Aihe: Muusikon suhde musiikinkuunteluun
1 2
Väinämöinen
27.10.2007 17:25:27
Minäkin olen ollut musiikin ja soittamisen kanssa tekemisissä ehkä n. 7-vuotiaasta, mutta täytyypä silti sanoa, että kovimmista kovimmat biisit ovat vain lujittaneet kovuuttaan riippumatta siitä, mitä soitinta soitan, miten hyvin, ja miten kauan aikaa olen niitä kuunnellut. Sen sijaan välimallin biisit ovat kyllä menettäneet iskuaan.
"Support music, not rumors." - Chuck Schuldiner Caught In The Between
KillingMachine
27.10.2007 19:06:55
Huomasin tossa tänään aamupäivällä kuunnellessani HIMin uusinta että pystyn joistain biiseistä kuulemaan että mistä nuoteista biisi suurinpiirtein soitetaan ja mistä sävellajista. Eli kyllä minullakin näköjään jonkinnäköinen analysoiva korva on musan suhteen.
"The me that you know, he used to have feelings, but the blood stopped pumping and he is left to decay" - Nine Inch Nails
Pedroz
27.10.2007 22:23:35

En ole koskaan osannut kuunnella musiikkia "analyyttisesti", tai olen kyllä yrittänyt mutta se tekee homman väistämättä tylsäksi. 100% fiilispohjalta.

Työpaikallani on pieni musanörttien klubi, pari tyyppiä itseni lisäksi, ja tajusin tuossa viime viikolla sen tosiasian, että se meistä, joka suhtautuu musiikkiin ylivoimaisesti tieteellisimmin, saa myös suurimpia kicksejä ihan fiilistasollakin. Ihan kuuntelijan mukaan menee siis tuo, niin kuin varmasti tarkoititkin vain itseäsi tuossa.
Ostan CAMEL - PRESSURE POINTS ja ON THE ROAD 1982 cd:t * "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
L.Ruoska
27.10.2007 23:12:52

Älkää antako filosofisen alustuksen hämätä. Tarkoitan tällä
sitä, että onko treenaamiseni ja opiskeluni musiikin saralla
muokannut korvastani analyyttisemman verrattuna aikaisempaan,
jonka seurauksena musiikki ei "virtaa", vaan sen kuuntelee
tavallaan yhteennivottuina "palasina." Rumpalit saattavat ehkä
olla harjaantunempia kuulemaan rytmejä, pianistit harmonioita
jne. Eli "palasia" joista musiikki rakentuu.

Sama kävi mulla kun olin hetken soitellut kitaraa, joskus '99 korvilla veikkailen. Kuulin yhtäkkiä kaksi kitararaitaa samassa kohdassa, toinen komppaa ja toinen soittaa melodiaa. Ennen se oli mulle vaan sellasta särinää johon oli makee huutaa päälle ja rummuttaa pöytää =D

Olen ehdottoman vakuuttunut että musiikin tekeminen ja soittaminen laajentaa kuuntelukykyä mielettömästi, mutta samalla siinä kyllä menee se "viattomuus" jolloin voi tykätä vähän mistä vain eikä tarvii tietää miksi siitä tykkää. Nyt sitä ei jotenkin enää löydä niin paljon uusia juttuja mistä diggaa kun on niin paljon tarkemmat vaatimukset sille mitä etsii.

Noh, nakit on portti isompiin makkaroihin jne..
Myynnissä Crate 2x12" 120W tykki kitarakombo, pyynti 290 euroa. Edessä muutto ja siirryin bassoon takas, joten jäi käytöstä veks. Espoossa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)