Valdemar91 03.10.2007 13:53:58 | |
---|
Tervehdys "kolleegat"! Itselläni on Epiphonen Sg-400 vasuri, mutta parin vuoden soittelu epikalla alkaa kyllästyttää. Itse olen ajatellut hankkia: Ibanezin RG370dx blk:n, Fenderin telecasterin, Epiphonen cusomi lp:n tai Jacksonin dinky updaten. Jos osaat suositella, jotain/joitakin vasuri sähkiksiä, niin kommentoi ihmeessä mulle muistakin vaihtoehdoista. Ja jos sulla on kokemusta jostain näistä niin kerro mielipiteesi. Maksimi summa jonka voin sijoittaa on 650€. |
Tietysti Pauligin 03.10.2007 14:00:41 | |
---|
Tiedätkö yhtään mitä kitaraltasi haluat? Mainitsemasi kitarat kun ovat aika eri maailmoista. Lespaa, teleä ja tilujacksonia.. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
Sensonic 03.10.2007 15:58:45 | |
---|
Tervehdys "kolleegat"! Itselläni on Epiphonen Sg-400 vasuri, mutta parin vuoden soittelu epikalla alkaa kyllästyttää. Itse olen ajatellut hankkia: Ibanezin RG370dx blk:n, Fenderin telecasterin, Epiphonen cusomi lp:n tai Jacksonin dinky updaten. Jos osaat suositella, jotain/joitakin vasuri sähkiksiä, niin kommentoi ihmeessä mulle muistakin vaihtoehdoista. Ja jos sulla on kokemusta jostain näistä niin kerro mielipiteesi. Maksimi summa jonka voin sijoittaa on 650€. Itse kannatan Ibanezia, vaikkakin en ole kokeillut RG370:sta, mutta mikään kokeilemani & soittamani Ibanez ei ole vielä tuottanut pettymystä (kaikista halvimpia en ole edes uskaltanut testata). Sääli, että Ibanezin nykyinen mallisto ei suosi vasenkätisiä kitaristeja. Ei ole kuin RG170, 370 ja 570, ja niidenkin värivaihtoehdot tosi rajoitettuja. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Charvel 3,
Wolf KP3C,
Landola F6/Cut
Muut vehkeet:
ADA MP-1,
Digitech DSP-2101 Artist,
Rocktron Velocity 300W,
Marshall JCM900 4x12",
Music Man Mini,
jne. jne. |
Ziggy Bubba 03.10.2007 17:24:43 (muokattu 03.10.2007 17:27:32) | |
---|
Kannattaa tosiaan ensin miettiä mitä uudelta kitaralta haluat soundin ja tuntuman osalta. Voisit myös kertoa mikä siinä nykyisessä kitarassa mättää tai mikä voisi olla paremmin. Meillä vasureilla on tosiaan aika pienet valikoimat mistä valita, mutta suht monia kitaroita pääsee ihan kaupassa testaamaan omaan kouraan. Vaikka mm. näillä sivustoilla suhtaudutaan kitaran tilaamiseen esim. Thomannilta aika nihkeästi, niin meille "vääräkätisille" tuo on aika hyvä, tai ainoa, vaihtoehto. (Thomannilla on nykyään tuo 30 päivän täysi palautusoikeus). Nimittäin jos haluttua kitaraa ei lähikaupan hyllyltä löydy, sen kun joutuisi joka tapauksessa tilaamaan ja yleensä kaupatkin sovitaan jo ennen testausmahdollisuutta. Ei kannata kuitenkaan ihan "sikaa säkissä" tilata, siis ainakin oikeakätisiin versioihin vastaavasta kapulasta on hyvä tutustua etukäteen. Itse olen huomannut ainakin Yamahan kitaroiden laadun ja siihen nähden yllättävän pienen hinnan. Strato tyylisistä kitaroista Yammun Pacificat ovat oikein passeleita, mutta noita kalliimpia malleja ei taida vasurina löytyä. Les Paul-mallisista kitaroista Yamaha AES620 on esimerkiksi todella mainio peli, näitä myös löytyi ainakin Helsingin Fazereilta useita. Tuossa meikäläisen aikoinaan kirjoittama arvostelu: http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=821I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins! -Bart Simpson |
Detox 03.10.2007 20:25:20 | |
---|
