migi666 25.09.2007 19:10:37 | |
---|
Tervehdys musalaiset! Tuota, oon ihmetelly, että mitäs se plexilevy tekee siinä kannujen edessä (erityisesti humppa bändeillä)..Vaimentaako se kannuista lähtevää ääntä vai onko sillä joku muu vaikutus..?? Kun meinasin, et pitäis hommata/tehdä semmoonen, kun tuon humppa bändin kans pitäis heittää keikkaa ja soitella hieman hiljemmällä volyymillä, et jos se plexi sit auttaisi..?? Mistäs noita saa/miten kannattaisi väsätä itse..?? Kertoilkaapa viisaammat.. En löytänyt haulla mitään tietoa tästä, eikä googlellakaan oikein löytynyt.. :( Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista.. :) Suoraan mennään ennen kuin käännytään..!! |
Rumba-Ali 25.09.2007 19:40:15 | |
---|
Tervehdys musalaiset! Tuota, oon ihmetelly, että mitäs se plexilevy tekee siinä kannujen edessä (erityisesti humppa bändeillä)..Vaimentaako se kannuista lähtevää ääntä Ei vaimenna, mutta estää sen äänen etenemistä sinne kuulijoille päin :) vai onko sillä joku muu vaikutus..?? Kun meinasin, et pitäis hommata/tehdä semmoonen, kun tuon humppa bändin kans pitäis heittää keikkaa ja soitella hieman hiljemmällä volyymillä, et jos se plexi sit auttaisi..?? Mistäs noita saa/miten kannattaisi väsätä itse..?? Kertoilkaapa viisaammat.. En löytänyt haulla mitään tietoa tästä, eikä googlellakaan oikein löytynyt.. :( Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista.. :) Esim Thomannilla noita oli myytävänä, eikä olleet mitenkään kalliita. En vaan tähän hätään löytäny sivuiltaan. Muistaakseni viimeisimmässä kataloogissaan oli. En usko, että juuri kannattaa itse alkaa väsäämään, sen verran edullinen se (muistaakseni) oli. Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön. |
migi666 25.09.2007 19:55:19 | |
---|
Jees jees, tuota mie vähän arvelinkin.. :) Olin juu kuullut, et tuolta thomanilta sitä joskus ainakin sai, mut mistä semmoosen sais lauantaiks, kun sillon ois yks synttärikeikka vanhemmille kuulijoille, ni ei viitsisi antaa hirmuista möykkää niille päin.. :) Tietenki hiljempaa soitettuna, mut kun pellit ei aina ihan niin hiljaa soi.. :) Oiskos kellään tietoa, auttakaapa miestä hädässä.. :) Suoraan mennään ennen kuin käännytään..!! |
Kukkis 77 25.09.2007 20:11:48 | |
---|
Jos noin kiire on, niin ehkä kannattaa tiedustella studioista tahi jostain lainaan/vuokralle. Tai joltain TV-ohjelman house-bändiltä..:D "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki |
Jaska 25.09.2007 20:41:26 | |
---|
Tai joltain TV-ohjelman house-bändiltä..:D SEN tv-ohjelman housebändiltä. |
Sonormies 25.09.2007 21:18:12 (muokattu 25.09.2007 21:20:25) | |
---|
..pitäis hommata/tehdä semmoonen, kun tuon humppa bändin kans pitäis heittää keikkaa ja soitella hieman hiljemmällä volyymillä, et jos se plexi sit auttaisi..??.. Hienoa, että ajattelet olevasi yleisönpalvelutehtävissä keikalla! Oikea asenne (sitä ei kaikilla nimittäin ole)! ...mut mistä semmoosen sais lauantaiks... Jos ei pleksiä löydy niin hätätapauksessa voisit vetää risukimpuilla. Meinaan niillä bambukepeillä, junou. Löytyy joka musaliikkeestä. Säädät bassarinspedun nuijaa tavallista lähemmäs kalvoa niin ei tule skodattua vahingossa mummojen kakkuloita kieroon. Risukimpuilla on yllättävän hyvä vetää, jos tarvitsee soittaa todella hiljaa. "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen |
