Aihe: Esa pulliaisen tyyli?
1
Peku911
15.09.2007 22:07:47
Esim. topin ja agentsin kappaleessa yksi ainoa ikkuna
Elikkäs tuli tuossa mieleen kun rupesin hamuamaan sen soittelua niin tuli pulma että kun kuuntelette sitä niin miten sen sointujen naksuttelu sinne väliin tulee tai siis että kun mistähän nuo soinnut voisi ottaa että se oikeasti kuulostaa oikealta.
Eli lyhyesti. Voisiko joku neuvoa. siis soinnut menisivät näin alussa että Em-F#7-Hm.

Ja tälläinen jatkuu monissa muissakin kappaleissa kyseisellä orkesterilla. Ilmeisesti kuitenkin noi soinnut otetaan vaan ylempää..:/ mutta jos viitsisitte neuvoa.

Tosi epäselvästi, mutta jos tajuaisitte pointtini
ahvenonkala
16.09.2007 00:08:04

Niin enhän minä älynnyt kyllä ollenkaan mitä sinä ajoit takaa mutta heitetäämpä nyt jotain kumminkin. Kokeile soittaa niitä sointuja välillä semmosella "kouraotteella". Eli kolmen/neljän kielen sointuja pitkin kaulaa. Itse ainakin olen jättäytynyt lähes täysin pois noista uuden kielen barree soinnuista, on niin pirun rasittavia fysiikalle useamman setin keikalla.
Peku911
16.09.2007 11:48:20
Joo täytyypä kokeilla.
Kyllä sinä taisit ihan oikein ymmärtää juttuni..
karikko
23.09.2007 15:33:56
Kyllä ne barre-sointuina täytyy ottaa ja ylhäältä vielä kaiken lisäks.Eli etusormi seitsemänteen väliin.
Ja kun tarpeex käyttää barre-sointuja niin kyll siihen sormet tottuu ja voimistuu. Jos käy vetämään suonta tai muuten kramppaamaan niin magneesium-kuuri päälle.
karikko
23.09.2007 15:35:13
Siis Em ja Hm. Fism on tietty kakkosvälistä.
karikko
23.09.2007 18:11:38
Oho sori. Tottahan toki se on F#7 eikä molli.Sen siitä saa ku hätäilee =).Mut mä ainakin soitan sieltä 7-välistä barreilla ne ku on lyhyt matka introsta ja soolosta siihen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)