56)

Kentin biisissä "Musik Non Stop" kuuluu myös jotain outoa piipitystä, kuulokkeilla sen ainakin kuulee, tulee vasemmalta se ääni. Ekan kerran taitaa tulla kertsiin lähdettäessä se piipitys. Sellainen pi-piip-piip. Mietin toisaalta, että voisiko se olla jonkinlaista kiertoa. Tarkoituksella se piipitys kuitenkin varmaan on sinne taustalle jätetty, kun kuuluu niin selkeästi.
"A Cosssssssby sweater." http://www.mikseri.net/secondcumming
KillingMachine
05.12.2007 14:00:02
HIMin debyyttilevy Greatest Lovesongs 666:lla on 5. ja 6. biisin välissä jonkinnäköinen "miksausmoka", jossa molemmat kanavat jotenkin vaikenee häiritsevällä tavalla, mikä sai jo mut luulemaan että mun stereoissa on vikaa. Onneks ei kestäny kuin muutaman sekunnin.
"The me that you know, he used to have feelings, but the blood stopped pumping and he is left to decay" - Nine Inch Nails
ten
11.12.2007 00:20:03
Apulannan Rai rai rai-kappaleen alussa kuuluu ilmeisesti äänitysvaiheessa luureista laulumikkiin vuotanutta kitaran renkutusta. On mullakin saatana tylsää.
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
Spawn
11.12.2007 00:48:42
"I Rule", biisin lopussa Marco Hietala rykäisee oikeen räkäiset yskähdykset.

Eikä ole edes Marco. Joku taustalaulajista, olisiko ollut peräti Tuple Salmela tai sitten Peter James Goodman, siellä röhii. Päättivät huviksensa jättää levylle.
"Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -Rumpali Kainuusta
donkkis
12.12.2007 00:55:17
Kuuntelimpa metallican master of puppetsia tätä lukiessani ja saman tien huomasin että disposable heroesissa tulee joku outo kilahdus kohdassa 6.11.
www.mikseri.net/worstcase
NHR
12.12.2007 01:15:21

joku outo kilahdus kohdassa 6.11.

Ei ihmekään, ku toihan on svenska dagen, eli ruåttalaisuuden päivä! ;)
"It's really something other than else!"
Nazareth
13.12.2007 14:18:06
Frank Zapan Sheik Yerbouti- levyllä oleva The Sheik Yerbouti Tango. Tuossa biisissä tuntuu vähän väliä ku volumea nostettais, about 0:30 ja 0:40 kohdilla ja niiden jälkeen vielä parissa kohtaa. Tuo on vähän häirinny.
Man who buys a drowned cat pays for wet pussy.
Jackie
13.12.2007 22:32:25
En tiedä että tuliko tämä jo mutta Queenin I'm in love with my car biisissä tulee jossain kohdassa yks ärsyttävä "pimpom" ääni joka kuuluu ihan selvästi. Uskon että se ei pitäisi olla siellä.
saastara
13.12.2007 23:47:12
HIMin debyyttilevy Greatest Lovesongs 666:lla on 5. ja 6. biisin välissä jonkinnäköinen "miksausmoka", jossa molemmat kanavat jotenkin vaikenee häiritsevällä tavalla, mikä sai jo mut luulemaan että mun stereoissa on vikaa. Onneks ei kestäny kuin muutaman sekunnin.

Ihan tarkoituksellinen temppuhan tuo on.. En nyt muista raidan nimeä mutta sehän tulee juuri siinä "loppumätön" aikaan.. Pari sekunttia ennen biisin loppua alkavat L- ja R-kanavat vuorotellen mykistyä kiihtyvällä tahdilla ja sitten biisi loppuu kuin seinään.

Ihan hauska tehokeinohan tuo on, vaikka itsekin melko hämmentyneenä johdotuksia tarkistelin stereoista tuota ekan kerran kuunnellessa. :)
-This is madness! -Madness? This is m.neeeeeeeeeeeet!!!!!!1
joravuo
14.12.2007 16:03:17

Led zeppelinin kappaleessaa The ocean, soi puhelin ajassa 1.38-1.43.
And the Angel said it to me: "These are the cries of the Carrots."
Turder
14.12.2007 20:22:01
Kun Eaglesin Hotel Californiassa kohdassa 3:27 loppuu kertosäe, tulee ihmeen nopea fade out. Ainakin mun korviin kuulostaa luonnottomalta biisin tempoon nähden.

t, Köpe

Hoho, niinpä onkin. Aiemmin olen ajatellut sitä ihan normitaukona mutta nyt tämän jälkeen se aina häiritsee. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)