hollmi-5 25.09.2007 22:05:55 (muokattu 26.09.2007 10:24:48) | |
---|
Jos ei pleksiä löydy niin hätätapauksessa voisit vetää risukimpuilla. Meinaan niillä bambukepeillä, junou. Löytyy joka musaliikkeestä. Säädät bassarinspedun nuijaa tavallista lähemmäs kalvoa niin ei tule skodattua vahingossa mummojen kakkuloita kieroon. Risukimpuilla on yllättävän hyvä vetää, jos tarvitsee soittaa todella hiljaa. Aivan tavallisilla kapuloillakin voi soittaa todella hiljaa. Risukimpuissa ei ole reboundia, joten soittamiseen tarvitaan enemmän lihasvoimaa. Sudit ja risut ovat ennemminkin soundipoliittinen valinta. Bassorummun nuijaa ei tarvitse säätää. Soitaa vai lyhyemmällä iskulla. Kaikki rumpalit osaavat dynamiikkaansa hallita ilman eri säätöjä kapuloiden tai pedaalien suhteen. Ainakin pienen treenaamisen jälkeen. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Sonormies 25.09.2007 23:40:21 | |
---|
Aivan tavallisilla kapuloillakin voi soittaa todella hiljaa, jos osaa. Bassorummun nuijaa ei tarvitse säätää. Soitaa vai lyhyemmälä iskulla. Oikein taitavat rumpalit osaavat dynamiikkaansa hallita ilman eri säätöjä kapuloiden tai pedaalien suhteen. Ainakin pienen treenaamisen jälkeen. Ja me tumpelommat vähän enemmän treenaamisen jälkeen. "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen |
hollmi-5 26.09.2007 10:26:06 (muokattu 26.09.2007 10:27:12) | |
---|
Ja me tumpelommat vähän enemmän treenaamisen jälkeen Kyllä se sieltä tulee... Pienempään volumeen pääsee myös kevyemmillä kepeillä ja pienellä tipillä Soundit, piuhat ja kajarit. |
Sonormies 26.09.2007 17:29:08 (muokattu 26.09.2007 18:11:33) | |
---|
Mut ku Remun kerrotaan sanoneen, että "Rummut on lyömäsoitin. Niitä lyödään!" :-) "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen |
Deino 26.09.2007 18:12:09 | |
---|
Mut ku Remun kerrotaan sanoneen, että "Rummut on lyömäsoitin. Niitä lyödään!" :-) Tämä on totta. Ei rumpuja hipelöidä saatana sentään. |
rintapek 26.09.2007 18:32:56 | |
---|
Tämä on totta. Ei rumpuja hipelöidä saatana sentään. On ja ei ole. Että kannu kajahtaa, niin siihen pitää lyödä. Muuten saundi on tups ja töps. Mutta hutunkeittoa vanhemmalle väelle synttäribileissä, niin bassarista tups, tomeista töps, haitsusta naps, pellistä ping ja virvelistä läps ovat juuri ne oikeat saundit. Minulla ei ole kokemusta pleksin takana soittamisesta, enkä sellaista kokemusta mitenkään himoitsekaan. Seiskan kapulat ja soittaa kuin rummut olisivat lasia. En pleksejä lähtisi keikalle raahaamaan, kun homma hoituu noinkin. Nuo mainitut T- kaupan pleksit olivat kuitenkin hinnaltaan 3-400 koosta riippuen. Tuohon hintaan kyllä katselisin noille keikoille jo edukkaita sähkörumpuja, edellyttäen, että bändillä on PA, johon niitä uskaltaa ajaa. One kind of music only - the good kind |
markkuliini 26.09.2007 18:34:28 | |
---|
Tämä on totta. Ei rumpuja hipelöidä saatana sentään. Sano se Bill Brufordille.... |
wavelength 26.09.2007 21:38:29 | |
