Aihe: Keskustelua AC/DC:stä
1 2 3 4 561 62 63 64 65122 123 124 125 126
Gee-
07.10.2007 00:48:37

Se WMWhän on sen Maximum Overdriven soundtrack ja myöskin lähinnä kokoelmalevyä mitä AC/DCltä on tullut. Tarkoitin tolla aiemmalla kommentillani lähinnä sitä, että ne uudet biisit mitä WMWllä on eivät pärjää noille FotS:lle ja FotW:lle. Chase the Ace on kyllä todella hauska ralli ja itse Who Made Who on biisinä ihan jees mutta nämä eivät riitä. Blow Up Your Video -levy kyllä alkaa aivan loistavasti Heatseekerilla ja That's the Way I Wanna Rock'n'Rollilla ja päättyy sellaiseen tykitykseen että oksat pois This Means Warilla, mutta näiden biisien välillä olevista rallatuksista meikäläinen ei oikein innostu. Ja jotenkin Blow Upilla on vielä vähän kehnot saundit minun makuuni. Niissä ei ole suoraan sanottuna tarpeeksi munaa.
"The bottom line - you shouldn't be gay!" -http://lovegodsway.org/
sellisti
10.10.2007 22:19:25 (muokattu 10.10.2007 22:19:48)
Eikös itse Stephen King valinnut ne AC/DC-biisit, jotka halusi tuohon leffaan ja sitä myöten levylle..? Näin muistelisin kuulleeni.

Ai niin, oma suosikkini erinomaiselta Flick of the Switch -levyltä on Guns For Hire.
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
samwyse
11.10.2007 07:09:04

Koska täällä on nyt hehkutettua Flickkiä niin paljon niin täytyy sanoa, että siinä on mielestäni vain pari biisiä joita "vapaaehtoisesti" kuuntelisin. Enimmäkseen biisimateriaali on junnaamista ja kappaleista jaksaa kuunnella korkeintaan puolet.

Yllättäen toinen levy mistä en pidä lähes yhtään on Highway To Hell. Levyltä puuttuu täysin karuus ja rentous mikä edellisillä Poweragella ja Let There Be Rockilla oli. Highwayssä lähdettiin "formaatin" tielle mikä toimii paljon paremmin Back In Blackista lähtien.
sellisti
11.10.2007 20:42:49
Koska täällä on nyt hehkutettua Flickkiä niin paljon niin täytyy sanoa, että siinä on mielestäni vain pari biisiä joita "vapaaehtoisesti" kuuntelisin. Enimmäkseen biisimateriaali on junnaamista ja kappaleista jaksaa kuunnella korkeintaan puolet.

Mulle suurin osa Flickin biiseistä toimii, mutta sellaiset jotka yleensä skippaan on Nervous Shakedown (jota kumma kyllä monet hehkuttavat levyn parhaana biisinä) sekä Deep In the Hole. Kumpikaan ei ole koskaan jaksanut oikein innostaa. Muut ovat sitten sitäkin parempia.

Yllättäen toinen levy mistä en pidä lähes yhtään on Highway To Hell. Levyltä puuttuu täysin karuus ja rentous mikä edellisillä Poweragella ja Let There Be Rockilla oli. Highwayssä lähdettiin "formaatin" tielle mikä toimii paljon paremmin Back In Blackista lähtien.

No tavallaan, joo. On siellä silti monta hyvää biisiä mutta kokonaisuus ei ehkä ole yhtä tehokas kuin esim. Powerage, jota pidän muutenkin noista kahdesta parempana levynä.
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
powerage
12.10.2007 14:31:59
Powerage on kyllä loistava, ehkä paras AC/DC levy. Poweragella on vielä kuultavissa se "alkukantainen" raakuus ja livesointi yhdistettynä kuitenkin jo hyviin soundeihin. Ainakin itse tykkään enemmän Poweragen soundeista verrattuna siloitellunpaan ja pidemmälle tuotettuun Highway to helliin. HTH:n materiaali on kyllä myös loistavaa ja levyltä löytyy myös se suuri hitti jota Poweragella ei ole. Myös taustalaulut kajahtavat poikkeuksellisen komeasti HTH:llä, kiitos Mutt Langen!
Jokatapauksessa tuo 1977-78 oli mielestäni parasta Bonin aikaista AC/DC:tä. Erityisesti livenä AC/DC oli tiukimmillaan juuri tuolloin.
Velli
12.10.2007 15:19:56 (muokattu 12.10.2007 15:20:39)
Katson Poweragessa pelkästään eduksi sen, että siellä ei ole sitä hittibiisiä. Kaikilla muilla levyillä tulee ne hittibiisit yleensä skipattua kun ne on jo kuullut niin miljoonaan kertaan. Tämän vuoksi en juurikaan koskaan kuuntele Back In Blackia. Poweragea puolestaan jaksaa kuunnella aina. Se on mahdollisesti omastakin mielestäni AC/DC:n paras levy, vaikka on sielläkin biisejä, jotka eivät oikein kolahda (esim. Kicked In the Teeth ja Up to My Neck in You).
A.Starving
12.10.2007 17:08:52
Powerage on kyllä täyttä parhautta. Kenties maailman kovin levy ikinä.
Juuri tossa kelailin sitä kun olin pitkästä aikaa laittamassa Let There be Rockia levylautaselle.
Mutta kylläpäs perkele potkii kovaa tämäkin pitkästä aikaa, vaikka on jäänyt vähän vähemmälle kuuntelulle.
"Ah, fuck it, Dude. Let's go bowling."
rheinone
12.10.2007 17:10:17
Kicked In the Teeth ja Up to My Neck in You kolahtaa mulle molemmat ku metrinen halko.
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
Velli
12.10.2007 18:05:39
kolahtaa mulle molemmat ku metrinen halko.

