Aihe: Petri Munck
1 2 3 4 5 6 7 8
MrQ
23.01.2004 08:24:51
Mä en nyt herätä tappelua, vaan kysyn ihan mielenkiinnosta: Herättääkö jokin musiikki sussa inhoreaktiota siksi, että sitä kuuntelevan väestönosan keskiarvoinen edustaja muutenkin inhottaa sua? Ymmärsinkö oikein?

EDIT: Siis tottakai muiden syiden lisäksi?

Klassinen inhokkimusiikki herättää vihaa minussa seuraavien syiden takia, prioriteettijärjestyksessä:

1. Se on hengtöntä. Musiikkki on viimeistä nuottia myöten laskelmoitu ja kaikki nyanssit säännönmukaisesti tapettu. Ookoo, pätee eritoten hittibiiseihin, on ihan mahdollista että sieltä silsan joukosta löytyy hyväkin kappale. Tähän mennessä jokainen kuulemani kappale yllämainituilta radioasemilta on ollut puhdasta kidutusta. Kuvaavaa on että suutun ihan oikeasti kuullessani kypsää aikuisviihdemusiikkkia.
2. Käsite "suomalainen viihdetaiteilija" vituttaa minua suunnattomasti- kyseessä on jokin poikkihuono tulkitsija, jonka meriittinä on tasan tarkkaan keskimääräsitä parempi ulkonäkö ja laululahjat. Ätätätätät! Myyntiluvuilla EI ole mitään tekemistä musiikin laadun kanssa. Ehkäpä eniten minua riepoo se idea, että tehdään tällaista harmitonta ja mukavaa autolla-ajo musiikkia, millä ei ole mitään funktiota, ja tehdään jolpista stara parin hittibiisin perusteella, ja se että K.O artistit harvoin jos koskaan tekevät itse kappaleensa ei ainakaan paranna asemaa minun silmissäni.
3. ne ihmiset, ne ihmiset... Gahh. Lähden siitä asetelmasta että meillä jokaisella on "se juttu", se tietty asia, jonka takia jaksamme ponnistella ja jonka takia huominen on aina parempi. Oli se sitten ydinperheidylli, reoktähteys tai business-ala, aivan sama. Mutta sellainen väki, joka tehnyt kko elämänsä verran hommia koska vanhemmat, ystävät, koulu ja yhteiskunta viimekädessä ovat "sanelleet ehdot" ja että tehdään sen takia tätä juttua, joka ei nyt oikeestaan edes kiinnosta, mutta tehdään vaan ja hankitaan pari lasta ja tuodaan miehelle ehkä kaljat ja reino älä taas lyö pitää mennä laulamaan harmaasta arjesta tehtyjä läpihuonoja iskelmäveisuja karaokebaariin... Ymmärtänette mitä tarkoitan. Jos ihminen kolmekymppisenä kääntyy katsomaan taakseen ja kelaa niitä asioita jotka olisi pitänyt tehdä niin minulta ei sympatiaa heru. Totta kai puhun kärjistäen ja arkkityypeistä ja kuten hyvin tiedämme, ei stereotyyppejä oikeasti ole. mutta tämä antaa kuvaa siitä mitä minä NÄEN a KUULEN kun Munck tai marjaranta tai joku muu vatussi kailottaa puoliromanttisia äläjätämua-itkujaan...
4. Lisäksi kaikkeen tähän pelkään, että tällainen sisäsiittoinen varma nakki-tyyppinen musiikki ei pelkästään rohkaise levy-yhtiöitä tukemaan enemmän kotimaan markkinoille levyttäviä ulkomaalaisille markinoille levyttävien artistien sijasta vaan myös antaapromoottoreille ja vastaaville hyvinkin monotonisen kuvan suomen musaskenestä. Tällä tarkoitan että pidän todennäköisenä väittämää jonka mukaan iskelmätaiteilijat olisivat este tai ainakin jarru kunnon suomalaiselle kv-musiikille. Jos se on Danny menossa euroviisuihin, niin tietää taas hävetä kun eurooppaan menee seuraavan kerran.
"mutta Markku, onhan kaikissa euroopan maissa omat "viihdetaiteilijansa´". No niinpä onkin. Ero on siinä, että laura pausinin levyt myyvät täälläkin. Ja vaikka nekin ovat huonoja ja taas huonoja levyjä niin ne eivät ole suoranainen este esim. Italialaisen musiikin hitaalle kansainvälistymiselle.
Okei, ollan rehellisiä, 70% VÄHINTÄÄN musiikista jonka kuulemme summanmutikassa joltain radioasemalta on joko ruotsalaisten ja brittien tekemää. Itseasiassa ainoat oikeat popartistit ovat ruotsalasita tai brittiöläistä perua... Ja vähään tanskaa ja ranskaa messiin.

