Aihe: DT - roaaaarh
1 2
LNA
27.09.2007 08:08:34 (muokattu 27.09.2007 08:14:42)

Oijoijoi kun oli komia keikka jäähallilla eilen..

Ja niinhän ne palaa Octavariumistakin riipaisivat. Ois kyllä saanu tulla metro vielä encorena.

Ulkomusiikillisiin seikkoihin siirtyäkseni.. Olipas joikhaaja kasvattanut komiat viikset! :D

Ja SymphonyX:n laulaja oli vaihdettu Jack Blackiin.. Hyvin vetivät, vaikka lyhyesti.

Ehkä ensi kerralla istumapaikalle.. Fiilistelin niin lujaa alkukeikan, että puolessa välissä iski uupumus ja meinasin pyörtyä. Mutta mitäpä sitä ei kestäisi hyvän musiikin vuoksi? ;)
aimotuska
27.09.2007 08:42:27 (muokattu 27.09.2007 08:44:35)
Oijoijoi kun oli komia keikka jäähallilla eilen..

Oli kyllä.

Ja niinhän ne palaa Octavariumistakin riipaisivat. Ois kyllä saanu tulla metro vielä encorena.

Nnnoh, kyllä tuo varttitunnin mittainen leikkaus jokaiseen levyyn oli minusta *aika* kiva encore. Ei pitäis jättää ketään kylmäksi. Mä olin ihan fiiliksissä kun tuli ne pari alkupään biisiä scenes from a memoryltä.

Alkoi tosin siinä alussa pelottaan, kun tuli kolme ekaa biisiä pelkästään tolta uudelta levyltä, että tuliko tästä nyt sittenkin pelkkä levypromokeikka, mut onneksi pelot karisi aika pikaisesti :)

Ja SymphonyX:n laulaja oli vaihdettu Jack Blackiin.. Hyvin vetivät, vaikka lyhyesti.

Joo, olisin kyllä kuunnellut SX:ää vielä pitempäänkin. Nyt oli vähän semmonen fiilis, että takana oli taksi jo valmiina mittari päällä odottelemassa..

Ehkä ensi kerralla istumapaikalle.. Fiilistelin niin lujaa alkukeikan, että puolessa välissä iski uupumus ja meinasin pyörtyä. Mutta mitäpä sitä ei kestäisi hyvän musiikin vuoksi? ;)

:) Oltiin lavan vasemmalla puolella, suht takana. Pelkäsin, että tulee niskavikaiseksi kun saa sivusta känöttää, mutta ei tuntunu missään. Kajari-array oli ikävästi edessä, ettei nähny kunnolla sitä lavan takana olevaa tykitettyä matskua. Mut samapa tuo.

Mut kaiken kaikkiaan loistomeininki. En valita.
Tyhymä
Zaphod
27.09.2007 10:03:01
Ihan ok keikka, tosin minulle jäi vähän se fiilis, että kaikki oli nähty ja kuultu. Missään vaiheessa ei tapahtunut mitään suuta auki loksauttavaa. Joku on joskus sanonut, että DT:n keikat on yhtä suorittamista, sitä mieltä minäkin olin tämän perusteella. Mielipiteeni(siis minun mielipiteeni, ei mikään totuus) ko. bändistä on se, että levyllä toimii, muttei livenä.

Symphony X oli parhautta, mutta liian lyhyt setti. Olisi muuten kiva nähdä heidätkin pääesiintyjän roolissa joku kerta.
Pedroz
27.09.2007 10:26:44

Alkoi tosin siinä alussa pelottaan, kun tuli kolme ekaa biisiä pelkästään tolta uudelta levyltä, että tuliko tästä nyt sittenkin pelkkä levypromokeikka, mut onneksi pelot karisi aika pikaisesti :)

Ensimmäinen biisi oli uudelta levyltä, mutta seuraava uutuus oli vasta viidentenä. Settilistaa tuolla progealueen ketjussa.

