petty92 16.08.2007 16:12:02 | |
---|
|
Numb 16.08.2007 16:14:37 | |
---|
Älä sitä ota. Ne vähän kalliimmat ovat ok, mutta tuo ei. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
"Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa." |
käsi 16.08.2007 16:15:33 | |
---|
Onko täällä joku kenellä olis kokemuksia näistä Epiphonen Les paul kopioista? Oon nyt melkein vuoden soittanut akustista ja nyt olis aika ostaa sähkökitara. http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_special_ii_vs_ltd.htm Tollasta oon katellut. epiphone tavallaan ei ole kopio , mutta enivei. Noita specialeja en suosittele, jos et pääse testaamaan itse. Ovat hieman miten sanoisi missä sattuu säädöissä ja välillä viimeistelyt mitä sattuu jne. Hyviäkin yksilöitä mukana on paljon. Siksi tuota mallia en missään tapauksessa suosittelisi tilattavan vaan ostettavan paikasta jossa itse ensikis soittelet sillä ja saat fiilistellä sitä. Hullujenhuoneella ei vain hullut ole päästään vialla. |
Lancelot 16.08.2007 16:21:07 | |
---|
Epiphone les paul goth on melko edullinen ja todella hyvä ja helpposoittoinen keppi. Joskus omistin mut oli luovuttava uusien hankintojen alta. |
petty92 16.08.2007 16:24:51 | |
---|
|
Räbbänä 16.08.2007 16:27:31 | |
---|
"Te epäuskoiset! Te etsitte saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist."
"Ekke Ekke Ekke Ptang Zoo Boing!" |
petty92 16.08.2007 17:06:40 | |
---|
Ok. Millasta vahvistinta suosittelette? Ihan kotisoittoon lähinnä ja joskus ehkä kavereiden kanssa jammailuun. |
esprit de corps 16.08.2007 17:26:09 (muokattu 16.08.2007 17:30:01) | |
---|
Ok. Millasta vahvistinta suosittelette? Ihan kotisoittoon lähinnä ja joskus ehkä kavereiden kanssa jammailuun. Mitä kavereiden kanssa jammailu tarkoittaa, eli onko teillä rummut ja tila, jossa voi soittaa kovaa? Todennäköisesti tähän tulee suosituksia Rolandin ja Voxin tuotteisiin, mutta itse suosittelisin villinä korttina seuravaa; http://www.thomann.de/fi/orange_cr30r_egitarrencombo.htm Tuossa on kuitenkin 30 transistoriwattia, joka riittää kevyeen jamitukseen (mutta todellakin vain kevyeen, mitään isompia bändiviritelmiä tällä ei oikein vedetä), mutta on mielestäni oikein hyvä trankkuvahvari. Testasin tuota juurikin Epiphonen Les Paul Standardin kanssa ja ainakin kotiin tuo on kelpo yhdistelmä. "Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa." |
fuzz 16.08.2007 18:12:56 (muokattu 16.08.2007 18:14:30) | |
---|
Vahvistimeksi se yksi vakio eli Roland cube 30. On ihan hyvä peli, ja hevisäröt lähtee, mutta "tavalliset" rokkisäröt on mielestäni vahän huonot. Muuten siis oiva peli. Sitten on tietysti Voxin vastaavat. E:Todennäköisesti tähän tulee suosituksia Rolandin ja Voxin tuotteisiin En voinut itselleni mitään ;) elämän tarkoitus on 42 |
Sik 16.08.2007 18:22:55 | |
---|
"Järvinen omien sanojensa mukaan matkalla Tampereelle joi tavanomaisen yhden viinapullon sijasta kaksi, eikä ollut perille päästyään varsinaisesti soittokunnossa." |
esprit de corps 16.08.2007 18:27:24 | |
---|
Entäpä studio-mallit? Hieman halvempia kuin standardit ja ainoa ero taitaa olla bindaukset, jotka studioista puuttuvat ja inlayt, jotka studioissa ovat dotit. No hyvä on, standardeja saa kyllä hienommissa väreissä... http://www.thomann.de/fi/epiphone_lpstudiowr_egitarre.htm Mulla oli joskus tuollainen studio-malli, eikä se kyllä kestänyt vertailua kaverin Standardin kanssa ikinä. En tiedä mikä siinä oli, vaikka sääti ja yritti niin ei. Jokin tökki. Soitettavuus ja soittotatsi oli melko kehno. Eli oma suositus edelleen stankulle. "Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa." |
Sik 16.08.2007 18:37:51 | |
---|
