Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Työ musiikkialalla »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Muusikko ja soittaja.
1 2 3
Simo78
04.09.2007 20:27:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käykö Metalliliitto tai OAJ vai pitääkkö olaa Muusikkojen liitossa ? ;)
 
Tai miten olisi lähihoitajaliitto tai lääkäriliitto? Sovitaan että liitto kun liitto kelpaa=)
 
panadol
04.09.2007 20:45:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai miten olisi lähihoitajaliitto tai lääkäriliitto? Sovitaan että liitto kun liitto kelpaa=)
 
Avioliitto?
 
rintapek
05.09.2007 11:19:00 (muokattu 05.09.2007 11:19:16)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää on just niin tätä...
 
Opettele soittamaan Juice Leskisen kappaleen "Mies joka rakastaa itseään" KITARASOOLO niin että se luulostaa hyvältä myös alkuperäiseen verrattuna... :-)
 
Ööh, en muista, mutta vetikö Juice tuon soolon ihan itse, vai oliko se vain joku soittaja?
 
Mutta, kun huomasin juuri sinun olevan rumpalismiehiä niin vaikka kykenisit soittamaan Gozy Powelin jutut, niin et koskaan kuulosta samalta, eli hyvältä.
 
En tästäkään tarkkaa lukua muista, mutta montako biisiä Cozy on säveltänyt?
 
One kind of music only - the good kind
baron
05.09.2007 13:07:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon ihan oikeesti sitä mieltä että ihan sama kuka on räpeltänyt melodian ja soinnut paperille, bändin jäsen vai joku muu, vasta kun siitä tehdään omalle bändille sovitus ja opetellaan se soittamaan, syntyy musiikkia.
En mä läheskään kaikista mun bändin piiseistä tiedä kuka on tehnyt originaaliversion enkä välitäkään tietää eli en ole sitä kuullut eli en kyllä kopioi kenenkään tauluja.
 
Kun siitä paperilapusta tehdään keikkayleisöä viihdyttävä piisi, silloin vasta ollaan saatu aikaiseksi musiikkia.
Jos sen tuottajat ei oo muusikkoja niin ketkäs sitten?
 
Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes.
kivi
05.09.2007 15:06:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Happamana: onko tää nyt jotain huumoria taas?
 
Säveltäjät ja sanoittajat tekee biisit. Sovittajat sovittaa. Muusikot, soittajat, artistit ja pelimannit esittää. Miten se voi olla niin vaikea käsittää?
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
piiska2
05.09.2007 15:48:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Happamana: onko tää nyt jotain huumoria taas?
 
Säveltäjät ja sanoittajat tekee biisit. Sovittajat sovittaa. Muusikot, soittajat, artistit ja pelimannit esittää. Miten se voi olla niin vaikea käsittää?

 
Säveltäjät ei siis ole muusikoita ellei ne soita omia kappaleitaan? No voihan sen niinkin rajata jos haluaa lokeroida.
Rajat ne on Karjalallakin (=huonoa huumoria)
 
Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones
rintapek
05.09.2007 16:06:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitä näköjään voisi ansaita omaisuuden myymällä titteleitä kipeille.
Jotkut tittelit ovatkin kauppatavaraa, vaikka vuorineuvos.
Toiset tittelit sitten syntyvät halvalla. Lattianluuttuajasta tulee vaakapintahygieenikko ja tsupparista assisting delivery manager.
 
Muusikot ovat niitä, jotka varkaiden, huo*ien ja muun pa*kasakin ohella käyttävät useimmin keittiönovea.
 
One kind of music only - the good kind
Anonymous-jazz
06.09.2007 02:30:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Periaatteessa kuka tahansa kadunmies voidaan suostutella studioon ja hänestä voidaan leipoa muusikko yhdessä yössä jos hitti tulee. Mediassa tuota kadunmiestä kutsuttaisiin hänen menestyksensä myötä muusikoksi oli hän sitten vaikka putkimies siviiliammatiltaan.
 
Juristi-isä pojansa uravalinnasta: "Tanssiorkesterin rummunlyöjä, onpa siinäkin ammatti".
kopave
06.09.2007 22:26:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tällä soittamisella jotenkin elantonsa kerää ja lainansa makselee, niin kai sitä sitten on muusikko. Muusikko ilman sen kummempia "tittelin" plussia tai miinuksia.
 
"Se parhaiten nauraa, jolla on paras lääkitys"
KantriKatri
07.09.2007 16:10:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mää ainakin olen muusikko, mulla on ihan todistuskin siitä!Heh!
 
www.catleeco.com
baron
07.09.2007 16:18:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mää ainakin olen muusikko, mulla on ihan todistuskin siitä!Heh!
 
"henkilökohtaisen tuntemuksemme sekä hankkimiemme tietojen perusteella vakuutamme, että hakija on ammattitaitoinen muusikko/laulaja/tanssija, ja voimme suositella häntä Suomen Muusikkojen Liitto ry:n ko. osaston jäseneksi"
 
Ainakin kahden ihmisen mielestä mäkin olen!
 
Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes.
Anonymous-jazz
08.09.2007 06:07:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä tulee vähän mieleen tuo sama kaksia-jako mitä opiskelualallani musiikkiteknologiasta kanssa väitetään. Että musiikkiteknologi ei olisi niinkään muusikko. Asia on kuitenkin niin että ei näihin musiikkiteknologian opiskelupaikkoihin Orimattila-Instituuttia lukuunottamatta pääse sisään jollei osaa soittaa jotain instrumenttia edes välttävästi.
 
Musiikkiteknologiasta (äänittämisestä, miksaamisesta jne.) on vielä enemmän hyötyä jos ymmärtää musiikista paljon muusikon näkökulmasta nähtynä.
 
Itseäni vain ihmetytti erään vanhan opiskelukolleegan kommentti "sä oot vain musiikkiteknologi, että et sä mikään muusikko silloin ole".
 
Juristi-isä pojansa uravalinnasta: "Tanssiorkesterin rummunlyöjä, onpa siinäkin ammatti".
miksuu
28.09.2007 14:43:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mietin tuossa semmoista asiaa että voiko ihminen, joka vaan soittaa ja ei tuota itse omaa musiikkia, kutsua itseään muusikoksi?

 
salli mun nauraa?
 
sellisti
28.09.2007 23:43:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mietin tuossa semmoista asiaa että voiko ihminen, joka vaan soittaa ja ei tuota itse omaa musiikkia, kutsua itseään muusikoksi?
 
Jos oot tosissas, niin toivottavasti mietit näitä juttuja joskus vielä vähän avarakatseisemmin, vaikuttaa siltä että vielä et ole miettinyt.
 
Tulin käyneeksi vastaavanlaisesta aiheesta keskustelun pitkän kaavan mukaan taannoin erään toisen jäsenen kanssa, joka oli (tiivistäen) sitä mieltä, että vain säveltäminen on luovaa toimintaa, ei toisten tekemien kappaleiden esittäminen. Tai vieläpä niin, että klassisen puolen muusikot eivät voi olla yhtä luovia kuin kevyen puolen, koska suurin osa heistä ei itse sävellä esittämäänsä musiikkia. Yritin selittää hänelle samaa, kuin mitä joku täällä on jo sinulle yrittänyt: se paperilla oleva sävellys on vain muistiinpano. Musiikki syntyy vasta sitten kun joku sen esittää, ja todellinen musiikki vasta sitten, kun joku esittää sen saaden siihen persoonallista ja puhuttelevaa sisältöä. Ja se ei välttämättä aina (tai useinkaan) ole itse säveltäjä. Kumpi on enemmän muusikko; se, joka osaa kirjoittaa paperille nuoteilla hienon viulumelodian, vai se, joka sen melodian pystyy esittämään, luomaan kuuluviin ja saamaan henkiin, toisten nautittavaksi? Miten arvotat musiikin eri tekemisen lajeja keskenään, ja miksi joku on arvokkaampaa kuin toinen? Kaikkia tarvitaan, ja siksi tämäntyyppiset vastakkainasettelut ovat täysin tarpeettomia. Muusikkoja ovat kaikki, jotka jollakin tavalla osallistuvat musiikin tekemiseen.
 
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
Epämuusikko
02.10.2007 10:54:00 (muokattu 02.10.2007 12:50:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

salli mun nauraa?
 
Mieluiten helvetin paskoja biisejä joita ei kukaan ymmärrä, koska vain se on tr00-taidetta.
 
edit: niin, ja jotka eivät siis tuota minkäänlaista taloudellista hyötyä. Mielummin vitusti tappiota.
 
edit2: nämä sinänsä vahvat sanavalinnat ovat samanlaista kielenkäyttöä kuin kolmen sanan sutkautuksesi, jolla tulit tyrmänneeksi esim. monisatavuotisen klassisen musiikin tradition, sekä muutaman suomalaisen "kevyen" muusikon. näin siis luin. Jos olet eri mieltä, niin kohdistan tämän ränttäyksen muihin räkänokkiin, joiden mielestä ei voi olla muusikko jos ei oo Omija Piisejä!
 
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
miksuu
03.10.2007 11:21:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo,no kuule eiköhän anneta ihan oikeiden muusikoiden puhua tästä kysymyksestä,ne tietää.
 
Epämuusikko
04.10.2007 12:15:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo,no kuule eiköhän anneta ihan oikeiden muusikoiden puhua tästä kysymyksestä,ne tietää.
 
kieltäydyn kommentoimasta tätä mitenkään.
 
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
rintapek
05.10.2007 03:07:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kieltäydyn kommentoimasta tätä mitenkään.
 
Onneksi en ole "oikea muusikko", joten voin kommentoida miten huvittaa.
Mies tulee, mies menee ja mies vastaa tekemisistään. Tuolla periaatteella kun vetää, niin ei se kai voi mennä kovin pahasti pieleen? Tä ?
 
One kind of music only - the good kind
Kukkis 77
05.10.2007 04:11:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo,no kuule eiköhän anneta ihan oikeiden muusikoiden puhua tästä kysymyksestä,ne tietää.
 
Niin tietää. Lick My Love Pump. Ensi viikolla kerron perusteet surullisimmasta sävellajista.
 
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
miksuu
05.10.2007 14:34:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin tietää. Lick My Love Pump. Ensi viikolla kerron perusteet surullisimmasta sävellajista.
 
vouvou jes hei?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «