Aihe: Deep Purple
1 2 3 4 546 47 48 49 50167 168 169 170 171
Borlag
18.09.2007 10:15:21

Tuo Perks & Tit on yksi niistä harvoista joka vielä hyllystä puuttuu. Sen perusteella mitä siitä lukenut, se on aika perus äänipöytä nauhoitus jossa hemmetisti liikaa kaikua. Melkeinpä bootleg tasoa (siis äänipöytä bootleg...huono masterointi jne)
2541
18.09.2007 12:44:49

Sevverran paskaa tuuttaa ämyreistä Highway Starissa.

Vikan keikan vika biisi, kuka sitä nyt enää siinä vaiheessa jaksaa oikein soittaa?:)

Joskus olisi kiva kuulla materiaalia Mark III:n ihan ekoilta keikoilta 1973 loppuvuodesta. Tietysti professionaalisesti äänitettynä, bootleggejahan näistäkin on. Silloin oli biisilistassa vielä "What's Going On Here", encorepuolella.
-Cale
25.11.2007 12:55:26
Ostin eilen tuon Perihelion -dvd:n ja mitä sitä ehdin katselemaan niin pakko todeta että hemmetin hyvin papat vetää! Biisivalinnat ei olleet aivan mieluisimpia mutta timmi soittopuoli kompensoi asiaa hyvin.

Pakko tehdä taas vähän Morse-Blackmore vertailua... Vaikka yleensä olen liputtanut Blackmoren puolesta ainoana oikeana Purple -kitaristina, istui Morsekin tehtävään loistavasti! Soitto oli timmimpää kuin Blackmorella yleensä livenä, vaikka kuinka hienoa Ritchien maalailu onkin. Ainakin vanhoissa tallenteissa tuo maalailu kuitenkin on välillä vähän mitä on... Välillä toimii, välillä ei. Mitä olen Morsen livetallenteita seurannut, mies soittaa aina hienosti! Pidän myös Morsen saundista enemmän kuin Ritchien.

Noh, tämä vertailu ei hyödytä ketään eikä mitään.
bilbo4u
25.11.2007 13:30:41

Morse oli varmasti todellinen piristysruiske liittyessään Purpleen. Kemioiden on täytynyt toimia erittäin hyvin koko ajan, koska hänhän on nykyisin pitkäikäisin kitaristi siinä yhtyeessä. Mutta viime aikoina kaikesta huolimatta minua on alkanut ärsyttää Morsen kitarasaundi ja se soittotyyli vanhoissa kappaleissa. Jotenkin vaan niihin vanhoihin kuuluu se vanha saundi ja uusissa olkoot sitten se uusi. Purplen DVD:itä minulla ei ole, enkä tarvitse muita kuin Total Abandonin, joka on hemmetin hyvä äänen ja kuvan puolesta. Muutaman kerran olen nähnyt heidät mm. Blackmoren viimeisen DP keikan ja viimeisimmän. Jos muutosta yhtyeen toimintaan ei tule, niin taidan jättää taas seuraavan keikan väliin. Samat jutut vuodesta toiseen...
arppah8
26.11.2007 01:10:03

Ostin eilen tuon Perihelion -dvd:n ja mitä sitä ehdin katselemaan niin pakko todeta että hemmetin hyvin papat vetää! Biisivalinnat ei olleet aivan mieluisimpia mutta timmi soittopuoli kompensoi asiaa hyvin.

Tää on kyllä viihdyttävän hyväntuulinen paketti. Näyttävät papat nauttivan soittamisesta. Ja Gillanin pukeutuminen (punaiset nahkabyysat ja paljasjaloin) on ihan huippua.
I rather be a jerk than being hip like you.
2541
27.11.2007 00:30:03

Mark III -haastattelufilmiä vuodelta 1974. Mistäköhän tällaistakin ovat löytäneet, kuvanlaatu on hyvä.
http://www.youtube.com/watch?v=wap1ygzLMIc&feature=related
Velli
18.12.2007 15:57:35 (muokattu 18.12.2007 15:58:30)
Nauhoitimme viime heinäkuussa keikalta vähän livematskua. Olisi todella hienoa, jos joku jaksaisi mahdollisimman kriittisellä Purple-korvalla tätä kuunnella ja antaa parannusehdotuksia soundeista ja soitosta. Mahdollisimman lähelle alkuperäistä kun olisi mukava päästä:

Strange Kind of Woman:
http://www.students.oamk.fi/~m7lihe00/StrangeKindOfWoman.mp3
Tigerstedt
18.12.2007 17:30:58

Nauhoitimme viime heinäkuussa keikalta vähän livematskua. Olisi todella hienoa, jos joku jaksaisi mahdollisimman kriittisellä Purple-korvalla tätä kuunnella ja antaa parannusehdotuksia soundeista ja soitosta. Mahdollisimman lähelle alkuperäistä kun olisi mukava päästä:

Strange Kind of Woman:

Oikein mainion kuuloista matskua. Hyvin oli uskollinen alkuperäiselle, ainoa asia joka tarttui korvaan oli laulajan lausuminen, eikä sekään liikaa häirinnyt. Hieno veto!
Summer nights are colder now, they've taken down the fair, and all the lights have died somehow, or were they ever there?
Mika Antero
18.12.2007 17:33:54
Strange Kind of Woman:

Minulla nyt ei mitään soundi- tai soittokommentteja ole, mutta hyvältä kuulostaa, oikein onnistunut imitaatio/tribuutti. Laulaja ulisee kuin Gillan konsanaan noissa uu-uu -kohdissa. Oikein mainio koko paketti.