Tervehdys "kolleegat"! Jos osaat suositella, jotain/joitakin vasuri sähkiksiä, niin kommentoi ihmeessä mulle muistakin vaihtoehdoista. Tsekkaa ihmeessä http://www.schecterguitars.com/ hintaluokassaan yllättävän hyviä soittimia. Itsellä oli Blackjack C-7 joka vaihtui Hellraiser C-7:n, jossa päivityksenä paremmat mikit ja parempi soittotatsi. Hyvä hinta/laatu -suhde noissa Schectereissä vaikka ovatkin Koreassa valmistettuja keppejä. Mesa 4 Life! |
Henkka370 03.10.2007 22:44:15 | |
---|
Oisit voinu kysyä myös vasuri huoneessa, oltas satu puhuttavaa :) Joo Itelläni on tuo RG370, kelpo peli, floikka on perseestä. Suosittelisin itsekkin sekteriä :) Hannu Karpo on äijä! |
pepe__ 03.10.2007 23:24:14 | |
---|
lyhyesti ja ytimekkäästi: Osta se mistä eniten tykkäät ja mikä sopii sulle parhaiten. Ei pysty, on niin hapokasta että ei pysty. |
Sensonic 04.10.2007 06:20:17 | |
---|
Oisit voinu kysyä myös vasuri huoneessa, oltas satu puhuttavaa :) Ai täällä on oikein joku vasurihuone. Tota mä en tiennytkään. Mitenkäs olisi mahdollista saada pääsy sinne? Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Charvel 3,
Wolf KP3C,
Landola F6/Cut
Muut vehkeet:
ADA MP-1,
Rocktron Velocity 300W,
Marshall JCM900 4x12",
Music Man Mini,
jne. jne. |
Valdemar91 04.10.2007 09:55:06 | |
---|
Itse haluaisin kitaran jolla voin soittaa niin mättöä kuin myös kevyempää, mutta jos pitää valita niin mättöä soitan mielummin. Ei siinä mun Sg:ssä oikein mitään vikaa varsinaisesti ole, mutta g ja h kieli eivät pidä virettä. Thomannilta tuli se epikan sg tilattua kun suomessa hinta oli noin. 460€ Itsekkin olen noita schectereitä katsonut ja laatupeleiltä ne kyllä näyttävät, mutta missään en ole päässyt itse kokeilemaan, enkä myöskään ibanezia, fenderiä tai Jacksonia. onko tietoa missä pääsis kokelee schectereitä. Itse asun Keuruulla, joten en arkena pääse käymään oikein muualla kuin Jyväskylässä. Mistä näkis speksejä rg550:stä vai mikä se nyt oli? Kannattaako ostaa kitara jossa on lisenssi floikka tai edge II tai III? Vaatimuksia kitaralle: Pysyy hyvin vireessä, Hyvä takamikki metalliin>hyvä sustaini, Puhdas ja heleä cleani, hinta max. 650€ |
dropD 04.10.2007 10:11:09 (muokattu 04.10.2007 10:11:37) | |
---|
Jos SG:ssä ei muuta vikaa ole kuin tuo vireongelma, niin kannaisi varmaan lähteä liikkeelle vireongelman poistamisesta. Haulla löytyy runsaasti vinkkejä vireongelmiin. Jos kuitenkin uutta haluat, niin Ibanez SZ-sarja on oikeasti hinta/laatusuhteeltaan hyvä valinta. Näitä ainakin ennen sai vasurina. Jokunen vuosi sitten niitä sai halvemmalla Suomesta kuin thomannilta. SZ on muuten aikalailla yhdistelmä noita sun esittämiä vaihtoehtoja. Lespa -> materiaalit ja rakenne (liimakaula), kaulaprofiili Dinky -> stratomainen muoto tele -> vähän kaukaa haettua, mutta kielet menee läpi rungon tässäkin Jos et floikkaa välttämättä tarvi, niin jättäisin hankkimatta. Niin aidot kuin kopiotkin. |
Sensonic 04.10.2007 10:52:17 | |
---|
Mistä näkis speksejä rg550:stä vai mikä se nyt oli? En tiedä, saako tuota Ibanezin RG-550:n "reissueta" vasurina, mutta alkuperäistä sai. Tietoja kitarasta "pähkinänkuoressa": +Ibanezin lisenssifloikka. Pitää virettä todella hyvin, vibrakammen muotoilu voisi ehkä olla parempi, mutta floikkaan voi myös vaihtaa esim. Jacksonin vibrakammen ja se pelittää aivan mainiosti. +kaula on todella ohut ja nopea soittaa. -alkuperäisissä mikeissä ei ole hurraamista. Vaihdoin tilalle tallaan DiMarzion ToneZonen ja kaulamikiksi Dual Distortionin. Sen jälkeen on pelittänyt tosi hyvin. -johtuen floikasta ja ohuesta kaulasta kitaran sustaini ei ole kovin hyvä. Mulla on toinen Ibanez PF-200 vuodelta 1979, jossa on kiinteä talla, tallan takana pieni ontto kohta (=osittainen hollow body) sekä vähän paksumpi kaula, ja kitaran sustaini on aivan "toiselta planeetalta". Siinäpä joitain juttuja. Tuo RG-550 on todella hyvä kitara tilulilu -soittoon ja miksei raskaampaan heavyynkin, mutta jos haluaisi paksumpaa "les paul" -tyylistä soundia, niin sitten kannattaa hommata kiinteätallainen kitara. Itselleni tuo RG-550 oli ensimmäinen "nimikitara", jonka ostin joskus 80 -luvun loppupuolella. Se on kolhiintunut ja kaula on tummunut kovasta soittamisesta, mutta se on kuitenkin edelleen mun suosikkikitara mun sähkiksien joukossa. Kyllä mä pidän niistä kaikista, mutta tuolla Ibanezilla tulee aina olemaan jonkinlainen erityisasema mun kitaroiden joukossa. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Charvel 3,
Wolf KP3C,
Landola F6/Cut
Muut vehkeet:
ADA MP-1,
Rocktron Velocity 300W,
Marshall JCM900 4x12",
Music Man Mini,
jne. jne. |
nurse 04.10.2007 12:54:04 | |
---|
|
Sensonic 04.10.2007 14:17:06 | |
---|
Mulla on Tokain stratomalli ja oon ollut tyytyväinen. Tokailta löytyy vasureita kaikkia "perusmalleja" ja ainakin stratomalliin ja teleen on saanut eri mikkivaihtoehdot. Musamaailmasta Hesasta ainakin löytyy. http://www.musamaailma.fi/epages/mu … Path=/Shops/musa/Categories/vasurit Tuli pikaisesti tsekattua nuo vasuri ESP:t. Sääli, että Musamaailman valikoimasta ei löydy vasuri 7 -kielistä ESP-LTD -sähköskebaa, sillä ESP:llä on/oli valikoimissaan sellainen skeba (ESP LTD M-207). Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Charvel 3,
Wolf KP3C,
Landola F6/Cut
Muut vehkeet:
ADA MP-1,
Rocktron Velocity 300W,
Marshall JCM900 4x12",
Music Man Mini,
jne. jne. |
Mulla on Tokain stratomalli ja oon ollut tyytyväinen. Tokailta löytyy vasureita kaikkia "perusmalleja" ja ainakin stratomalliin ja teleen on saanut eri mikkivaihtoehdot. Musamaailmasta Hesasta ainakin löytyy. http://www.musamaailma.fi/epages/mu … Path=/Shops/musa/Categories/vasurit Oon jonkin verran kattonut noita Tokaita, mutta missään ei lue paljonko hinnat ovat Seymor Duncanin mikeillä varustetuissa malleissa. Onko Tokait hinta/laatu-suhteeltaan parempia kuin muut saman hintaluokan-kitarat? |
Sensonic 05.10.2007 13:56:25 | |
---|
Oon jonkin verran kattonut noita Tokaita, mutta missään ei lue paljonko hinnat ovat Seymor Duncanin mikeillä varustetuissa malleissa. Onko Tokait hinta/laatu-suhteeltaan parempia kuin muut saman hintaluokan-kitarat? Seymour Duncanin mikit voit ostaa itsekin jälkeenpäin. Niiden hinnat ovat jossain satasen pinnassa / kpl. Jos on etsimässä hinta-/laatusuhteeltaan hyvää kitaraa, niin kannattaa ostaa brittiläiseltä, Ebay.co.uk:ssa toimivalta Maroo Musicilta Wolfin KP3C -kitara ja vaihtaa siihen Seymour Duncanin tallamikki. Kitara on hinta-/laatusuhteeltaan erinomainen Groverin virittimineen, mutta ainakin tallamikki kannattaa vaihtaa. Itse en ole vielä käynyt Musamaailmassa "mikkikaupoilla", kun pitäisi ostaa strappia, laukkua ja mikkiä tuohon Wolfin kitaraan. Thomannilta saisi kohtuuhintaan laukun ja Duncanin mikin, mutta sieltä ei saa DiMarzion ClipLock -strappeja, joten kai sitä täytyy sitten asioida useammassa kaupassa... Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Charvel 3,
Wolf KP3C,
Landola F6/Cut
Muut vehkeet:
ADA MP-1,
Rocktron Velocity 300W,
Marshall JCM900 4x12",