Eilinen oli ylivoimaisesti huonoin koskaan näkemäni tuon kokoluokan keikka. Muutamia loistobiisejä, joista vain yksi kuultiin kokonaan, ja ne muutamat hyvät biisit pilattiin viimeistään niillä pakollisilla järkyttävän tylsillä urheilusuorituksilla. Kotioloissa kuunnellessa on aina helppo kiinnittää huomio jonnekin muualle, mutta keikalla sitä pitää valita lähteekö kotiin vai jatkaako kuuntelua haukottelun uhallakin. Olisi melkein pitänyt lähteä kesken.
Ostan CAMEL - PRESSURE POINTS ja ON THE ROAD 1982 cd:t * "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
darthvaneri
27.09.2007 11:22:10
Symphonyltä hyvä setti, mutta joo tosiaan ihan liian lyhyt. Ois nyt ainaskin the walls of babylonin voinu vielä vetässä. Tosin SX ois kyllä kiva nähä ihan "omalla" keikallansa täälläkin päin joskus.

DT:stä ite kyllä tykkäsin, veti tuon Ministry of lost soulsinkin, jonka ite halusin kuulla.
Eikä Take The Time kuullosta koskaan huonolta. Mutta ois kyllä voinu vaikka jättää väliin I walk besides you:n ja vetässä viimoseks ACOS:in. Muuten kyllä mulle uppos. Medleyn jälkee olis vielä pitäny kyllä joku biisi tulla.
MacGyver
27.09.2007 11:36:58
Oli kyllä ihan shokeeraavan lyhyt setti Symphony X:llä! Olisin odottanut tunnin vetoa tai ylikin, joten 35 minuutin setistä jäi melko hapan maku suuhun. DT:n setti taasen oli mitä mainioin; kuultiin yllättävän paljon vanhempaa kamaa, eritoten Falling Into Infinityn pari raitaa olivat erittäin positiivinen yllätys. Ehdottomasti kovimmat täpinät aiheutti kuitenkin Blind Faith, joka lukeutuu ehdottomasti suosikkeihini. Komea show kyllä oli, kankaalle saatiin ihan osuvaa viihdykettäkin uuden NADS-animaation muodossa ja Rudessin kirveskiippari oli osallisena moneen tilujuhlaan ja riemastutti kerta toisensa jälkeen.

Tässä vielä settilista:

Symphony X:

Intro: Oculus Ex Inferni
1. Set the World on Fire (Lie of Lies)
2. Domination
3. The Serpent's Kiss
4. Paradise Lost
5. Inferno (Unleash the Fire)
6. Sea of Lies

Dream Theater:

Intro: (en tunnistanut biisiä, jostain leffasta?)
1. In the Presence of Enemies (1 & 2)
2. Strange Déjà Vu
3. Blind Faith
4a. Surrounded
4b. (jotain Pink Floydia?)
5. Constant Motion
6. The Dark Eternal Night
7. Lines in the Sand
8. I Walk Beside You
9. Take The Time
10. Ministry of Lost Souls
Encore-medley:
a. Trial of Tears
b. Finally Free
c. Learning to Live
d. In the Name of God
e. Octavarium
Qui nescit tacere, nescit et loqui
Perro Stupido
27.09.2007 11:52:17

b. Finally Free

Eikös se ollut One Last Time?
010011000100111101001100
Borlag
27.09.2007 11:52:58

Olihan se juu
Perro Stupido
27.09.2007 11:58:30

Ei ollut, takauma siitä... Finally Free siis.
010011000100111101001100
Freya
27.09.2007 11:58:41

Ei, se oli Finally Freen One Last Time -kohta siinä neljän minuutin paikkeilla ja siitä jonkin matkaa eteenpäin. Tunnistaa vaikka Petruccin kitarasoolosta.
ensin kai F#-meininkiä ja sit E-meininkiä
Liquid Max
27.09.2007 13:51:51
Eikös se intro ollu Psykosta? Toimi aika hienosti siinä tilanteessa. Ja muutenki koko keikka oli aika järisyttävä kokemus, näin molemmat bändit ensi kertaa elävänä. Animaatio, joka pyöri Dark Eternal Nightin aikana screenillä, oli aivan mainio! Ja Petrucci näytti partansa kanssa ihan jeesukselta.
Korkea otsa ja takatukka on in!
Mursuviiksi
27.09.2007 14:27:28
...Petrucci näytti partansa kanssa ihan jeesukselta.