Siinä on toivottavasti jaksat lukea. nyt copypastean tämän ja lunttaan sen Tanssimusiikkiosiolle...
Freakz
23.01.2004 08:28:54
Amen.
Aika on soittaa, aika on kuolla
Pluto
23.01.2004 10:23:20
Klassinen inhokkimusiikki herättää vihaa minussa seuraavien syiden takia, prioriteettijärjestyksessä:

...

Siinä on toivottavasti jaksat lukea. nyt copypastean tämän ja lunttaan sen Tanssimusiikkiosiolle...

Jaksoin lukea. En vain ole samaa mieltä. Minusta elämässä on paljon suurempiakin kysymyksiä joista stressata kuin populaarimusiikki, joka on kuitenkin syntymästään saakka ollut sitä pääosin teineille myytävää diipadaapaa. Elämän tarkoitus ei löydy musiikista, ja itse ainakin olen sitä mieltä että jos lähtee etsimään musiikkimaailmasta jonkinlaisia arvoja omalle elämälleen niin siinä vaiheessa mennään metsään. Se on halpa ja pinnallinen maailma, ja sellaisena se tulee pysymään.

Senpä tähden en halua kantaa murhetta toisten tekemisistä, ainakaan siinä mielessä että jonkun toisen tekemä musiikki pilaisi minun päiväni. Makuja on erilaisia, ja minua ei ainakaan haittaa jos joku Ypäjältä kotoisin oleva 45-vuotias toimistovirkailija kuuntelee liian lyhyissä nahkahousuissaan Petri Munckia. Ikävää jos sinua haittaa.

Tässä vain minun mielipiteeni. Tarkoitukseni ei siis ole kiistellä vaan keskustella ihan järkevästi. Hyvää päivänjatkoa, ainakin täällä on hieno sää!
Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
Freakz
23.01.2004 10:41:35
Jaksoin lukea. En vain ole samaa mieltä. Minusta elämässä...

...Ypäjältä kotoisin oleva 45-vuotias toimistovirkailija kuuntelee liian lyhyissä nahkahousuissaan Petri Munckia. Ikävää jos sinua haittaa.

Onhan tuossakin järkeä, mutta kyllähän sitä voi purnata ihan muuten vaan jos joku asia nyt sattuu vituttamaan. Esimerkiksi mua vituttaa joka ikinen kerta jos satun esim. töissä kuulemaan radiosta Petri Munckia tai jotain yötä/anssi kelaa sun muuta paskaa. Mut en mä silti siitä yöuniani menetä! Ja kuten eräässä toisessa keskustelussa totesin, purnaaminen voi olla hauskaa vaan sen takia, et saa purnata, eikä sitä aina NIIN tosissaan tarvii olla...
Pluto
23.01.2004 10:44:40
Onhan tuossakin järkeä, mutta kyllähän sitä voi purnata ihan muuten vaan jos joku asia nyt sattuu vituttamaan. Esimerkiksi mua vituttaa joka ikinen kerta jos satun esim. töissä kuulemaan radiosta Petri Munckia tai jotain yötä/anssi kelaa sun muuta paskaa. Mut en mä silti siitä yöuniani menetä! Ja kuten eräässä toisessa keskustelussa totesin, purnaaminen voi olla hauskaa vaan sen takia, et saa purnata, eikä sitä aina NIIN tosissaan tarvii olla...

Onhan se kyllä niinkin.

Sinua ärsyttää kuulla radiosta paskaa musiikkia.
Minua ärsyttää lukea, kun ihmiset valittavat huonosta musiikista.

