Aihe: Marillion!!
1 2 3 4 5 6 7 818 19 20 21 22
StJerky
07.09.2007 11:36:01
Ostin aikanaan Fugazin mielenhäiriössä kun se ilmestyi, koska se oli jostain syystä kaikkialla silloin listattu "heavy" -kategoriaan.

Se kolahti ihan eka soinnuista lähtien.

Suosikkini:
Fugazi
Script For a Jesters Tear
Misplaced Childhood
Real to Reel
Clutching At Straws

Pidän myös Fishin soolotuotannosta kovasti.

Hogarth-kaudelta omistan vain Season's Endin ja siitä en pidä yhtään. Hissimusiikkia.
2541
07.09.2007 13:32:31

Hogarth-kaudelta omistan vain Season's Endin ja siitä en pidä yhtään. Hissimusiikkia.

Outoa, minusta tuo levy ei ole tyyliltään kovin paljoa muuttunut Fishin ajoista ja onhan osa biiseistäkin tehty jo Fishin aikana, kuten "Clutching" remasterin bonuslevy osoittaa. "The Space", "Easter", "Berlin", "King Of Sunset Town"...Mitä hissimusiikkia noissa muka on?
fidZi
02.11.2007 13:20:43
Mitä hissimusiikkia noissa muka on?

Ilmeisesti joidenkin mielestä kaikki yhtyeet, jotka poistavat turhat progekikkailut, muuttuvat hissimusiikiksi.
Méfiez-vous, demoiselles!
90125
07.11.2007 09:44:34
Herättääkö ennakkotilaus kenessäkään "pakko tilata" -reaktiota?

Vielä arvon, että lähteäkkö vaiko eikö lähteäkkö tuohon tilaukseen.
MPU
09.11.2007 09:18:50
Eipä herätä. Pikemminkin pelkoa siitä, että tulee oikein tuplalevy tuota viimeisien levyjen huttua. Ainahan voi toivoa parempaa, mutta tämän orkesterin kohdalla olen jo toivoni menettänyt. Ei ole bändi enää niinkuin ennen.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
tommijk
09.11.2007 12:51:53
Eipä herätä. Pikemminkin pelkoa siitä, että tulee oikein tuplalevy tuota viimeisien levyjen huttua.

Ei marbleskaan iske? Jos yhtään sinne suuntaan liikkuvat niin itse ainakin odotan mielenkiinnolla.
MPU
12.11.2007 10:44:58
Ei marbleskaan iske? Jos yhtään sinne suuntaan liikkuvat niin itse ainakin odotan mielenkiinnolla.

No ei sit missään kohtaa. Aina, kun kuvittelen, että tästähän urkenee mainio progebiisi, alkaa H ulisemaan jotain ihan ihme ulinaa. Tai sitten biisi vaan lässähtää muuten paikoilleen.
Marko
tommijk
12.11.2007 11:55:11
Aina, kun kuvittelen, että tästähän urkenee mainio progebiisi, alkaa H ulisemaan jotain ihan ihme ulinaa.

H:n ääni on kyllä mennyt paljon huonompaan suuntaan viime vuosina. Ulina on kuvaava sana kyllä. Afraid On Sunlightilla oli parhaimmassa iskussa.
MPU
13.11.2007 08:32:48
Jotenkin noita viimeisiä levyjä kuunnellessa tulee mieleen, että sävellyspuoli on myös mennyt huonompaan suuntaan. Ihan hyviä ideoita ja teemoja biiseissä on, mutta niitä ei ole mielestäni mietitty ja sovitettu niin hyvin kuin aiemmilla levyillä. Sellainen "jammaillaan nyt että saadaan jotain levylle"-maku paistaa läpi minun korviini. Olisi kyllä kiva diggailla uuttakin Marillionia, niin hieno bändi on joskus ollut. Vaan kun ei pysty niin ei pysty. Täytynee vaan veivata niitä vanhoja kiekkoja ja fiilistellä niitä.
Marko
Artturi
14.11.2007 12:29:39
Tilattu tietty!!

Marbles on mun mielestäni Marillionin paras levy! Ja ilman mitään mutinoita... Ja mä sentään oon aikoinani Clutching at Strawsin ostanut sen julkaisupäivänä jo ns. vanhana fanina!

