Aihe: Nightwish
1 2 3 4 528 29 30 31 32207 208 209 210 211
gorgonoidi
15.08.2007 16:09:56

näyttää siltä, että itse biisit ovat sävellyksinä melko huonoja.

Hehh, en nyt sanoisi että biisis ovat huonoja sävellyksinä.
Tolvanen
15.08.2007 16:21:42
Amaranthin kertsi oli hyvä, mutta muuten biisi jätti aika kylmäksi.

IMO Tarja takaisin.

Offtopic: Kannattaa muuten niiden, jotka "metallisempaa" nightwishiä toivois, tai pitivät Tarjan äänestä koittaa tällästä hollantilaista bändiä, kuin Epica.
http://www.youtube.com/watch?v=Dys1 … TuUmI4&mode=related&search=

Itelläni on tuo Phantom Agony lätty ja ainakin sen perusteella ihan hyvä maku on bändistä jäänyt.
Akiman
15.08.2007 16:36:46

Offtopic: Kannattaa muuten niiden, jotka "metallisempaa" nightwishiä toivois, tai pitivät Tarjan äänestä koittaa tällästä hollantilaista bändiä, kuin Epica.
http://www.youtube.com/watch?v=Dys1 … TuUmI4&mode=related&search=

Itelläni on tuo Phantom Agony lätty ja ainakin sen perusteella ihan hyvä maku on bändistä jäänyt.

Ja päälle After Forever, jonka uusin nimikkoalbumi on huomattavasti parempaa jälkeä, kuin vaikkapa Epican tuleva uutukainen. Itse asiassa tuo nimikkoalbumi on vieläpä kaikin puolin parempi, kuin Nightwishin albumit ovat olleet sitten Oceanbornin aikojen.
:: KORROOSIO.FI :: Haastatteluissa: Katatonia, Dragonland ja Annihilator ::
Ragorn
15.08.2007 20:46:54
Ei kyllä iskenyt tuo Poet.., instrumentaali osiot kyllä kuulosti erittäin hyvältä, mutta tuon neidin laulanta ei vakuuttanut ollenkaan.
Tuntui että olisi kiire johonkin, tai jtn., vaikea selittää.

Noh, katellaan tässä vielä...
\(o.o)//
Informaatiokameli
16.08.2007 11:04:48

Hehh, en nyt sanoisi että biisis ovat huonoja sävellyksinä.

Kyllä minun korvaani ainakin kuulostaa siltä, että Tuomaksen sävellysterä olisi ruostunut. Tai ainakin tyylitaju on unohtunut. Varsinkin mahtipontiset jousikohdat uusissa biiseissä ovat jotenkin noloja kun taas esim. Oncella oli helvetin tyylikkäitä jousijuttuja. Varsinkin tuota Poetia kuunnellessa tuli jotenkin kiusallinen olo kun iso sinfoniaorkesteri vetää tuollaista kökköilyä. Jännä nähdä, miten uusi laulaja vetelee nuita vanhoja NW-biisejä. Hänen äänestään kuitenkin pidän paljon enemmän kuin Tarjan.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali Paradise Cocktail
Musta Arkipyhä
16.08.2007 11:17:24
Mulla taas on suurin luotto juurikin Tuomaksen vuosien varrella teräväksi havaittuun sävellyskynään, vaikka Amaranth nyt ei mikään mestariteos sillä saralla ollutkaan.

Sama juttu.Kyseessä on tällä hetkellä ilman muuta Suomen ykkössäveltäjiä.Sen verran melodista,iskevää ja harmonista on lopputulos.Sävellaljivaihdokset toteutettu erittäin tyylikkästi ja sulavasti.

Amaranth ei anna aihetta muuttaa käsitystä.
"Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen)
Casse
16.08.2007 11:22:35

Sävellaljivaihdokset toteutettu erittäin tyylikkästi ja sulavasti.

Tää on kyllä totista totta. Modulaatiot on kyllä osattu pistää sujuvasti sinne Oncella ja onhan tuossa Amaranthissaki modulaatio. Etenki Dark Chest of Wonderissa on hieno nousu lopussa vaikken yleensä niin hirveästi pidäkään siitä että sitä kertsiä pitää nostattaa.
Simo78
16.08.2007 13:18:27
Kyllä minun korvaani ainakin kuulostaa siltä, että Tuomaksen sävellysterä olisi ruostunut.

