Aihe: HW-midisekvensseri?
1
18is9
25.07.2007 13:15:31

Minulla olisi tarvetta sellaiselle vehkeelle joka kykenisi pukkamaan yhdellä midi-channelilla yksinkertaista, etukäteen ohjelmoitua sekvenssiä synalle kun painan jotain pedaalia. Mielellään vielä siten että sekvenssi alkaisi saman tien ilman viiveitä. Ongelma on, ettei yhdessäkään syntikassani ole sekvensseriä (paitsi JX-10:ssä mutta sitä nyt ei ala hullukaan käyttämään), ja tätä varten ei kiinnostaisi alkaa värkkäilemään mitään läppäreitä tai hullunkalliita kotistudiosekvenssereitä.

Joten, onko noista ikivanhoista midi-sekvenssereistä (YAMAHA QX-5, KAWAI Q-80, Roland MC-50 jne.) tähän tarkoitukseen? Pystyykö niiden play-stop-komentoja ohjaamaan midi-in:n kautta, ja onko niissä joku 0.5 sekunnin käynnistysviive joka juontuu jostain 90-luvun alkupäiviltä? Paljonko noista joutuisi köyhtymään, eivät kai ne kovin kalliita voi enää olla kun jokaisella on kotonaan Sonar ja ProTools ja Cubase?
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Janus
25.07.2007 13:37:46 (muokattu 25.07.2007 13:39:00)
Osta Roland Fantom-S / Fantom X-sarjan wehje. Laitteen pädeistä pystyy nimittäin laukomaan sämplejen, soundinvaihtojen jne. lisäksi myös kaikenlaista sekkarikamaa, mitä laitteen sisäinen sekvensseri pystyykin tallettamaan. Viive=0. Tap tempo -toiminto on myös erittäin näppärä tollasten juttujen kanssa.

EDIT: Tiedän, ei suoranaisesti vastannut topicin aloittajan kysymykseen, mutta tolla laitteella ja tolla tavalla olen itse hoitanut asian. Ei se ole huono syna muutenkaan.
18is9
25.07.2007 13:49:35

Osta Roland Fantom-S / Fantom X-sarjan wehje.

Joo, jos sellainen lähtee alle 40 eurolla! Eikun ei nuo uudet työasemat oikein innosta.
18is9
29.07.2007 13:47:05 (muokattu 29.07.2007 13:55:29)

Kiitoksia tiedoista, tämä auttaa eteenpäin. Pitää seurailla palstoja jos jollain olisi sellainen jossain ylimääräisenä. Ohjaimena olisi Rolandn PK-5 -bassopedaali jonka saa lähettämään kaikenlaita MIDI-komentoa.

EDIT: ...niin jos jollain löytyy kaapista vanha tarpeeton speksit täyttävä vehje niin pikaviestiä vain tulemaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)