Somewhere Else on mitäänsanomaton ja tylsä ja vaikka siitä yrittikin löytää väkisin hyvää, ei paljon käteen jäänyt.. Tosin Ruisrockissa sen levyn piisit toimivat ihan kohtuullisen hyvin ja kyllä Somewhere Else Live Concert DVD tilaukseen menee kun ilmestyy muutaman viikon päästä...
Artturi
12.12.2007 09:09:28
Voe pojat ja tytöt!!

Onpahan aika erinomainen dvd tämä uusi Somewhere in London! Parilta Lontoon keikalta viime kesältä kuvattu pläjäys plus ekstroina kaikki loputkin noilla keikoilla soitetut piisit, harjoituksia Racket Clubilta ja surround mixejä Somewhere Elsen piiseistä. Maistuu!

Edelleen pidän Somewhere Elseä tylsänä levynä, mutta saavatpahan tonkin levyn piisit aika melkoisesti lihaa luidensa ympärille näin liveversioina.. Pirulavita, osa niistä on ihan ..tun kovia piisejä!!!!

Tämä nousee kyllä Marillionin parhaaksi dvd:ksi, vaikka se Marbles on the road on kyllä erinomainen kans. Paras kuvaus/leikkaus ja parhaat soundit mun mielestäni tällä uutukaisella. Ocean Cloudin lopussa h hätäilee ja Rotheryn soolo jää tyngäks, mutta sehän on vaan inhimillistä! Sekä yhtye että yleisö on aivan liekeissä (joskus mä kyllä vielä meen Lontooseen tätä yhtyettä kattoon, se on nyt päätetty!!!) ja Sugar Micessa ja Easterissa laulut hoitaakin yleisö h:n tyytyessä lähinnä tissuttelemaan olutta ;-) Meno yltyy Marillion-asteikolla varsin riehakkaaksi ja Lontoon Forumissa on kerrankin kunnon pileet!

Suosittelen!

http://www.marillion.com/music/dvd/swil.htm

Somewhere in London

Live Video

Recorded June 2007

Disc 1
Splintering Heart
The Other Half
You're Gone
No Such Thing
Faith
Thankyou Whoever You Are
Fantastic Place
The Wound
A Voice from the Past
Somewhere Else
Man of a Thousand Faces
Between You and Me
King
The Release
Neverland

Disc 2
HERE'S SOME WE PLAYED EARLIER
Ocean Cloud
Afraid of Sunlight
Beautiful
Most Toys
Estonia
Sugar Mice
Easter

RACKET CLUB REHEARSAL
The Last Century for Man
Estonia
Neverland
Faith
See it Like a Baby

SURROUND SOUND ALBUM MIXES
The Wound
A Voice from the Past
No Such Thing
Somewhere Else
90125
13.12.2007 15:29:48
Täytyy varmaan laittaa tämä DVD pukinkonttiin.

(joskus mä kyllä vielä meen Lontooseen tätä yhtyettä kattoon, se on nyt päätetty!!!)

Suosittelen. Itse kävin katsomassa Marbles on the road DVD keikan Astoriassa. Voi kyynel.. Oli se hienoo... eturivissä...vaimo kainalossa... Kaupanpäälle päästiin vielä soundcheck'iin. Tai paremminkin alkupaloiksi nautittiin privaattikeikasta soundcheckin muodossa.
Artturi
01.02.2008 11:05:09
Tuplalevyä pukkais ja toinen cd voipi olla jopa konsepti-levy a'la Brave, kertoilee Kellyn Marko... Ei paha, ei paha..

Greetings earthlings!

As I write this Mr H is adding a vocal to a song called 'Grin and Bear It' so I've got a few minute spare to say "Hi!"
We have been locked in the Racket Club since the beginning of the year cracking on with the new album. At the risk of being called a liar sometime in the future I can tell you that 'Volume 1' is taking shape as a "theme". It could even turn out to be one continuous piece a la 'Brave'. We noticed that many of the songs we were working on seemed to be related and that got us started on this particular journey.
'Volume 2' of the new album will consist of all the songs that don't fit in with the theme (as we have quite a few that don't). I've written and recorded a piano piece at home that I'm hoping will make it onto 'Volume 2'. Pete has also written a song at home - music and lyrics - so as you can see this album will cover a lot of ground across the 2 CDs and hopefully you'll enjoy the journey!
Without giving too much away I can tell you we are very excited about how it's all going and we should even have a title for the album in the next few weeks. Keep an eye out for sound clips on the website in the coming months, too.
Take care.
Mark
90125
01.02.2008 12:21:37
Tuplalevyä pukkais ja toinen cd voipi olla jopa konsepti-levy a'la Brave, kertoilee Kellyn Marko... Ei paha, ei paha..

