Aihe: rode vai akg?
1
kale1
03.08.2007 08:21:45
kumpi olisi parempi mikki akustisen kitaran ja laulun äänittämiseen.rode nt3 vai akg c1000s. ei oo aikaisempaa kokemusta mikeistä ja noi mallit kiinnostais kun toimiivat 9voltin patterilla kun ei oo itselläni phantomia äänikortissa. olisi kiva kuulla käyttäjiltä kokemuksia. eli kertokaapas kumpi parempi
Aleksi Gaiss
03.08.2007 08:28:23 (muokattu 03.08.2007 08:28:55)
Nuo molemmathan ovat pienikalvosia kondensaattorimikkejä - suosittelisin laululle ja akustiselle ennemmin isokalvosta, esim. Rode NT-1A, AKG C2000B, AKG Perception 100/200, Samson C01/C03 tms. - riippuen paljonko sulla on varaa sijoittaa.
Äänitys- ja miksauspalveluja tarjolla!
hape
03.08.2007 09:23:22

Tuon AKG:n tai Røden hinnallahan saa isokalvoisen, esim. Studio Projects B1:n (115€) ja erillisen phantom-virtalähteen (esim. Behringer PS 400, 24,90 €), eli ei välttämättä kannata phantomin puutteen takia rajata mikkivaihtoehtoja pelkästään noihin. Jos yks mikki pitäs olla laulun ja akustisen äänittämiseen, suosittelisin minäkin isokalvoista.

http://www.thomann.de/fi/studio_projects_b1.htm
http://www.thomann.de/fi/behringer_ps_400.htm
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
Aleksi Gaiss
03.08.2007 10:42:19
Mutta jos haluaa panostaa laatuun niin ostaan Roden tai AKG'n.
Äänitys- ja miksauspalveluja tarjolla!
kale1
03.08.2007 12:07:31
kiitos infosta.oon kyl kuullu että nt3 mikillä sais kyl kans ihan hyvän kuuloista jälkeä mutta täytyy nyt kyl harkita jos sitten hommais tuollaisen isokalvoisen
Mismatch error
05.08.2007 21:00:13
Myös allekirjoittanut on kuumeisesti metsästämässä "sitä ekaa" konkkamikkiä. Siedettävään hintaan, tarkotus olis nauhotella laulua, akustista, puhaltimia jne jne eli jonkinmoinen yleiskonkka olis hakusessa makkaristudioon. Ja tietty etunen, m-audio 1010lt kun ei myöskään ruoki phantomia.
Ehdotuksia, kiits.
masterhat
05.08.2007 21:35:28
eikös tuo c2000B o pienikalvoinen? Itse ostin sen tilalle studio projectsin B1:n, ja ainakin akkarilla ja laululla B1 toimii sata kertaa paremmin kun AKG C2000B. Ja hintakin taitaa olla edullisempi. Itse en enää AKG:n edullisempiin mikkeihin sorru kun tuntuu etä nimi tuo hintaa mukanaan.. tiedä sitten. ja tietysti se ratkaisee mitä haluaa soundilta
Snails against humanity
ITTAM
06.08.2007 02:51:48 (muokattu 06.08.2007 02:52:46)
AKG´n halvimmat konkkamikit on elektreetti mikkejä
"oikeiden" konkkamikkien sijaan, ihan vaan
tiedoksi.

Matti
CryptoFib
06.08.2007 10:43:58
Oon tuo Gaissin Aleksin kans samoilla linjoilla. Omat kokemukset keskittyy Nt1a'han ja sitä voin varauksetta suositella, eikä maksa iha älyttömiä. Joku mustiksella varusteltu perusetuaste siihe eteen. Väittäsin, että pitkässä juoksussa vekkulimpi valinta.
Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
kale1
06.08.2007 17:04:46
oon nyt vähän miettinyt tuota mikki valintaa.varmaan hommaan tuon behringerin ps 400 phantom virta lähteen mutta sitten oon kyl kahden vaiheella että kumman mikin hommaisin eli akg p200:en vai tuon roden nt1a. kummatkin mikit on saanu tosi hyviä arvosteluja.akg mikissä taitaa olla joku basso leikkuri ja jokin muukin säätö.osaako kukaan sanoa onko niillä säädöillä jotain etua kun vertaa tohon rodeen
CryptoFib
06.08.2007 17:34:41 (muokattu 06.08.2007 17:37:09)
oon nyt vähän miettinyt tuota mikki valintaa.varmaan hommaan tuon behringerin ps 400 phantom virta lähteen mutta sitten oon kyl kahden vaiheella että kumman mikin hommaisin eli akg p200:en vai tuon roden nt1a. kummatkin mikit on saanu tosi hyviä arvosteluja.akg mikissä taitaa olla joku basso leikkuri ja jokin muukin säätö.osaako kukaan sanoa onko niillä säädöillä jotain etua kun vertaa tohon rodeen

Hmm.. En oo vielä käyttäny phantom-mikkietusta, joka ois onnistunu pilaamaan hyvän mikin signaalia erittäin radikaalisti, mutta tuo härpäke näyttä siltä, että se kykenisi siihen. Suosittelisin miettimään hyvälle mikille arvoistaan etuastetta. Esim. tämän uskoisin olevan monin verroin parempi, eikä hintakaan ole älyttömästi suurempi: http://www.thomann.de/fi/art_tube_mp.htm

Nyt en kyllä tiiä - joku valaistuneempi kertokoon - mutta oma kutina on se, että eipä lie väliä, missä vaiheessa leikkaat sen basson (mikissä, etuasteessa, mikserissä, vai heti tietokoneelle päästyään).

