Ratloz 09.10.2007 23:09:22 | |
---|
Efektejä, lätsähdyksiä, rämädyksiä, töksäyksiä.. Siis päällekkäin pinottuja peltejä. Tiedätte varmaan. Itse tykkään hajonneita peltejä käyttää näin uusiksi ja kokeilla erilaisia viritelmiä ja yhdistelmiä. Hauskoja mausteita niistä ainakin saa. Rikkinäisiä peltejä saa minulle sitten myös lähettää siis jos ei itse niillä mitään tee. Mutta lähinnä topicin tarkoitus olisi tiedustella muidenkin innostuksesta ja erilaisista viritelmistä. Tänne vaan kaikki neuvot ja kokemukset aiheesta. Käytätkö? Millaisia yhdistelmiä sinulla on käytössäsi? Kuvia? Ääninäytteitä? Itse lisäilen omistani kuvaa kunhan kämpille pääsen tästä koneen äärestä. Sillävälin jatkakaa te! It's like hammering your little brother's face to stop him crying... |
kattila 09.10.2007 23:24:35 | |
---|
Jooo |
wavelength 10.10.2007 08:24:57 | |
---|
Joskus olen yrittänyt elää china-crashin kanssa, mutta soundi on aivan liian lyhytsointinen. Kyllä kumpikin pelti on kivempi au naturelle. |
Magiz 10.10.2007 09:04:32 | |
---|
Kyllä kaikki on kivempaa au naturelle. kjehkjeh. ^^ "2000-luvun kotimaista raskasta progea, vähän niinkuin heavympaa Jethro Tullia" -Jasse |
DrmBug 10.10.2007 09:47:36 | |
---|
Kokeiltu on monenlaista. Viimeisin oli tällanen Greb -tyylinen trash-hat-systeemi jossa joku vanha hihatin alapelti ja sen päällä Wuhan 12" china. Jonkun aikaa sekin oli ihan hauska, mutta ei pidemmän päälle. Näin paksuista pelleistä ei stäkkäykset oikeen onnistu, tulee liian koliseva. ODOMANKOMA BOO ADZEE
OBOO KYEREMA |
Ratloz 10.10.2007 20:48:50 | |
---|
Noniin! Tässä olis tommonen romuläjä joka lätisee ja suhisee http://muusikoiden.net/dyn/users/30259.jpg Siinä siis alapuolella Zildjianin Titanium crashi. Oisko 16". Raiskattu paskaksi ja porattu täyteen reikiä joihin mahdollisesti tulis jotain niittejä vielä lisukkeeksi. Sen päällä on joku Centuryn valmissetin mukana tullut todella ohkanen pelti. Pystyy taittelemaan käsin niinku tykkää. It's like hammering your little brother's face to stop him crying... |
Aimo 10.10.2007 20:51:04 | |
---|
Selling coal!!! Lowest prizes!! Press 4678 to buy!!!!! |
hollmi-5 10.10.2007 20:56:05 | |
---|
Stackaaminen on lapsellista. Symbaali on soitin. Stackaaminen on niiden jätkien hommaa, jotka paukuttelevat pyssyjä huvikseen. Pikkulapsen He ostivat nallipyssyyn nalleja lähikaupasta. Myöhemmin He ostivat markkinoilta mattopommeja. Mopoiässä mopoa kaasuteltiin pihassa huvin vuoksi... Pankaa kolme pipoa päällekkäin, niin on meininki tapissa ;-) Soundit, piuhat ja kajarit. |
wavelength 10.10.2007 21:51:19 | |
---|
Stackaaminen on lapsellista. Symbaali on soitin. Laitahan ne mustaleimahaikat sitten omiin ständeihinsä, ni! |
VeeKoo 10.10.2007 21:56:21 | |
---|
Foorumilla toisten soitinten hyödyllisyydestä valittaminen on lapsellista. Kuunelkaa malmbergin soittoa, stäkit iskee kun nyrkki silmään. Itselläni on wuhan 12" china joka oli melko vehkeestä kunnes stäkkäsin sen reilusti haljenneen zildjian k. 8" splashin kanssa ja soundi on mielestäni paljon parempi kuin alkuperäisessä. "Naisiahan saa räpläillä koska tahansa, mutta kaunista rumpua harvemmin. "- Rockster |
hollmi-5 10.10.2007 22:04:30 (muokattu 10.10.2007 22:04:45) | |
---|