Music Man Mini,
jne. jne. |
nurse 06.10.2007 23:33:42 | |
---|
Vajaa pari vuotta sitten kun oman Tokai-straton ostin, Seymor Duncan mikit maksoivat stratoon n. 200 ja teleen n. 130 euroa ylimääräistä. Riffissä 4/2005 Eppujen J. Torvinen muuten kertoo käyttävänsä juuri Tokain "perushalpaa" Telecasteria keikkaratsuna. Kertonee jotain laadusta kuitenkin. |
J.RA 07.10.2007 12:03:10 | |
---|
Mulla saattaisi olla myynnissä toi fenkku strato. Tallassa invader, joten soveltuu todella hyvin rankkaan menoon. keskellä ja kaulassa vähän sitten perinteikkäämpää. Ota yhteyttä jos kiinnostaa! -Sellasta se vaan on- |
KUNU 07.10.2007 12:45:01 (muokattu 07.10.2007 12:46:42) | |
---|
Oon jonkin verran kattonut noita Tokaita, mutta missään ei lue paljonko hinnat ovat Seymor Duncanin mikeillä varustetuissa malleissa. Onko Tokait hinta/laatu-suhteeltaan parempia kuin muut saman hintaluokan-kitarat? Kitaroita ei voi laittaa paremmuusjärjestykseen niin yksinkertaisesti kuin ajattelet, toiset tykkäävät ja arvostavat erilaisia asioita kitaroissa ja jokaiselle on henkilökohtaista minkälainen kitara sopii kellekkin. Kyllä nuo Tokain hinnat saa helposti selville, otat vaikka puhelimen käteen ja soitat Musamaailmaan. Reilulla 600 eurolla ei saa vielä kitaraa mikä täyttää kaikki vaatimuksesi. Pitkää sustainia ei varmaankaan kovin monesta alle tonnin hintaluokan kitarasta saa. Laadukkaat pulttikaulaiset ja kaula läpi rungon kitara ovat keskimäärin yli tonnin hintaluokassa. Ibanezin RG550 on aika varma valinta, mutta eipä sekään ole mikään super keppi meineestaan huolimatta, sustaini ei tosiaankaan ole mikään huippu, eikä alkuperäiset mikit ole laadukkaat. Kaula on hyvä, mutta menee kohta jo liian ohueksi. En tosin ole nähnyt kyseistä mallia vasenkätisenä versiona. Ibanezin uudet alle 500 euron kitarat ovat ihan hyviä, mutta tosiaanki tuo talla ei pidä virettä jos alat sillä temppuilemaan. Kannattaa tsekata musik produktin valikoima vasenkätisesti kitaroista: http://www.musik-produktiv.de/gitar … /e-gitarren/e-gitarre-lefthand.aspx Itse säästäisin vielä vähän niin saat tämän: http://www.musik-produktiv.de/ltd-b … sp-ex-serie-ex-400-bk-lefthand.aspx Toimii varmasti hyvin, kiinteä talla(pitää vireen hyvin ja lisää sustainia). Mikit varmaanki ovat ihan hyvät. Puu on mahonkia, eli todella mieleinen saundi(ainaki minu korvaani). Skaala tuossa on 24.75, eli hieman lyhyempi kuin "se perus" eli 25.5. |
Sensonic 08.10.2007 14:13:44 | |
---|
Ibanezin RG550 on aika varma valinta, mutta eipä sekään ole mikään super keppi meineestaan huolimatta, sustaini ei tosiaankaan ole mikään huippu, eikä alkuperäiset mikit ole laadukkaat. Kaula on hyvä, mutta menee kohta jo liian ohueksi. En tosin ole nähnyt kyseistä mallia vasenkätisenä versiona. 80 -luvun loppupuolella noita sai vasenkätisinä, valitettavasti maahantuojan värivalikoimat olivat melko suppeat. Kitaramallia sai neonpunaisena, neonkeltaisena (vähän niin kuin JEM), mustana ja valkoisena. Kun ostin tuon kitaran, niin Levytukussa oli tällöin ainoastaan valkoisia ja punaisia. Otin sitten valkoisen, kun en tällöin halunnut punaista. Nyt jos saisi uudelleen valita, niin ottaisin sen punaisen. Keltaisen olisin halunnut, mutta kun niitä ei juuri silloin ollut tarjolla... Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Charvel 3,
Wolf KP3C,
Landola F6/Cut
Muut vehkeet:
ADA MP-1,
Rocktron Velocity 300W,
Marshall JCM900 4x12",
Music Man Mini,
jne. jne. |