---|
En pleksejä lähtisi keikalle raahaamaan, kun homma hoituu noinkin. Yllättävän monet kuitenkin jaksavat vetää pleksit joka keikalla... (offtopic off) |
hollmi-5 26.09.2007 22:13:35 | |
---|
Yllättävän monet kuitenkin jaksavat vetää pleksit joka keikalla... Ne saa yleensä takahuonetarjoiluna. Ei maksa mitään, ei paina ennen aamua ja vaimentaa mukavasti. Soundit, piuhat ja kajarit. |
wavelength 26.09.2007 22:23:45 | |
---|
Ne saa yleensä takahuonetarjoiluna. Ei maksa mitään, ei paina ennen aamua ja vaimentaa mukavasti. Niin-PÄ... |
On ja ei ole. Että kannu kajahtaa, niin siihen pitää lyödä. Muuten saundi on tups ja töps. Mutta hutunkeittoa vanhemmalle väelle synttäribileissä, niin bassarista tups, tomeista töps, haitsusta naps, pellistä ping ja virvelistä läps ovat juuri ne oikeat saundit. Minulla ei ole kokemusta pleksin takana soittamisesta, enkä sellaista kokemusta mitenkään himoitsekaan. Seiskan kapulat ja soittaa kuin rummut olisivat lasia. En pleksejä lähtisi keikalle raahaamaan, kun homma hoituu noinkin. Nuo mainitut T- kaupan pleksit olivat kuitenkin hinnaltaan 3-400 koosta riippuen. Tuohon hintaan kyllä katselisin noille keikoille jo edukkaita sähkörumpuja, edellyttäen, että bändillä on PA, johon niitä uskaltaa ajaa. ...Jos ei meinaa humppa-keikkaa vetää vaan soundit pitäisi oikeasti olla, sinua lainataksesi "että kannu kajahtaa", niin pleksit ovat ilmeisesti paras/ainoa vaihtoehto?! tarkoitan siis sitä, että jos esim. joku vinnie appice (tyyppinen rumpali) hakkaa kannujaan kahdenkymmenen neliön keikkapaikassa... kertokaa te viisaammat! ...ja pleksien itse tekeminen lienee ainakin halvin vaihtoehto. akryylia tai polykarbonaattia saa neliötavarana ison pleksisysteemin tarpeisiin varmaan jollain 60-100€. Eli säästä 200-300€ ja rakenna ite! Om du vill ha köttbullar... Say YEAH! |
hollmi-5 03.10.2007 20:41:17 | |
---|
...ja pleksien itse tekeminen lienee ainakin halvin vaihtoehto. akryylia tai polykarbonaattia saa neliötavarana ison pleksisysteemin tarpeisiin varmaan jollain 60-100€. Eli säästä 200-300€ ja rakenna ite! Käyppä katsomassa hintataso. 5mm paksuinen levy on 44 euroa/neliö. Satasella ei saa kovin kummoista koppia. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Olly 04.10.2007 01:52:51 | |
---|
Itselläni ei ole mitään tekemistä k.o. firman kanssa, mutta hinnat eivät vaikuta pahalta ja niistä kannattaa jutella: http://www.keraplast.fi/media/hinnasto/akryyli_valetut_pc.pdf Varmasti muitakin on, tuo on halvin minkä itse olen löytänyt. Internet rulaa! Tietäen BaldieFarmanin bändin idioottimaisen rumpalin, hänen huolensa on kyllä oikeutettu... Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled. |
Epämuusikko 04.10.2007 12:12:06 | |
---|
Tamtamiin voisin kyllä hommata sammutuspeitteen. ettei sitä tarvi halia mahdollisissa sammutuspaikoissa. vois vaan heittää sen planketin. Sillä vois setin pellitkin vaimentaa biisin lopuksi. Mitä plekseihin tulee: teipillä vaimeaksi. Onnea mahdollisille pleksien omistajille, mutta millä rahtifirmalla kuljetatte niitä keikoille? "Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir.
Bustard #1 |