Hei! Olen tätä asiaa itkenyt tällä palstalla aiemminkin, mutta ongelmaan ei ole löytynyt vieläkään ratkaisua. Eli Kyseisen 1820m äänikortin phantomvirta ei toimi kunnolla. Päälle kytkettäessä jännite ei tunnu tasautuvan lainkaan ja jos se muuttuu tasaiseksi, niin se on ihme ja harvinaista. Signaali vain hyppii villistä ja jos yrittää esim nauhoittaa jotain, niin jälki on pätkivää, tai sitten ei kuulu yksinkertaisesti mitään. Myös raidalla (esim. Sonar) on nähtävissä vain epämääräistä hyppivää viivaa. Ongelma alkoi reilu vuosi sitten ja nyt se on mennyt tilaan, jossa phantomvirta ei tunnu tasautuvan enää lainkaan. Eli signaali hyppii kokoajan. Eräs tuttuni joka työskentelee äänialalla uumoili, että phantom yksiköt eivät olisi hajalla ja että ongelma saattaa piillä koneessa, mikä on kyllä mahdollista, mutta mistä nyt sitten aloittaa, kun ei viitsisi polttaa rahaa ensin koneen uusimiseen, vain todetakseen, että hei kyllähän se äänikortti olikin tuusan nuuskana ja sitten ostaa uusi sellainen? Olen piktään harkinnut, että hankkisi jotkut erilliset phantom yksiköt, joiden kautta ajattaisi nuo konkkamikit, mutta kun eivät nekään ole halpoja, niin onko kellään mitään ehdotusta, että mistä kannattaisi sitten lähteä kartoittamaan ongelmaa? Talon sähköverkko tai muu kodinkone tuskin voi aiheuttaa tälläistä ongelmaa, vai voiko? Koneessa on sama kokoonpano kuin silloin, kun äänikortin hankin, ainoastaan olen uusinut kovalevyn ja vaihtanut virtalähteen tehokkaampaan. Tässä on listaus koneen sisällöstä: Koppa: Nexus Breeze / 600w virtalähde Emolevy: Asus K8N-E Deluxe Prossu: AMD 64 3000+ Asemat: LG:n DVD ja Samsung 300gb Spinpoint kovo, Disketti asema Muistit: Verkkokauppa.com 2X 512mb DDR Näyttis: Gainward GeForce FX5900 XT, johon on vaihdettu Zalmanin tuuletin alkuperäisen hajottua Muuta: Adaptecin SCSI kortti Äänikortti: E-MU 1820m Auttakeet miestä mäessä :( PS. Äänikorttia ei ole mahdollista kokeilla toisessa koneessa ja konkkamikit ovat ehjät, sillä olen käyttänyt niitä kaverin FW väyläisessä M-Audion äänikortissa ongelmitta. Voihan vitalis...Cee U Nx Time... "The slower you play, the more coffee youll have time to drink, before the next lick." (Asus T. Zibironszcki) |
Tästä nyt ei ole apua, mutta todettakoon: minulla on sama ongelma 1820:n kanssa. Ja http://www.productionforums.com/ -palstan kirjoitusten mukaan kyseessä ei ole ihan harvinainen vika noissa bokseissa. En tiedä, onko tuo edes korjattavissa. 8-( Hehea! Eli siis täytyy vain hankkia erillinen phantom yksikkö, josta sitten johtaa signaalin tuohon e-mun boxiin. F*uckin brilliant :( Onkohan tämän tiedon valossa kellään ehdotusta hyvästä phantom yksiköstä? Milleniumhan valmistaa joitain, mutta ovatko mistään kotoisin, vai kannattaisiko sijoittaa sitten useamman sadan euron pahntom boxiin samantien? Mikä olisi hyvä liike helsingissä, jossa käydä katsomassa noita laitteita? Voihan vitalis...Cee U Nx Time... "The slower you play, the more coffee youll have time to drink, before the next lick." (Asus T. Zibironszcki) |