Ja oman nimen saa ikuistettua vihkoseen, jos tilaa levyn helmikuun aikana. Vielä mietin..
LittleWing
03.02.2008 17:25:20

Tuli nähtyä Marillion livenä ruisrockissa 2007. Ihan hyviä biisejä, vaikka en tiedä bändistä oikein mitään.
Seikka on saletti
MPU
04.02.2008 11:51:28
Olen hiukan kääntänyt kelkkaani. Pakkokuunnellut Marbles (edelleen ihan p..) ja Somewhere else (oikeastaan ihan kuunneltavaa matskua, tosin ei sykähdytä suuresti ) ja H:n aikainen kokoelma (todella hyviä biisejä) ovat saaneet minut odottamaan uutta levyä. Kellyn lausahdus jotta Great Escape on bändin hienoin biisi pitää kyllä paikkansa. Toivottavasti uusi on jotain sinne suuntaan. Brave pitää vielä yrittää omaksua. Ainakin siinä on muutamia jo ennalta hyväksi toteamiani vetoja.
Marko
Texas Oil
05.02.2008 21:27:28 (muokattu 06.02.2008 21:06:19)
Mulle parhaat Marillion levyt ovat script, fugazi, real-live ja misplaced childhood ..
fugazia olen taas pitkästä aikaa pyöritellyt levylautasella, hieno levy ja bändi ..

FISH MARILLION REUNION '07
http://www.youtube.com/watch?v=ffsQ … ttp://www.the-company.com/clips.htm

Skotti aksentti ja Marillion:n proge_kausi iskee kuin miljoona volttia!!
Nyky Marillion ei oikein tipu, vaikka muutama uudempi levy löytyykin hyllystä .. no onhan siellä muutamia hyviäkin vetoja, mutta sanoisin ehkä kuitenkin pääasiassa liian ylituotettua tai täydellisyyttä tavoittelevaa, jos vertaamme esim. noihin bändin alkupään "rosoisempiin" progehtaviin levyihin, eikä se Hogarth:aan kähinöineen oikein jaksa innostaa ... H:sta ei mielestäni löydy minkäänlaista karismaa bändin keulakuvaksi, eikä äijä osaa nostaa biisejä samanlailla lentoon siten kuten herra Derek William Dick parhaina päivinään! Onhan ne kyl kaksi aika erityylistä bändiä > uusi ja vanha marillion nimittäin ... toinen soitti progea ja toinen soittaa hissimusiikkia LOL
Fillmore East & West
Artturi
07.02.2008 11:18:55
Musta h on ottanut viime vuosina aimo loikan "karismaattisen frontmanin" suuntaan! Ei pelkästään lavaolemuksessaan, vaan hänellä on nykyään entistäkin keskeisempi osuus myös sävellystyössä (ja sanoituksissa tietenkin!). Soolokeikoillaan ja oman yhtyeensä kanssa tämä myös näkyy. Suosittelen etenkin h natural-dvd:tä, mikä ainakin meikäläisen kirjoissa nosti miehen pisteitä roimasti. Herran jutut on oikeesti hauskoja ja se lava-presence yksin keyboardin kanssa on yllättävänkin vangitsevaa!! Ja katsomossa on viime viikonloppuna menehtynyt äiteensäkin, joten R.I.P äiti-Hogarthille vaan..

Fishin viikunanrepimisissä ja Grendel-maskeissa oli kieltämättä jotain lumoavaa nuoruuden viattomuutta, sitä en toki kiellä! Fishin vahvuus oli (ja on??) sopivan kipeet lyriikat, alkoholinhuuruiset lavaspiikit, jotka parhammillaan olivat aivan tajuttoman hauskoja sekä ei-niin-kovin kaunis, mutta early-Marillion-musiikkiin täydellisesti sopiva voice!
MPU
07.02.2008 11:29:36
Youtuben livepätkissä H kyllä toimii loistavasti bändin keulamiehenä. Vielä kun sävellyspuolella tuo tuleva uutukainen yltäisi H:n alkupuolen levyjen tasolle niin hyvä. Somewhere else oli jo hiukan lupaava Marblesin jälkeen. Marblesilla ei minusta toimi yhtään mikään. Ei sitten mikään.
Marko
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)