E: tuossa oli tuommonen bundle: http://www.thomann.de/fi/the_tbone_sc450_bundle.htm Ei hullun hintanen. Oon kuullu hyvää palautetta tuosta mikistä. Saisko joltain mielipidettä tohon mikkiin? Miten eroaa Nt1a'sta? haullaki löytyis varmaan juttua tuosta mikistä.
Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
jPekka
06.08.2007 17:56:29

Suosittelisin miettimään hyvälle mikille arvoistaan etuastetta. Esim. tämän uskoisin olevan monin verroin parempi, eikä hintakaan ole älyttömästi suurempi: http://www.thomann.de/fi/art_tube_mp.htm

Öö... tuon kyseisen laitteen omistajana en kyllä menisi erityisemmin sitä kehumaan, etenkään ensiasennusputkensa kanssa. Samaa tasoa kuin Behringerin MIC100. Putkea vaihtamalla sekä ARTista että Behkusta saa jonkin verran paremman (juu, molemmissa se putki tosiaan on signaalitiellä!), mutta ei kovin paljoa parempaa.

Ylipäänsä kannattaa suhtautua ERITTÄIN epäluuloisesti halpoihin putki-mikkietusiin. Studio Projects VTB-1 on ihan ookoo (ja siitä saa putken pois signaalitieltä jos haluaa selkeämpää soundia), mutta se onkin jokseenkin ainoa tietämäni halpa putkietunen jonka "putken lämmin soundi" ei tarkoita pelkkää alijännitteen aiheuttamaa karua säröä.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
kale1
06.08.2007 18:19:56
kiitos tiedoista.mulla on muuten äänikorttina tuollainen bossin gs-10 joka on pääasiallisesti kitara efekti laite.taitaa olla sama kun gt-6 mutta äänikortti samassa ja mikki etunen ilman phantomia.eli jos mä päätyisin tuohon art merkkiseen phantom laitteeseen ja vaikka roden nt1a mikkiin niin kai noilla jo suht hyvä laatuista ääntä saa nauhoitettua.
hape
06.08.2007 18:30:43

Putkea vaihtamalla sekä ARTista että Behkusta saa jonkin verran paremman

No 15 eurolla sinne saa vaikka Tung-Solin. Ja lyödäänkö tuopista vetoa, että Art on sillä rupisella sovtekin putkellakin parempi kuin kysyjän Boss-kitarahärpäkkeen mikkietunen? :)
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
kale1
06.08.2007 18:38:11
joo.kyllä mä uskon että ihan hyvä laatusta jäjkeä tuolla mainitsemallani setillä saa aikaan.tarkoitushan mulla on vaan saada hyvä laatuisia koti demoja äänitettyä.
CryptoFib
06.08.2007 21:29:25
Ylipäänsä kannattaa suhtautua ERITTÄIN epäluuloisesti halpoihin putki-mikkietusiin. Studio Projects VTB-1 on ihan ookoo (ja siitä saa putken pois signaalitieltä jos haluaa selkeämpää soundia), mutta se onkin jokseenkin ainoa tietämäni halpa putkietunen jonka "putken lämmin soundi" ei tarkoita pelkkää alijännitteen aiheuttamaa karua säröä.

Tämäkö on hyvä? Tais mennä just omallekin ostoslistalle. Impedanssisäädöt ja Kitara-/bassojakki, putki on/off -kytkin ja hp-filtteri. Vaikuttais monipuoliselta vermeeltä. Minkä laatunen tuon alkup 12AX7 on? tarviiko olla heti vaihtamassa?
jPekka
07.08.2007 11:44:15

Tämäkö on hyvä? Tais mennä just omallekin ostoslistalle. Impedanssisäädöt ja Kitara-/bassojakki, putki on/off -kytkin ja hp-filtteri. Vaikuttais monipuoliselta vermeeltä. Minkä laatunen tuon alkup 12AX7 on? tarviiko olla heti vaihtamassa?

Olen itse tykännyt VTB-1:stä, tosin en ole työkiireiden takia kerinnyt äänitellä sillä kuin yhden biisin vokaalit (http://www.yrttimaa.net/audio/laulu … ekka%20M%e4kel%e4%20-%20Valkeaa.mp3) . Joka tapauksessa parasta jälkeä mitä olen omalla vähän tuhnulla lauluäänelläni onnistunut saamaan aikaiseksi 8-)

Alkuperäinen putki tuntuu olevan ihan ookoo. Kytkentä on näköjään ihan toisenlainen kuin noissa särölämmöntuottajissa, tekee kympillekin väännettynä lähinnä jonkinlaista "paksuutta" ja kompressiota särön sijaan.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)