Mä kyllä yhdyn tähän! Ei noilla modulaatiolla ja sävellajivaihdoksilla pelasteta, sitä että biisi ei ole hyvä, siis ainakaan minun korvaan ei kuullosta hyvältä. No mutta hyvä, että jollekin uppoaa, kun ei näitä suomalaisia ulkomaan myyntivaltteja liikaa ole...
Gaines
16.08.2007 14:01:04
Pöh, Holopaisen kynänteroitin on kyllä ihan iskussa, vastaanottajien terät sen sijaat voivat muovaantua ajan mittaan. Rauhaa :-)
Jäitä ammeeseen Jepson! Herra kylpee pian!
Musta Arkipyhä
16.08.2007 15:01:55
Tää on kyllä totista totta. Modulaatiot on kyllä osattu pistää sujuvasti sinne Oncella ja onhan tuossa Amaranthissaki modulaatio. Etenki Dark Chest of Wonderissa on hieno nousu lopussa vaikken yleensä niin hirveästi pidäkään siitä että sitä kertsiä pitää nostattaa.

Kysehän ei ole pelkästään melko tavallisesta "kertsinostosta" vaan siitä ,että ymmärrys sävellajeista on sitä tasoa ,että osaa käyttää hyväkseen mm.yhteisiä sointuja sävellajia vaihdettaessa.

Tietenkin Nightwishin kohdalla myös melodiat ovat nykyisellään huippuluokkaa.
"Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen)
Casse
16.08.2007 15:15:47

Kysehän ei ole pelkästään melko tavallisesta "kertsinostosta" vaan siitä ,että ymmärrys sävellajeista on sitä tasoa ,että osaa käyttää hyväkseen mm.yhteisiä sointuja sävellajia vaihdettaessa.

Aivan aivan. Vaikkei Holopainen välttämättä aina ole sellasta "normaalia" siirtymäsointua käyttänykään niin silti ne jotku sävellajin vaihdokset on hienosti toteutettu.
En sano että näin on aina. Esim. She Is My Sin biisissä on minusta vähä tökerö vaihdos muistaakseni C mollista A molliin ilman minkäänlaista valmistusta. Tämä tapahtuu kun introsta siirrytään säkeistöön. Mutta silti Wishmaster-levy on myyny hitosti.. on se vaan niin outoa.
gorgonoidi
16.08.2007 17:17:09 (muokattu 16.08.2007 17:17:49)

Kyllä minun korvaani ainakin kuulostaa siltä, että Tuomaksen sävellysterä olisi ruostunut. Tai ainakin tyylitaju on unohtunut. Varsinkin mahtipontiset jousikohdat uusissa biiseissä ovat jotenkin noloja kun taas esim. Oncella oli helvetin tyylikkäitä jousijuttuja. Varsinkin tuota Poetia kuunnellessa tuli jotenkin kiusallinen olo kun iso sinfoniaorkesteri vetää tuollaista kökköilyä. Jännä nähdä, miten uusi laulaja vetelee nuita vanhoja NW-biisejä. Hänen äänestään kuitenkin pidän paljon enemmän kuin Tarjan.

Sata prosenttisesti erimieltä, paitsi noista Oncen jousista en voi mitään sanoa.
Ei tuo nyt ainakaan nolon kuuloista ole, et vain diggaa. Tuomaksen sävellyksissä ei ole vikaa vaikka se siltä saattaa tuntuakkin. Luultavasti Tuomas on itsekkin sitä mieltä että hänen kynänsä on nyt parhaimmassa terässä.
Musta Arkipyhä
16.08.2007 19:01:36
Aivan aivan. Vaikkei Holopainen välttämättä aina ole sellasta "normaalia" siirtymäsointua käyttänykään niin silti ne jotku sävellajin vaihdokset on hienosti toteutettu.
En sano että näin on aina. Esim. She Is My Sin biisissä on minusta vähä tökerö vaihdos muistaakseni C mollista A molliin ilman minkäänlaista valmistusta. Tämä tapahtuu kun introsta siirrytään säkeistöön. Mutta silti Wishmaster-levy on myyny hitosti.. on se vaan niin outoa.