Pitäisikö sinun lopettaa radion kuuntelu ja minun muusikoiden.netissä käynti? =)
MrQ
23.01.2004 11:02:10
tosiasia on se, ettei kolikon kummaltakaan puolelta löydy sitä yhtä oikeaa vastausta, vaikka kyllä jumalauta pitäisi. Se on oikean ja väärän, mustan ja valkoisn välimaastossa, jossa totuus sikiää, vaikka mielelläni omia kommentejani ylinpänä faktana pidänkin.

Musiikki on kuitenkin heijastus tekijöidensä arvoista. Jos musiikkia tehdään niin päin vittua, ettei itse kehdätä sitä esittää, ja pannaan joku olmi tekemään likainen työ tämän puolesta, niin ojassa ollaa silloinkin.
Freakz
23.01.2004 12:28:10
Onhan se kyllä niinkin.

Sinua ärsyttää kuulla radiosta paskaa musiikkia.
Minua ärsyttää lukea, kun ihmiset valittavat huonosta musiikista.

Pitäisikö sinun lopettaa radion kuuntelu ja minun muusikoiden.netissä käynti? =)

Ehkäpä sitten niin... :)
M.i.k.key
24.01.2004 21:10:09
minä en jaksanut lukea... Luen huomenna krapulassa. Nyt laitan radion päälle ja alan kuunnella Munkkia
My name is Baron, M.i.k.key Baron
Freakz
24.01.2004 22:03:58
minä en jaksanut lukea... Luen huomenna krapulassa. Nyt laitan radion päälle ja alan kuunnella Munkkia

On mullakin huomenna krapula, mut en kyl halua taatusti kuunnella petri munckia! Siihen hajoo pää!! :)
Ihanaa kuitenkin nyt olla pienessä humalassa...
Ei niin paljon munkitkaan haittaa...
Basismi
26.01.2004 09:27:37

Minua hieman ihmetyttää se, miten kukaan voi suoltaa tällaisen litanian ja sitten jäsenkuvauksesta löytyy ämpärikaupalla kakkabändejä. Vai ootko sinnekin kerännyt niitä inhokkeja?
It's hard to be humble when you're so fucking big!
Hellacopter
26.01.2004 18:38:28
En piittaa, mutta varmaan miehellä on useampikin rauta tulessa..teki mielestäni ainaki tulkin jannelle sen kivinen sydän-jutun. Joka on kyllä sekin huono kappale...

Ei mulla varmaan muuta kommentoitavaa
obiwan
29.01.2004 11:54:32
Yhyy!! Nounou! Kamala lisä schaisse-kiiltokuvapoju-joka mutsin unelmavävy-skeneen!! Tämäki threadi kuuluis tonne äärimusiikki-osastooon=äärimmäistä kakkaa.
MrQ
29.01.2004 15:57:42
Hetkinen. Puhutko nyt Petri Munckista, vai kenestä?

03 levoton prinssi
säv petri munck + patrik isaksson | san petri munck + matti keränen

"Miten pelko lähtee"
(Säv: J.Marjaranta, A.Kiiski ; San: J.Marjaranta)

Kenen muun olmin musiikista haluat tekijätiedot?

Vielä pahempaa; ne tekevät sittenkin tuollaista roskaa itse.
Ihanko netistä kävit katsomassa vai lötyykö krediitit ja valmiiksi kotoata?
Skinwalker
30.01.2004 11:13:11
Vielä pahempaa; ne tekevät sittenkin tuollaista roskaa itse.

Voi käärme. Mikset keskittäisi tarmoasi mielummin niiden omasta mielestäsi hyvien bändien hehkuttamiseen kuin näiden omasta mielestäsi huonojen polkemiseen?

Käsitinkö nyt oikein että tähän herra Munckiin nyt sitten sattuu tiivistymään kaikki se josta et pidä keskitien-suomalaisessa-iskelmä-poppis musiikissa? Löytyykö genrestä keskitien-suomalainen-iskelmä-poppis mitään mistä pidät?

Mun mielestä black metal on perseestä kun en osaa puhua norjaa.
Big man, pig man, ha ha, charade you are
Pluto
30.01.2004 11:29:54
Voi käärme. Mikset keskittäisi tarmoasi mielummin niiden omasta mielestäsi hyvien bändien hehkuttamiseen kuin näiden omasta mielestäsi huonojen polkemiseen?