Foorumilla toisten soitinten hyödyllisyydestä valittaminen on lapsellista. Kuunelkaa malmbergin soittoa, stäkit iskee kun nyrkki silmään. Itselläni on wuhan 12" china joka oli melko vehkeestä Onko noita muunkin laisia? kunnes stäkkäsin sen reilusti haljenneen zildjian k. 8" splashin kanssa ja soundi on mielestäni paljon parempi kuin alkuperäisessä. Zildjianin splashi on melko ok. En ole kuullut yhtään hyvää stackia. Vaikka diggaan Smithista, Bozziosta ja monesta muustakin stackeja harrastavasta jannusta, niin olen sitä mieltä, että nämä ovat symbaalinvalmistajien myyntipropagandaa. Toki tämä on minun mielipiteeni. Hehkuttakaa nyt ja saakaa minut vakuuttuneeksi. Soundit, piuhat ja kajarit. |
DrmBug 10.10.2007 23:01:39 | |
---|
Stackaaminen on lapsellista. Hehe. Oikea asenne! ODOMANKOMA BOO ADZEE
OBOO KYEREMA |
Ratloz 10.10.2007 23:32:30 | |
---|
En ole kuullut yhtään hyvää stackia. Vaikka diggaan Smithista, Bozziosta ja monesta muustakin stackeja harrastavasta jannusta, niin olen sitä mieltä, että nämä ovat symbaalinvalmistajien myyntipropagandaa. Toki tämä on minun mielipiteeni. Hehkuttakaa nyt ja saakaa minut vakuuttuneeksi. Nosiis... Jos katsotaan tätä maailmanparantajahipin kannalta, niin stackaaminenhan on mitä parhainta uusiokäyttöä. Vanhat rikkinäiset käyttöön ja mahdollisesti muita kehitysideoita, ei välttämättä tarvitse stackata. Sille taas ei voi mitään jos ei stackien soundista pidä. Minusta se toimii hyvänä mausteena, nimenomaan semmoisena mahdollisimman lyhyenä räksähdyksenä. Siinä on puolensa ja tietty ne miinuspuolensa. Kukin löytäkööt omansa. It's like hammering your little brother's face to stop him crying... |
Bacchus 11.10.2007 00:50:29 (muokattu 11.10.2007 00:50:50) | |
---|
Onko noita muunkin laisia? Zildjianin splashi on melko ok. En ole kuullut yhtään hyvää stackia. Vaikka diggaan Smithista, Bozziosta ja monesta muustakin stackeja harrastavasta jannusta, niin olen sitä mieltä, että nämä ovat symbaalinvalmistajien myyntipropagandaa. Toki tämä on minun mielipiteeni. Hehkuttakaa nyt ja saakaa minut vakuuttuneeksi. Rikkinäisiä symbaaleja on mukava stackailla. Jotkut yhdistelmät toimivat, suurin osa ei. Siistejä stackefektejä löytyy ainakin Heikki Malmbergilta, Tomas Haakelta ja Mike Portnoyltä. Jos et diggaile, niin vittuakos siinä sitten.;) "Are you wanting a bigger penis?" - sähköposti haluaa tietää |
Reunaviiste-Rami 11.10.2007 11:38:33 | |
---|
Totta helvatissa kannattaa kokeilla! Pois tollanen rajoittuneisuus ja epäily! Vaikka laittais kaks bassaria päällekkäin,ei se oo keltään pois. Ennen ei tiedä,ku kokeilee ja voipi löytyä vaikka kuinka mielenkiintoisia soundeja. Joillekin riitää perus-zildikat peruskokoineen,eikä uskallusta löydy tai tarvetta. Plootua vaan pinoon ja kuuntelemaan. Hallelujaa humpasta pois,
pelastusta rumpuni soi |
hemmo 11.10.2007 11:44:39 | |
---|
Stackaaminen on lapsellista. Höhö! On sulla otsaa. Oikeastaan koko rumpujen soitto on lapsellista läpsyttelyä, kun voisi tehdä jotain oikeasti merkityksellistäkin. Kaikenlainen kokeilu on, munsta, kivaa. Esim. setti, jossa on tomien sijasta erikokoisia virveleitä. Niinkö Särö. Ne vaan poseeraa. Selvästi on levy-yhtiä vaan hakenut netin avulla nättejä poikia ja ostanut niille soittimet. Etenkin se komppiryhmä. |
Jordan 11.10.2007 12:04:53 (muokattu 11.10.2007 12:05:25) | |
---|
Stackaaminen on lapsellista. Symbaali on soitin. Stackaaminen on niiden jätkien hommaa, jotka paukuttelevat pyssyjä huvikseen. Pikkulapsen He ostivat nallipyssyyn nalleja lähikaupasta. Myöhemmin He ostivat markkinoilta mattopommeja. Mopoiässä mopoa kaasuteltiin pihassa huvin vuoksi... Pankaa kolme pipoa päällekkäin, niin on meininki tapissa ;-) Päivän repeäminen:D Historian saatossa on aina vastustettu kaikkea uuden kokeilemista, mutta että vieläkin:D Raise the Gun for your Nation |
hollmi-5 11.10.2007 12:50:40 (muokattu 11.10.2007 12:51:12) | |
