Aihe: Himmeimmät rock/musa-aiheiset unet?
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14 15
author
31.07.2007 21:41:40
Keskustelin John Lennonin kanssa sisustukseen käytettävistä isoista punaisista lasisista arpakuutioista. Puhuimme suomea.
Catfish blues
01.08.2007 15:51:42
Tähän iltaan viitaten olen unissani ainakin kolme kertaa ollut lauteilla jossain päin maailmaa stadionkeikalla tuuramassa lavalla Ron Woodia ja siistiä oli.
Valokaari
13.10.2007 19:02:36

Johan oli show viime yönä:

Olin jossakin vanhassa hylätyssä tehtaassa tms. jossa järjestettiin metallifestarit. Esiintyjinä oli ainakin Nuclear Assault, jonka hienon kiertue-t-paidan ostin ennen kuin menin katsomaan heidän keikkaansa (paidan kuva muuten muistutti kovasti Maidenin uusimman levyn kantta).

Sen jälkeen pienellä kakkoslavalla alkoi Slayer valmistautua omaan keikkaansa virittelemällä instrumenttejaan. Lavan eteen oli raahattu kasa mukavia istuimia, joissa vieläpä riitti valinnanvaraa - keikkaa oli lisäkseni katsomassa kolme muuta ihmistä. Bändiäkin näytti kiukuttavan.
Missäs yleisö oikein oli? Aivan, päälavan luona. Katsomassa Ari Koivusta.

Millähän tavoin tuollainen uni oikein pitäisi tulkita? Ehkäpä ainakin varoituksena, ettei pidä kuunnella Deathia ja Sodomia ennen nukkumaanmenoa.
Rok rok.
--Tomppa--
13.10.2007 20:52:41
Näin tossa pari kuukautta unta, että olin jossain kaheksankyt-luvulla baarissa Metallican kanssa. Vaihdeltiin soittovinkkejä Hetfieldin kanssa ja katottiin säälivästi Hammettia. Lopussa mä vedin kunnon sooloilua ja kaikki hurras.

Aika jännä fiilis oli ku mä heräsin, yleensä mä en muista mitään mun unista.
Up to Eleven!!
Some Kind of Hamster
14.10.2007 00:35:11
Näin pari päivää sitten unta, että olin studiossa kuuluisan James Bluntin kanssa ikäänkuin tuottajana. Uni lähti siitä, kun kämppis oli jo herännyt ja kuunteli "Apologize"- nimistä biisiä, en nyt kuolemaksenikaan muista esittäjää. Joka tapauksessa näin unta, että James Blunt oli levyttämässä kyseistä biisiä, eikä hän oikein ollut tyytyväinen, koska hänen mielestä kappale oli liian nössö. Kappale on siis jotain R&B- tyylistä musa, en osaa tarkemmin kuvailla. Joka tapauksessa olin unessa tuottajana ja yritin rohkaista Jamesia jättämään nössöilybiisit sikseen ja levyttämään kunnon rokkia. Unen selityksestä en osaa sanoa muuta kun että toivottavasti se ei ole ennuste tulevaisuudestani...
Painajaismainen
14.10.2007 02:07:00 (muokattu 14.10.2007 02:08:18)
Kesällä muuttomme aikoihin, tarkemmin sanottuna muuttopäivää edeltävän yönä näin seuraavanlaista unta: James Hetfield, Tom Araya, Dave Mustaine, Cliff Burton, Mille Petrozza, Hevy-Devy, Gene Hoglan, Dimebag ja Vinnie Paul tulivat hemmetin isolla vihreällä bussilla kerrostaloni pihaan ja James tokaisi kuskin pukilta: "Hyppääs kyytiin, lähetään teidän uudelle kämpälle bilettämään." Noh, siinä ajeltiin meille ja roudattiin soittokamoja koko kämppä täyteen. Dime, Cliff ja Devy hoitivat sapuskaa keittiössä, Tom, Mille, James, Dave ja minä hakattiin halkoja ja lämmiteltiin saunaa ja Vinnie ja Gene kantoivat vielä viimeisiä huonekaluja paikoilleen.
Saunottiin, syötiin ja alettiin jammailemaan meidän olohuoneessa. Klassikot pärähtelivät ja jätkät opettivat minulle "muutamia" juttuja. Arayalla meinasi mennä hermot kun en oppinut Silent Screamin alkuriffiä. Genelle maittoi tortillat ja juomat loppuivat joten poimimme Devyn kanssa vadelmia pensaasta ja teimme niistä mehua. Dime laittoi takkaan tulet ja nukahti sohvalle. Yhtäkiä paikalle tuli King/Hanneman kaksikko ja he karjaisivat "Perkele! Eikö sauna olekkaan enää lämmin?"

Uni loppui siihen mutta aamulla vetäisin hatusta Silent Screamin alkuriffin.

Kerran olen (unessa) varastanut Metallican bäckstagelta Jamesin valkean Explorerin.

Viime talvena Stam1nan keikan jälkeen näin sellaista unta että olin Hyrden kanssa ulkoiluttamassa kilpikonnaa Meksikossa.

Mokoma on myös tullut meille kylään.(Unessa) Kuisma herätti minut, Tuomo soitti kitaraani, Hyge leikki kanin kanssa, Santtu paskoi vessassa ja Marko keitti kahvia.
"Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä
Henko
14.10.2007 16:58:22

Oon jo saattanut tän laittaakin, mutta kerran kattelin kauhuleffoja yöllä Glenn Danzigin kans.
Tämä hissi menee vain alaspäin.
Painajaismainen
14.10.2007 21:45:27
Oon jo saattanut tän laittaakin, mutta kerran kattelin kauhuleffoja yöllä Glenn Danzigin kans.