No ko. henkilö nyt on muutenkin erikoistunut esittämään omia mielipiteitään ehdottomina, universaaleina totuuksina.

Olen kyllä hyvinkin pitkälti samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa.
Basismi
30.01.2004 13:08:39

Kyllä sen verran pitää musiikkialan ihmisellä olle yleistietoa, stanan amatööri!
It's hard to be humble when you're so fucking big!
Kapina
30.01.2004 14:52:51
Ei kiinnosta paskaakaan tämä Munkki, kunhan ei vaan tunkeudu minun elämääni.
Kilju ennen koulua, sanoma ennen taidetta, energia ennen soittotaitoa, asenne ennen kaikkea!
MrQ
30.01.2004 21:33:39

Käsitinkö nyt oikein että tähän herra Munckiin nyt sitten sattuu tiivistymään kaikki se josta et pidä keskitien-suomalaisessa-iskelmä-poppis musiikissa? Löytyykö genrestä keskitien-suomalainen-iskelmä-poppis mitään mistä pidät?

Mun mielestä black metal on perseestä kun en osaa puhua norjaa.

Hemmetti, en ole avannut ensimmäistäkään "tää on hyvä" tai "mitä mieltä olette"-ketjua syystä että: Minua ei humpan vertaa kiinnosta mielipiteenne. Enkä halua lähteä varauksetta hypettämään jotain artistia olettaen että jotakuta se kiinnostaisi.

Älä ymmärrä väärin, ei munck ole mielestäni huono, vaan luvattoman huono ja kirous suomalaisen "musiikin" saralla. Juuri tuollaiset inhotukset ovat omiaan tuhoamaan suomalaisen marginaalimusiikin luovuuden, koska paskamaiset "tuottajat" ja buukkarit ja yleensä koko kusen hajuinen musabisnes laskee enemmän kuluttajkykyisempään iskelmä- lava ja karaoke- sekä viihdemusiikkikansan varaan, tuhoten täydellisesti suomalaisen kv-potentiaalin.

Ei, koko genrestä ei löydy yhtään artistia jota sietäisin. Mielestäni niitä ei saisi olla, saatikka kuunnella tai kenenkään itseään kuinnioittavan muusikoin säestää edes rahasta. Missään tilanteessa.

Ja lopullinen vastaus kysymykseen "mikset hypetä pitämiäsi artisteja": Koska ainoa artisti jota olisin valmis hypettämään olen minä itse, ja siihen ei kannukset riitä vielä. Luullakseni.
Pluto
31.01.2004 10:08:22
Ei, koko genrestä ei löydy yhtään artistia jota sietäisin. Mielestäni niitä ei saisi olla, saatikka kuunnella tai kenenkään itseään kuinnioittavan muusikoin säestää edes rahasta. Missään tilanteessa.

Otanpa esimerkiksi sellaisen tapauksen, jonka tunnen aikasta hyvin; nimittäin itseni. Soitan erään bändin kanssa 70-luvun suomihitticovereita, eli tyyliin Baddingia, Tapsa Kansaa jne... Ilmeisesti tämä voidaan laskea tuohon yllä mainitsemaasi genreen ainakin jollain tavalla?

Niin että selitäpäs nyt minulle että miksi en saisi tällaista musiikkia soittaa? Ja tulepa sanomaan minulle päin naamaa ettei minulla ole itsekunnioitusta. Miten se, että soittaa tuollaista musiikkia, sulkee minulta mahdollisuuksia soitella jotain muuta? Pitäisikö ihmisen sinusta rajata itsensä vain "oikeaan" ja "hyväksyttävään" musiikkiin?

Se on vain musiikkia, ei mikään elämän tarkoitus! Jos jokin musiikkityyli pystyy noin totaalisesti saamaan jonkun pahalle tuulelle niin siinä vaiheessa suhtautuminen musiikkiin ei ole enää kovin tervettä. Ei sitä pidä ottaa niin helvetin vakavasti. Tämä siis vain minun mielestäni. Popmusiikki on kuitenkin alusta asti ollut massatuotetta, ja uusia esittäjiä on tullut sitä mukaa kun vanhat unohdetaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)