Aihe: Esa pulliaisen tyyli?
1
ahvenonkala
16.09.2007 00:08:04

Niin enhän minä älynnyt kyllä ollenkaan mitä sinä ajoit takaa mutta heitetäämpä nyt jotain kumminkin. Kokeile soittaa niitä sointuja välillä semmosella "kouraotteella". Eli kolmen/neljän kielen sointuja pitkin kaulaa. Itse ainakin olen jättäytynyt lähes täysin pois noista uuden kielen barree soinnuista, on niin pirun rasittavia fysiikalle useamman setin keikalla.
Peku911
16.09.2007 11:48:20
Joo täytyypä kokeilla.
Kyllä sinä taisit ihan oikein ymmärtää juttuni..
karikko
23.09.2007 15:33:56
Kyllä ne barre-sointuina täytyy ottaa ja ylhäältä vielä kaiken lisäks.Eli etusormi seitsemänteen väliin.
Ja kun tarpeex käyttää barre-sointuja niin kyll siihen sormet tottuu ja voimistuu. Jos käy vetämään suonta tai muuten kramppaamaan niin magneesium-kuuri päälle.
karikko
23.09.2007 15:35:13
Siis Em ja Hm. Fism on tietty kakkosvälistä.
beatapple
23.09.2007 15:58:52 (muokattu 23.09.2007 15:59:14)
Siis Em ja Hm. Fism on tietty kakkosvälistä.

Siis kyseessähän ei ollut Fis-molli vaan Fis-septimi.

Asiasta näkkileipään. Kokeile ottaa sointuja vaikkapa oktaavia korkeammalta tai käännöksinä. Eli soitat vaikkapa soinnun kvintin tai terssin bassosävelenä. Tai sitten otat soinnut ns. peukalo-otteella, eli painat peukulla ison E-kielen ja demppaat peukalon kärjellä A-kielen ja lopuilla sormilla otat soinnun muut sävelet. Voinen olla hyvin väärässä asiassani, kun en ole kyseistä musiikkia kuunnellut juuri laisinkaan, mutta kannattanee kokeilla.

-b
karikko
23.09.2007 18:11:38
Oho sori. Tottahan toki se on F#7 eikä molli.Sen siitä saa ku hätäilee =).Mut mä ainakin soitan sieltä 7-välistä barreilla ne ku on lyhyt matka introsta ja soolosta siihen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)