Aihe: Eric Clapton
1 2 3 4 5 6 7 8 917 18 19 20 21
MK73
09.08.2007 22:05:06
Minä tunnustaudun Clapton -diggariksi, vaikkei hyllyssäni hirmusti hänen tuotantoa olekaan. Cream on tottakai kova juttu, samoin From the Cradle -albumi. Viimeksi on ahkerassa kuuntelussa ollut Sessions for Robert J, jonka meiningistä tykkään.

Clapton kuuluu kolmen maailman tyylikkäimmän kitaristin joukkoon, ne kaksi muuta ovat Steve Lukather ja David Gilmour.
Flash
10.08.2007 09:34:46

Clapton kuuluu kolmen maailman tyylikkäimmän kitaristin joukkoon, ne kaksi muuta ovat Steve Lukather ja David Gilmour.

Öhöm, anteeksi maalaisuuteni, mutta Lukather ja tyylikkyys, eivät mielestäni kuulu samaan lauseeseen:
http://www.youtube.com/watch?v=etzB … z30LQU&mode=related&search=

Noh, mielipiteitähän nämä. Ja anteeksi offtopic.
Live Music Is Better!
MK73
10.08.2007 16:57:30
Öhöm, anteeksi maalaisuuteni, mutta Lukather ja tyylikkyys, eivät mielestäni kuulu samaan lauseeseen:
http://www.youtube.com/watch?v=etzB … z30LQU&mode=related&search=

Noh, mielipiteitähän nämä. Ja anteeksi offtopic.

Heh, toihan oli hauska pätkä. Luken vinguttelut alussa melkeinpä parasta antia, varsinkin kun heppu tekee sen selvästi pilke silmäkulmassa. Mutta tosissaan, jos kuuntelee esim. Toton balladiosastoa, onhan siellä pirun tyylikästä kitarointia ja kauniita sooloja - mun mielestä.

Palataanpa Eric Claptoniin, jolla ei muuten ehkä huumori riittäisi Luken kanssa jamitteluun? :)
MaxDamage
16.08.2007 20:21:29
Palataanpa Eric Claptoniin, jolla ei muuten ehkä huumori riittäisi Luken kanssa jamitteluun? :)

Eikä Lukella tunne ja fiilis Claban kanssa. (Sori oli pakko) :)

Mut joo tossa kuuntelin Claptonin riding with the king levyä ja kyllä on hyvää kamaa. Crossroads dvdee on myös nastaa kamaa kun tyyppi on niin monissa biiseissä siinä mukana. Ois voinu vielä hypätä ZZ Topin kanssa mukaan vetämään Tushia. ;)
Ossi
16.08.2007 21:31:45

Mut joo tossa kuuntelin Claptonin riding with the king levyä ja kyllä on hyvää kamaa.

Olen joskus aikaisemminkin todennut, että siinä on blues-levy mun makuun. Komppiryhmäkin maailman kärkijoukkoa, eikä mitään junttalipoo-sakkia. Ja levyhän saundaa kaikkinensa minusta aivan mahtavalta.
You took me to a prison and you said it's chief was me. Then you locked me deep inside you and threw away the key. -Jack Brucen ja Pete Brownin loistavaa musaa. Kuunnelkaa, jollei ole parempaa tekemistä-
BigPapa
16.08.2007 21:36:48 (muokattu 16.08.2007 21:37:07)

Olen joskus aikaisemminkin todennut, että siinä on blues-levy mun makuun. Komppiryhmäkin maailman kärkijoukkoa, eikä mitään junttalipoo-sakkia. Ja levyhän saundaa kaikkinensa minusta aivan mahtavalta.

Saako olla samaa mieltä? Ja lisäisin tähän vielä mainion Me And Mr.Johnsonin.
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
texjazz
16.08.2007 21:50:42

Mut joo tossa kuuntelin Claptonin riding with the king levyä ja kyllä on hyvää kamaa.

Ja Riding with the King on John Hiattin -ihan liian aliarvostetun ja vähälle huomiolle jääneen loistava äänisen kaverin- biisi. Vrt. Little Village-bändi, mm. biisit Have a Little Faith On Me, Perfectly Good Guitar...
Reino-tossut! Pelastakaa ne!
weelie
17.08.2007 09:04:21
Juu, Biibbarin kanssa tehty levy on mainio. Hiattin väsäämä nimi biisi on tietty vähän enempi sitä rokkia kuin bluesia, mutta menee sekin.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Ossi
17.08.2007 12:22:06

Perfectly Good Guitar...