Ja hieno biisi.
Tell my mama and tell my pa, that their fine young son didn't get far.
biibob
19.12.2007 00:21:00

Strange Kind of Woman:

Hyvältä kuulostaa kyllä. Jännä, että itsekkin kiinnitin huomiota tuohon lausumiseen niinkuin Tigerstedt jo tuossa ylempänä sanoi, eikä se minuunkaan millään tavalla negatiivisesti vaikuttanut. Tosin tämä johtuu varmasti siitä, että kun haetaan autenttista coveria, niin laulu on yleensä se juttu, joka on ehkä vaikein coveroida niin autenttisesti ettei kukaan sitä kuulisi.

Kitara kuulostaa oikein hyvältä, vaikkei tekniikka nyt olekkaan ihan ritchie -meininkiä ( tosin kelläpä muulla olisikaan, kuin itse Blackmorella). Kuitenkin soolot olivat hyviä, tykkäsin, ja erityinen plussa soundeille.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
Gaines
19.12.2007 09:54:44
Erinomainen rykäisy!

Soundithan ovat lähes autenttiset, saako niitä nyt enää tuon lähemmäs? No ehkä tuota urkusoundia vielä saa asteen pari syvemmäksi ja purppuraisemmaksi? Mutta siis kokonaisuus toimii kyllä tautisen hyvin.

Strange Kind of Woman:
Sydän lyö ja parta kasvaa!
apenaattori
20.12.2007 23:44:46 (muokattu 20.12.2007 23:45:38)

Strange Kind of Woman:

Vau! Todella hienoa soittoa ja laulua, todella lähellä alkuperäistä. Ehkäpä vähän liiankin tarkasti alkuperäistä seuraava, mutta jos imitointiin pyritään niin mahtava suoritus kyllä. Gainesin kanssa olen vähän samoilla linjoilla, tuota urkusaundia (varsinkin alussa) voisi koittaa saada vähän treblekkäämmäksi ja säröisemmäksi. Muttei tuon lähemmäksi pääse kyllä enää kovin helposti ellei Purplen M2:n jätkiä saada jollain ihmelääkkeellä takaisin 70-luvun kuntoon ja soittelemaan yhdessä. :-)
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
J.Hollström
21.12.2007 09:26:58

Strange Kind of Woman:

Mulle kelpaa ihan näin. Hemmetin hyvä.
rheinone
21.12.2007 12:17:52
Mulle kelpaa ihan näin. Hemmetin hyvä.

Sama täällä. Helevetin hieno veto.

Ja mitä se urputus lausumisesta oli? Sällihän lausu englantia ihan loistavasti.
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
SARJE
21.12.2007 15:11:53
Ompa kyllä pirun kova veto, upeat saundit hyvin soitettuna.
Crossroad
21.12.2007 19:00:33

Strange Kind of Woman:

purple covereita olen kuullut lukemattomia,mutta en näin aitoa meininkiä ennen..ehkä tuohon olisi kaivannut pientä imrovisointia enemmän live-vedosta kun on kysymys,siihen ritchie/lord käsittämättömään vuorovaikutukseen sooloissa on varmaan hankala päästä,mutta hieno raikkaan kuuloinen veto.hyvä fiilis on aistittavissa..+
Musta Arkipyhä
22.12.2007 18:51:31
Aargh..Ei vaineskaan..Ostin juuri remasteroidun Live in London -paketin.Ja meininki on todella hyvä.Vaan yksi asia kismittää vanhaa Blackmore-fania: Epävireisyys.Meinaan tällä sitä ,että mm.Might just take your life-vedossa joko basso tai kitara olis epiksessä.En tiedä.Valistakaa viisaammat.Muuten meininki on aivan mahtavan ns.groovaavaa.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
krautio
22.12.2007 20:37:32

Loistavan kuuloista kamaa!! Varsinkin rumpusoundit hivelivät korvia. Saisiko hiukan lisädataa miten on nauhoitettu ja miksattu?

t. Köpe

purple covereita olen kuullut lukemattomia,mutta en näin aitoa meininkiä ennen..ehkä tuohon olisi kaivannut pientä imrovisointia enemmän live-vedosta kun on kysymys,siihen ritchie/lord käsittämättömään vuorovaikutukseen sooloissa on varmaan hankala päästä,mutta hieno raikkaan kuuloinen veto.hyvä fiilis on aistittavissa..+
"I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96.
Musta Arkipyhä
22.12.2007 21:57:46
No vitustakos vanha tietää..Saatana on kyllä ns. groove paikallaan Mk.III-kokoonpanolla.

Että Live in London vaan kaikille :-)
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)