Juu, eiväthän ne huonoja ole, mutta omasta mielestäni lätyltä löytyy paljon parempiakin ralleja kuten Down Payment Blues ja Gone Shootin.
Makkari
12.10.2007 19:27:25 (muokattu 12.10.2007 19:28:13)
Powerage on AC/DC:n paras levy. Mahtava kokonaisuus vaihtelevine biiseineen. Rock 'n' Roll damnation, What's Next To the Moon, Down Payment Blues.. upeeta.

Kansi tosin on huono. :)
I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you.
Kesukka
12.10.2007 21:43:44
Powerage on AC/DC:n paras levy. Mahtava kokonaisuus vaihtelevine biiseineen. Rock 'n' Roll damnation, What's Next To the Moon, Down Payment Blues.. upeeta.

Kansi tosin on huono. :)

Minun suosikeihin kuuluu Cold Hearted Man, jota ei cd:ltä löydy.

Let There Be Rockin cd-versiolta on "kadonnut" Crabsody In Blue.

Tietäjät, kertokaahan, minne ne ovat kadonneet?
"today's music ain't got the same soul I like that old time rock'n'roll"
rheinone
12.10.2007 22:22:24

Ei ne mihinkään oo kadonneet, niitä ei vain ole kelpuutettu levylle. That's it.
Kesukka
12.10.2007 22:49:51
Ei ne mihinkään oo kadonneet, niitä ei vain ole kelpuutettu levylle. That's it.

No onneksi nuo löytyvät monilta bootlegeilta.
"today's music ain't got the same soul I like that old time rock'n'roll"
Velli
13.10.2007 00:34:22

Crabsody in Blue on muuten loistava biisi, mutta Scott laulaa sen aika epävireisesti. Lieneekö tuo ollut syy biisin tiputtamiseen CD-versiolta.
rheinone
13.10.2007 10:16:41
Näin viime yönä sellasta unta että Highway To Hell -albumista oli tehty versio, jossa piisien päälle oli liimattu torvet ja sikaurut vähän niinku säkkipilli High Voltagessa. Ne piisit kuulosti sit yks-yhteen joltain soul-klassikoilta. Joku oli suoraan Spencer Davis Groupin piisi Gimme Some Lovin'. Kaikkee sitä...
jarzel
13.10.2007 17:10:24
Muistikuvia ennen masteroituja cd versioita.

Crabsody in blue oli varmaan aussi-versiossa "sormet-otelauta" kannella varustetussa Let there be rockissa.
Jonka soundit oli huomattavan paremmat ilman sirinöitä ym.rutinaa tähän virallisesti laajemmalti julkaistuun versioon.
Mistä kopionauhoista lie silloinen levy-yhtiö painanutkin kyseisen cd:n.

Backsliders versioi Cold hearted man-biisin eka(?) levyllä.

Sekin varmaan aussi levyllä mutta millä ja mikä vuosi? -78 Powerage??
Velli
13.10.2007 17:29:47 (muokattu 13.10.2007 17:29:58)
Backsliders versioi Cold hearted man-biisin eka(?) levyllä.

Sekin varmaan aussi levyllä mutta millä ja mikä vuosi? -78 Powerage??

Tämä.
Valokaari
13.10.2007 19:23:28

Pahoittelen jos tästä on ollut jo puhetta, mutta jokos olette päässeet lukemaan äskettäin suomennettua AC/DC -kirjaa? Onko hyvä?
http://www.suurikuu.fi/PublishedSer … pageID=9&itemcode=9789511210054
Rok rok.
rheinone
13.10.2007 21:12:56 (muokattu 13.10.2007 21:31:11)
Pahoittelen jos tästä on ollut jo puhetta, mutta jokos olette päässeet lukemaan äskettäin suomennettua AC/DC -kirjaa? Onko hyvä?
http://www.suurikuu.fi/PublishedSer … pageID=9&itemcode=9789511210054

Mun on pitäny tilata toi alkuperäiskielellä jo pitkään, mut en oo saanu aikaiseksi. Silvio tota kyl kovasti kehu.

E: Tilattu, UK:sta tulee.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)