Aihe: Line6 Guitarport kysymys..*
1
Peter Gunn
28.01.2004 18:00:50

Ei ISA kortteja, eli niitä pitkiä, vanhempia, kuin PCI. Luulisin.
Nixzar
28.01.2004 19:27:42
joo kyllä mä tiedän, datanomi kun olen. mutta silti vähän mietityttää tuo ettei siinä sanota pci jutskasta mitään..
*Keep on rocking in the free world*
wilo
28.01.2004 22:41:31 (muokattu 28.01.2004 22:42:44)
AGP Graphics; PC must be "legacy free" no ISA cards and all peripherals operating in DMA mode.

Tarkoittaa, että AGP -grafiikan näyttämisessä PC:n pitää olla legacy free, eli ei ISA-laitteita, eikä lisälaitteita jotka käyttävät DMA:ta.
Liittynee sen Line6:n softan grafiikkapuolen pyörittämiseen PC:llä?

Edit: ja tietty matalien USB -latenssien aikaansaamiseksi ei saa olla ISA -laitteita eikä DMA -tilassa laitteita.
Santtu_123
29.01.2004 08:16:29

Tarkoittaa, että AGP -grafiikan näyttämisessä PC:n pitää olla legacy free, eli ei ISA-laitteita, eikä lisälaitteita jotka käyttävät DMA:ta.
Liittynee sen Line6:n softan grafiikkapuolen pyörittämiseen PC:llä?

Edit: ja tietty matalien USB -latenssien aikaansaamiseksi ei saa olla ISA -laitteita eikä DMA -tilassa laitteita.

Moi, suomentasin kyllä ton lopun että:
Ei ISA-kortteja ja "lisälaitteet" (siis cd-asema, kovot) nimenomaan toimivat DMA:lla. Eli kovot ym. pitäisi tukea Direct Memory Accessia, joka siis alentaa latencya, eikä päinvastoin :). Toisaalta mun mielestä tollasia kannata turhan tarkasti kattella, siis valmistaja speksejä, jos sulla esim. sonar, tms. äänityssofta pyörii live-nauhotuksessa ilman kammo-latencya, niin kyllä tuo guitar porttikin toimii. Siinähän on se jammailu juttu jossa soitat/nauhotat samalla kun kattelet nuotit ruudulta ja pohjat tulee samalla midina/mp3sena/tms., eikö ?
sihvoh
29.01.2004 11:11:06 (muokattu 29.01.2004 11:12:59)
Moi, suomentasin kyllä ton lopun että:
Ei ISA-kortteja ja "lisälaitteet" (siis cd-asema, kovot) nimenomaan toimivat DMA:lla. Eli kovot ym. pitäisi tukea Direct Memory Accessia, joka siis alentaa latencya, eikä päinvastoin :). Toisaalta mun mielestä tollasia kannata turhan tarkasti kattella, siis valmistaja speksejä, jos sulla esim. sonar, tms. äänityssofta pyörii live-nauhotuksessa ilman kammo-latencya, niin kyllä tuo guitar porttikin toimii. Siinähän on se jammailu juttu jossa soitat/nauhotat samalla kun kattelet nuotit ruudulta ja pohjat tulee samalla midina/mp3sena/tms., eikö ?

Juuri noin se menee. Käytännön kannalta on tärkeää, että koneessa on riittävä määrä tehoa, eli se täyttää muut valmistajan asettamat vaatimukset. Kun nuo ovat kohdallaan, niin myös kone on yleensä noiden ISA & DMA vaatimusten tasolla, koska nuo tehovaatikmukset täyttävät masiinat ovat jo riittävän uutta sukupolvea.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
-Q-
29.01.2004 14:08:03
Ja vielä kun viilataan pilkkua, niin "legasy free" termi on tuossa väärässä käytössä. Sillä tarkoitetaan konetta, jossa ei ole ISA-väylää ollenkaan.
Ainoastaan pari kannettavaa tiedän täyttävän tämän kriteerin.

..Eikä tällä nyt tarkoiteta ISA-väyläisten korttipaikkojen olemassaoloa, vaan esim. edelleen kaikista koneista löytyvä sarjaportti on ISA-väylässä.

Itse väylä on muuten vanhempi keksintö kuin PC, joten kyllä siitä vois pikkuhiljaa hankkiutua eroon..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)