Liveversio tuosta soi, ja lujaa soikin, ajellessani tänä aamuna töihin :D
You took me to a prison and you said it's chief was me. Then you locked me deep inside you and threw away the key. -Jack Brucen ja Pete Brownin loistavaa musaa. Kuunnelkaa, jollei ole parempaa tekemistä-
Bald Anus
17.08.2007 15:05:07

Ostin tämän Cream of Claptonin (jolta puuttuu muuten vain yksi biisi Time pieces ykköseltä...) ja tässä on tämä I Can't Stand It. Millä levyllä kyseinen kappale on?
Jos haluat tutustua muusikkoon, sinun täytyy kuunnella hänen soittoaan
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
eewo
18.08.2007 13:21:29
Ostin tämän Cream of Claptonin (jolta puuttuu muuten vain yksi biisi Time pieces ykköseltä...) ja tässä on tämä I Can't Stand It. Millä levyllä kyseinen kappale on?

Another Ticket -levyltä, vuodelta -81

http://en.wikipedia.org/wiki/Another_Ticket
"The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse."
Veikko
18.09.2007 17:29:52 (muokattu 18.09.2007 17:30:40)
Tuli pitkästä aikaa kuuneltua tuo Claptonin From the Craddle -lefy. Hittolainen, että siinä on levy joka saa kyllä huonontuulen haihtumaan ja jalan vipattamaan. Hieno levy, hieno mies. Ei mulla sen tähdellisempää.
Suojele Suomen metsiä. Tapa tikka.
M-Juhana
01.10.2007 20:46:48

Ja lisäisin tähän vielä mainion Me And Mr.Johnsonin.

Tää puri meikäläiseen. Hieno juttu.
Paskaa huumoria Pirkanmaalta vuodesta 1964.
HS
03.10.2007 18:21:07
Terve

Erkki goes Scofield... http://www.youtube.com/watch?v=nCzUMjCykn8
Tai no... Vitsi vitsi

Törkeää Jumalan pilkkaa!!
No... Oikeesti kyllä nauratti. Tätähän oli oikein mietitty.
:D
Jokaisella on oikeus mielipiteeseeni.
rockrules
08.10.2007 17:58:41
Erkki goes Scofield... http://www.youtube.com/watch?v=nCzUMjCykn8
Tai no... Vitsi vitsi

Melkein kuolin... +
Bald Anus
14.10.2007 12:05:25

Paskalla on tekijänsä
e.c
07.01.2008 20:51:19
Onkos kukaan ehtiny vielä lukea Claptonin itsensä kirjoittamaa elämäkertaa?

Ehtiny lukea vajaa 200 sivua ja todella mielenkiintoista läppää, erityisesti kun on miehen omasta kynästä. Ennen lukenu jonkun miestä koskevan kirjan, mutta uutta näkökulmaa tulee asioihin koskien esim. Creamin hajoamista ym.
"Olen käyttänyt kolme miljoonaa juomiseen ja vielä enemmän uhkapeleihin. Loput olen tuhlannut." - John Daly
jPekka
08.01.2008 21:39:44

Onkos kukaan ehtiny vielä lukea Claptonin itsensä kirjoittamaa elämäkertaa?

On luettu muutamaan kertaan, ja joudun palaamaan siihen vielä ainakin kerran, kun suomennoksen korjaukset tulevat jossakin vaiheessa. Otava nimittäin julkaisee suomennoksen tässä kevään mittaan.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
Bald Anus
09.01.2008 23:57:32

On luettu muutamaan kertaan, ja joudun palaamaan siihen vielä ainakin kerran, kun suomennoksen korjaukset tulevat jossakin vaiheessa. Otava nimittäin julkaisee suomennoksen tässä kevään mittaan.

Hienoa, se täytyy lukea! Ennen sitä voisin hankkia Ollilan elämän siniset sävelet. Huomasin, että minulla on Claptonin soololevyjä 17 + lähes 10 muita levyjä, joissa hän soittaa, huhhuh :) Ja tuossakin on vasta murto-osa (okei, vähän enemmän).
Paskalla on tekijänsä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)