---|
Päivän repeäminen:D Historian saatossa on aina vastustettu kaikkea uuden kokeilemista, mutta että vieläkin:D En minä vastusta, vaikka minun mielestä se latu on jo hiihdetty aikoja sitten. Siksi sanoin stackaamista lapselliseksi. Liian rajusti sanoin. Anteeksi veljet. Eihän tässä ole mitään uutta. Minäkin noita kokeiluja tein parikymmentä vuotta sitten suurella innolla, ehjillä ja rikkinäisillä symbaaleilla, ketjuilla, sikleillä, metalliviivaimilla... Parasta se on keskikaljakin suoraan pullon suusta. Laita siihen nyt jotain "stäkkäystä" jääpaloista, salmiakista tai muista. Pilalle menee. Niinkuin symbaalitkin. Toki tämä on taas vain minun mielipiteeni, kun moni chinakin on minulle liian särkyneen soundinen, splashit ovat joutuneet setistäni pois ja bellit killuvat muiden standeissa. Puuhastelut ja kokeilut kaiken uuden kanssa on todella iso osa tätä harrastusta. Rumpalin rooli on useimmiten kuitenkin jotain muuta, kuin efektien tuottamista. Spike Jonesin keikoilla kaadeltiin astiakaappeja ja särjettiin lautasia jo 1940-luvulla. Tuli efektiä ;-) Bassorumpuja laitettiin rinnakkain ja perätysten 80-luvulla, mutta paska soundi veti takaisin perusasioiden pariin. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Bacchus 11.10.2007 13:11:03 | |
---|
En minä vastusta, vaikka minun mielestä se latu on jo hiihdetty aikoja sitten. Siksi sanoin stackaamista lapselliseksi. Liian rajusti sanoin. Anteeksi veljet. Omasta mielestäni se oli hauskaa, totta helvetissä täällä pitää mielipiteensä sanoa. Jos siitä joku loukkaantuu, niin se on ihan henkilöhtainen ongelma. Välillä voi katsoa peiliin kuinka vakavasti asiat ottaa. Toisaalta jos ilmaisee oman mielipiteensä vahvasti, niin voi odottaa, että muutkin tekevät niin. Ja niinhän täällä kävi, ja hyvä niin. Ei ole ainakaan tuppisuita (tuppisormia?) langoilla. "Are you wanting a bigger penis?" - sähköposti haluaa tietää |
En minä vastusta, vaikka minun mielestä se latu on jo hiihdetty aikoja sitten. Siksi sanoin stackaamista lapselliseksi. Liian rajusti sanoin. Anteeksi veljet. Eihän tässä ole mitään uutta. Minäkin noita kokeiluja tein parikymmentä vuotta sitten suurella innolla, ehjillä ja rikkinäisillä symbaaleilla, ketjuilla, sikleillä, metalliviivaimilla... Parasta se on keskikaljakin suoraan pullon suusta. Laita siihen nyt jotain "stäkkäystä" jääpaloista, salmiakista tai muista. Pilalle menee. Niinkuin symbaalitkin. Toki tämä on taas vain minun mielipiteeni, kun moni chinakin on minulle liian särkyneen soundinen, splashit ovat joutuneet setistäni pois ja bellit killuvat muiden standeissa. Puuhastelut ja kokeilut kaiken uuden kanssa on todella iso osa tätä harrastusta. Rumpalin rooli on useimmiten kuitenkin jotain muuta, kuin efektien tuottamista. Spike Jonesin keikoilla kaadeltiin astiakaappeja ja särjettiin lautasia jo 1940-luvulla. Tuli efektiä ;-) Bassorumpuja laitettiin rinnakkain ja perätysten 80-luvulla, mutta paska soundi veti takaisin perusasioiden pariin. Jep jep..Kyllähän Minäkin olen kannuja hivellyt jo yli kakskyt vuotta,mutta latua en ole vielä lopuun kulkenut kokeilujen kanssa..pitää mielen virkeänä ja aina jotain kivaa löytyy.Kyllä rumpali mielestäni efektejäkin saa tuottaa,ei se suuri rikos ole. Riippu niin paljon musasta,omasta rajoittuneisuudesta,omasta "mielestään" oikeasta tyylitajusta. Ei tää nyt niin vakavaa hommaa ole.Jos ei stäkkäyksiä tai muita hauskoja kilkuttimia musassaan koe oikeaksi,ei oo pakko,jollei taho. Hallelujaa humpasta pois,
pelastusta rumpuni soi |