Ainakin kolmas kerta :)
"Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä
Henko
14.10.2007 22:13:46

Ainakin kolmas kerta :)

Kertaus on opintojen äiti, ja kolmas kerta toden sanoo. Ehkä se ei ollutkaan unta?
Tämä hissi menee vain alaspäin.
luopio
15.10.2007 11:35:59
Viikatteen keikalla olin ite soittamassa tossa jokunen aika sitten. Perinteisesti en sitten osannut yhtään biisiä soittaa mutta yritin parhaani mukaan peesata kattomalla Kaarlelta. Hämäävintä noissa unissa on se, että yleisö ei oo moksiskaan, vaik ei osais soittaa ollenkaan miten pitäis.
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
Ozzyneito
15.10.2007 17:32:45

Näin toissakesänä unta, jossa löin viilan David Bowien ohimosta läpi. D kuoli.
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
mikainen
15.10.2007 18:12:11
Muutamaan kertaan olen ollut CMX:n kosketinsoittaja.
Jossain rinnakkaismaailmassa olen ihan oikeesti...
Caine
18.10.2007 17:17:50 (muokattu 18.10.2007 17:18:32)
Ei varsinaisen rock, mutta mielenkiintoinen silti:

Olin jossain vanhanaikaisilla kutsuilla, jossa aterioitiin jossain 1800-luvun hengessä. Oli koreaa hameväkeä toisilleen tirskumassa, pöytä notkui appeesta jne. Yhtäkkiä kuvioihin ilmestyi kaksi Zorro-pukuista miestä, jotka hyppäsivät pöydälle miekkailemaan toisiaan vastaan. Mittelöä jatkui jonkin aikaa, kunnes "ruutua" kohti pyöri vanhempien leffojen tyyliin sanomalehti, jossa oli häkellyttävä lööppi: "KIRKA 400 VUOTTA!"
Heräsin omaan nauruuni (jota on muuten tapahtunut monesti ennenkin).
Unen näin aikoja ennen kuin Kirill poistui tästä maailmasta. Siksi aikanaan harmitti kun uneni ei käynytkään toteen.
Pesumerkki taakse. IMIK #32
discominister
19.10.2007 10:29:06
Oltiin kaverin kanssa jossain hillittömän isoilla festareilla katsomassa Lapkon keikkaa. Viimeiseksi biisiksi ne vetivät Uniklubin kanssa "Kaikki mitä mä annoin"
osiris.
19.10.2007 14:45:09
Tuli uniin toi Megadethin Argentina keikka, soitettiin kaverin (basistin) kanssa Megadethin biisejä tuhansille ihmisille. Herätyskello esti encoren.
it's time to kick ass and chew bubble gum, and I'm all outta gum!
Milkop
19.10.2007 15:02:04

Kopioinpa tännekin, heinäkuussa oli meininkiä:

Olin Turisaksen nokkamiehenä jossain festareilla patsastelemassa lavalla ja huutelin yleisölle, että "me ollaan pääesiintyjänä täällä" ja "että mä haluan nähdä kunnon pitin" :D Uni loppui ennenkuin keikka alkoi mutta sen muistan että lavalla oli kauheat määrät kiippareita isoissa pinoissa.
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide
Painajaismainen
19.10.2007 15:16:55
Herätyskello esti encoren.

Miksi aina näin?? Tämä ketuttaa.
Oceancalibra
28.10.2007 09:49:37
Viime yönä tuli tämmönen uni.

Festari oli luultavasti joku ulkomaalainen, mutta siinä oli Qstockin päälava ja satatuhatta marsunkaappia sekä 1000x1000 screeni vieressä. Tulin keikalle myöhässä ja istuin sitten takarivissä olleeseen kottikärryyn. Kottikärryä heilutti kokoajan joku jämppärä poppoo, joten nousin seisomaan ja hädistin pojat pois ja jatkoin istumista. Sitten katsoin, että mikähän bändi siellä soittaa ja se oli Metallica! Yhtäkkiä olin lähempänä lavaa, ja Jamesilta hajosi Gibsonin Flying V kesken Sandmanin. Sen jälkeen James otti yleisöstä jonkun mukaan hoilailemaan kyseistä kappaletta, ja minut hän tietenkin valitsi. Menin lavalle ja vedettiin siinä sitten Sandmani ammattimielessä. Keikan jälkeen backstagella juteltiin Hetfieldin kitaroista ja heitettiin Larssin kanssa jotain kuraläppää.

Sitten heräsin :(
En ole ennustaja, olen toimitusjohtaja. -Pentti Matikainen
juici
10.11.2007 11:19:16

Tossa pari yötä takaperin näin unen, että The Shadows oli keikalla meidän autotallissa. Tulin pällistelemään autotallin ovelle, että onpas kovin vähän väkeä. "Nyt ne joko arvostaa että yks fanittaa sitkeästi tuossa tai sitten ne on äärimmäisen pettyneitä Suomeen kun kukaan ei tullut niiden keikalle." Jotain tuollaista funtsin siinä.

Sitten Hank Marvin pyysi minua siihen niiden luo ja ojensi minulle !Telecasterin! Bändissä ei muuten ollut muita kuin Marvin, Bruce Welch ja Brian Bennett. Neljästään siinä soitettiin Gawin DeGrawin "I Don't Wanna Be" ja aluksi en edes tunnistanut koko biisiä, sitten sekosin jotenkin soinnutuksissani ja Welch soitti jollain neljäkielisellä pikkukitaralla, varmaan ukulelellä, komppia ja sooloa yhtä aikaa.

Olin vähän että wtf.
"Gummidusgaugobudgella gadselen gun maggara gelluu giugaan bäällä." -nuuskamuikkunen | Lue musiikkiblogia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)