Aihe: Line6 Guitarport kysymys..*
1
Nixzar
28.01.2004 16:39:55
Elikkä voisiko joku tarkentaa mitä tuo meinaa..
Koneessa pci näytön ohjain*

AGP Graphics; PC must be "legacy free" no ISA cards and all peripherals operating in DMA mode.
*Keep on rocking in the free world*
Peter Gunn
28.01.2004 18:00:50

Ei ISA kortteja, eli niitä pitkiä, vanhempia, kuin PCI. Luulisin.
Nixzar
28.01.2004 19:27:42
joo kyllä mä tiedän, datanomi kun olen. mutta silti vähän mietityttää tuo ettei siinä sanota pci jutskasta mitään..
*Keep on rocking in the free world*
wilo
28.01.2004 22:41:31 (muokattu 28.01.2004 22:42:44)
AGP Graphics; PC must be "legacy free" no ISA cards and all peripherals operating in DMA mode.

Tarkoittaa, että AGP -grafiikan näyttämisessä PC:n pitää olla legacy free, eli ei ISA-laitteita, eikä lisälaitteita jotka käyttävät DMA:ta.
Liittynee sen Line6:n softan grafiikkapuolen pyörittämiseen PC:llä?

Edit: ja tietty matalien USB -latenssien aikaansaamiseksi ei saa olla ISA -laitteita eikä DMA -tilassa laitteita.
Santtu_123
29.01.2004 08:16:29

Tarkoittaa, että AGP -grafiikan näyttämisessä PC:n pitää olla legacy free, eli ei ISA-laitteita, eikä lisälaitteita jotka käyttävät DMA:ta.
Liittynee sen Line6:n softan grafiikkapuolen pyörittämiseen PC:llä?

Edit: ja tietty matalien USB -latenssien aikaansaamiseksi ei saa olla ISA -laitteita eikä DMA -tilassa laitteita.

Moi, suomentasin kyllä ton lopun että:
Ei ISA-kortteja ja "lisälaitteet" (siis cd-asema, kovot) nimenomaan toimivat DMA:lla. Eli kovot ym. pitäisi tukea Direct Memory Accessia, joka siis alentaa latencya, eikä päinvastoin :). Toisaalta mun mielestä tollasia kannata turhan tarkasti kattella, siis valmistaja speksejä, jos sulla esim. sonar, tms. äänityssofta pyörii live-nauhotuksessa ilman kammo-latencya, niin kyllä tuo guitar porttikin toimii. Siinähän on se jammailu juttu jossa soitat/nauhotat samalla kun kattelet nuotit ruudulta ja pohjat tulee samalla midina/mp3sena/tms., eikö ?
-Q-
29.01.2004 14:08:03
Ja vielä kun viilataan pilkkua, niin "legasy free" termi on tuossa väärässä käytössä. Sillä tarkoitetaan konetta, jossa ei ole ISA-väylää ollenkaan.
Ainoastaan pari kannettavaa tiedän täyttävän tämän kriteerin.

..Eikä tällä nyt tarkoiteta ISA-väyläisten korttipaikkojen olemassaoloa, vaan esim. edelleen kaikista koneista löytyvä sarjaportti on ISA-väylässä.

Itse väylä on muuten vanhempi keksintö kuin PC, joten kyllä siitä vois pikkuhiljaa hankkiutua eroon..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)