...ja Portnoy ihan Salman Rushdielta.
I was walking down the street with my friend and he said "I hear music." As if there's any other way to take it in. - Mitch Hedberg (R.I.P.)
phiit
27.09.2007 16:36:03 (muokattu 27.09.2007 16:36:32)
Oli kyllä kamala rimanalitus verrattuna 2 vuoden takaiseen keikkaan, järkyttävän puuduttava settilista. ..ja se pyyhediivailu, mitä vi????
Borlag
27.09.2007 16:38:50

Oli kyllä kamala rimanalitus verrattuna 2 vuoden takaiseen keikkaan, järkyttävän puuduttava settilista. ..ja se pyyhediivailu, mitä vi????

LaBriellä repesi housut kesken biisiä, ei ollut heti saatavilla uusia niin piti pyyhettä jonkun aikaa kunnes sai uudet tilalle.
e r s k i
27.09.2007 17:51:22
Oli kyllä väsynein DT-keikka mitä olen nähnyt. Biisilista oli vähintäänkin omituinen, ToT:lta ei kai tullut ainuttakaan biisiä, Metropolis part 1 olisi ollut myöskin tosiaan hieno kuulla, vaikkakin Take The Time oli hieno valinta. Kaippa bändi oli euroopanrundin ekasta vedosta jotenkin nuutunut.

6 biisiä Symphony X.ää on myös lähinnä vitsi. 40 minuuttia?!! Huomasiko kukaan muuten sitä putoavaa monitoria rumpujen vieressä.
dipshit
27.09.2007 18:31:54
Huomasiko kukaan muuten sitä putoavaa monitoria rumpujen vieressä.

Huomasi.

Oli muuten helvetin hyvä homma ettei Symphony X soittanut sitä puolituntista pidempään. Noin tylsänkuuloista tykitystä hirveillä puurosaundeilla ei olisi enempää jaksanutkaan kuunnella.
Booligan
27.09.2007 19:36:23

Olipa kyllä aika mieletön ilta juu. Ainoat pettymykset:
a) ei yhtään biisiä Awakelta
b) Symphony X soitti AIVAN liian vähän. noin tiukkaa bändiä kattois mielellään täysmittaisen keikan (varsinkin jos siihen sisältyis The Odyssey ja Out of the ashes ^^)

itselle ehdottomasti keikan SE hetki oli Take the time. siinä oli alushousujen kastuminen melko lähellä kun intro polkas käyntiin. tuossa alla vielä linkki kuvaamaani n 4 minuutin Take the time pätkään

http://www.youtube.com/watch?v=JkRSbcsp_bE

ja MacGyverille Blind Faithia

http://www.youtube.com/watch?v=IlxGZ-nIQ1s
(tuossa videossa olen saatanan ylpeä kuvakulmasta josta sain Rudessin keyboard soolon vangittua nauhalle! vapise Scorcese!)

Eikös se intro ollu Psykosta? .

Avaruusseikkailu:2001
nuotteja säästämättä
drlecter
27.09.2007 20:46:39

Kyllä se intro oli psykosta.

Keikka oli tylsä. Tiukasti soittavat ja sitä rataa, mutta settilista on puuduttava..
rainmaker
27.09.2007 21:37:39
Oli kyllä tiukka keikka. Settilista oli sikäli hyvä, että kuluneimmat pull me underit jätettiin soittamatta. Scenes of a memoryltä soitetuista biisesitä olin erittäin positiivisesti yllättynyt. Itse olin b-katsomossa, sinne soundit oli ainakin tosi hyvät ja selkeät. Ja screeneiltä näki hyvin kaiken tarpeellisen.

Mitä symphony x:n tulee, niin minulle olisi riittänyt siltä vaikka puolet lyhyempi setti. Hirveetä sirkkelimössöä. En tiedä johtuko soittajista, välineistä, miksauksesta vai mistä, mutta se ei kyllä soundien puolesta toiminut edukseen ollenkaan.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)