Niin no mun kuulokuvat on Century Child ja sen jälkeiset joten aiemmista en osaa sanoa mitään.
Rattata
16.08.2007 19:16:34
Tuomaksen sävellyksissä ei ole vikaa vaikka se siltä saattaa tuntuakkin.

??? Jos jonkun mielestä se tuntuu siltä että siinä on vikaa, niin eikö se meinaa sitä että siinä on jotain vikaa? Hieno tapa puolustaa pitämästään... "ei siinä mitään vikaa ole, vaikka siltä saattaa tuntua."
gorgonoidi
16.08.2007 19:22:02 (muokattu 16.08.2007 19:44:20)

??? Jos jonkun mielestä se tuntuu siltä että siinä on vikaa, niin eikö se meinaa sitä että siinä on jotain vikaa? Hieno tapa puolustaa pitämästään... "ei siinä mitään vikaa ole, vaikka siltä saattaa tuntua."

Edit: Täytyy sanoa anteeksi, hän kyllä kertoo selvästi että hänen mielestään asian on näin. :) No mun mielipide on kuitenkin eri kuin hänellä. Ja tuo "ei siinä mitään vikaa ole, vaikka siltä saattaa tuntua." on kieltämättä aivan paska lause. Kävi tässä mielessä että voisi tehdä mullekkin ihan hyvää jos joskus olisin hiljaa enkä takertuisi muiden mielipiteisiin, mielipiteiden kanssa ei voi olla väärässä, mitä järkeä niistä on sitten nysvätä.
Informaatiokameli
16.08.2007 21:15:32

mielipiteiden kanssa ei voi olla väärässä, mitä järkeä niistä on sitten nysvätä.

Voipas olla! :) Mutta tosiaan, pitää saada kyllä levy ensin kunnolla kuunteluun niin voi kehua tai haukkua sitten kunnolla.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali Paradise Cocktail
rakula
16.08.2007 22:56:57

Mulle taas vanhempi nightwish herättää tommosia noloja tuntemuksia niiden jousikohdista.

Uudessa matskussa taas jonkun takia tämä mahtipontisuus kolahtaa vaikken nightwishistä koskaan ole ihmeemmin välittänytkään.
Ei voi lähtee jos on tullu
-Mickill-
17.08.2007 01:17:57
Ai kikkeli sentään ku toi Amaranth on kova biisi, menee heittämällä Nightwishin top-3. Kertsi on niin varma nakki ettei mitään järkeä, kasarimeininki ja kaikkee. Tää uus laulaja miellyttää kyllä miun korvaa enemmän ku Tarja, paljon luonnollisemman kuuloinen ääni. Pitää kyl ehottomasti tsekkaa toi uus lätty jos siellä tän Amaranthin tasoista kamaa on kehissä. Vaikkakin toi Eva kyl oli täyshuti miun mielestä..
There's nothing left to say but fuck you anyway.
zombywoof
17.08.2007 08:18:25
Ai kikkeli sentään ku toi Amaranth on kova biisi, menee heittämällä Nightwishin top-3. Kertsi on niin varma nakki ettei mitään järkeä, kasarimeininki ja kaikkee. Tää uus laulaja miellyttää kyllä miun korvaa enemmän ku Tarja, paljon luonnollisemman kuuloinen ääni. Pitää kyl ehottomasti tsekkaa toi uus lätty jos siellä tän Amaranthin tasoista kamaa on kehissä. Vaikkakin toi Eva kyl oli täyshuti miun mielestä..

Komppia. Aneten laulu on niin hemmetin vapautuneen ja rennon kuuloista. En oo mikään Nightwish-fani, mutta pari levyä kuitenkin löytyy ja kaikki bändin levyt on tullut kuunneltua. Mulla ainakaan ei oo Tarjaa pätkääkään ikävä. Eva on tosiaan aika shitti biisi, kuten Nemo oli Oncella.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)