Mulla oli joskus tuollainen studio-malli, eikä se kyllä kestänyt vertailua kaverin Standardin kanssa ikinä. En tiedä mikä siinä oli, vaikka sääti ja yritti niin ei. Jokin tökki. Soitettavuus ja soittotatsi oli melko kehno. Eli oma suositus edelleen stankulle. Mielenkiintoista. En todellakaan lähde liputtamaan tuota studiota, kun en standardiin ole sitä päässyt vertaamaan. Budjetin kannalta lähinnä ajattelin. "Järvinen omien sanojensa mukaan matkalla Tampereelle joi tavanomaisen yhden viinapullon sijasta kaksi, eikä ollut perille päästyään varsinaisesti soittokunnossa." |
Välle 16.08.2007 18:50:24 | |
---|
Roland Cube30x:llä saat kyllä varmasti kaikki soundit mitä tarvitset ja siinä on kätevä se volume/teho rajoitin(?), muistaakseni. Ja siinä on myös viritys mittari. Ittellä eka vahvari oli (ja onha se edellee tuolla nurkassa pyörimässä) Rolandin Cube30 ja todella hyvä. Riittää jopa rumpujen yli eikä soundi ole vielä ihan paska (anteeksi kiroiluni mutta mielipide tulee selkeämmin esiin) siinä vähän yli puolessavälissä. Suosittelen kuitenkin Roland Cube30X:ää >>> http://www.thomann.de/fi/roland_cube30x.htmHyvvööö! |
esprit de corps 16.08.2007 19:41:15 (muokattu 16.08.2007 19:42:29) | |
---|
Mielenkiintoista. En todellakaan lähde liputtamaan tuota studiota, kun en standardiin ole sitä päässyt vertaamaan. Budjetin kannalta lähinnä ajattelin. Tässä on muuten sekin, että varsinkin noissa halvemmissa kitaroissa se soitinten yksilöllisyys nousee esiin. En olleenkaan ihmettelisi, vaikka studioista löytyisi standardin vertaisia yksilöitä, mutta ne vaan täytyy päästä testaamaan. Itse kyllä ostin ihan Suomesta, mutta kun kitara piti tilata, niin se saatiin mikä saatiin. Myin eteen päin ja toivottavasti ostajalle antoi enemmän kuin minulle. ; ) "Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa." |
s151669 16.08.2007 19:54:43 | |
---|
Mielenkiintoista. En todellakaan lähde liputtamaan tuota studiota, kun en standardiin ole sitä päässyt vertaamaan. Budjetin kannalta lähinnä ajattelin. Oma studio ei kyllä yhtään hävennyt standardeille. Kaupassa oli yksi studio ja jokunen standardi. Studio jäi mukaan. Satulan siitä joudut uusimaan jos hommaat, joskin samaa vikaa taitaa olla standardissakin. Nyttemmin tosin, kun erehdyin ostamaan Yamahan akustisen kitaran, on mielessä käynyt että vaikka tuollainen http://www.thomann.de/fi/yamaha_aes420_bl_egitarre.htm taikka sen isoveli olisi kuitenkin saattanut antaa rahalle enemmän vastinetta. Eipä vaan noitakaan yammuja ollut kaupassa tyrkyllä, enkä taas olisi arvannut sokkona T-kaupasta tilata. Jyrki |
Ziggy Bubba 16.08.2007 22:15:04 (muokattu 16.08.2007 22:15:19) | |
---|
You said a' what now? |
Sik 17.08.2007 05:22:54 (muokattu 17.08.2007 05:27:49) | |
---|
Tässä on muuten sekin, että varsinkin noissa halvemmissa kitaroissa se soitinten yksilöllisyys nousee esiin. En olleenkaan ihmettelisi, vaikka studioista löytyisi standardin vertaisia yksilöitä, mutta ne vaan täytyy päästä testaamaan. Itse kyllä ostin ihan Suomesta, mutta kun kitara piti tilata, niin se saatiin mikä saatiin. Myin eteen päin ja toivottavasti ostajalle antoi enemmän kuin minulle. ; ) T-kaupastahan omanikin tuli tilattua ja sen vihdoin käsiini saatuani totesin, ettei se varmasti ole parasta mitä olisin voinut saada. Silmiinpistävin vika taisi olla satulassa G-kielen ura, joka oli olematon. Kuume soittamiseen oli kuitenkin niin kova, etten halunnut lähteä vaihtorumbaan ja odottaa yhtään kauempaa. Kyseessä oli nimittäin ensimmäinen sähkökitarani. E. Sain kepin sittemmin säädettäväksi kokeneelle kitaristituttavalle, joka teki siitä huomattavasti paremman. Tompan jäljiltä kun ei mm. hienovireestä ollut tietoakaan. Sen satulan urankin hän ronskisti pisti kuntoon rautasahalla ja hioi siistiksi vanhalla punotulla kielellä. Ja tämän hintana vain Jallupullo :) "Järvinen omien sanojensa mukaan matkalla Tampereelle joi tavanomaisen yhden viinapullon sijasta kaksi, eikä ollut perille päästyään varsinaisesti soittokunnossa." |