Aihe: HW-midisekvensseri?
1
Janus
25.07.2007 13:37:46 (muokattu 25.07.2007 13:39:00)
Osta Roland Fantom-S / Fantom X-sarjan wehje. Laitteen pädeistä pystyy nimittäin laukomaan sämplejen, soundinvaihtojen jne. lisäksi myös kaikenlaista sekkarikamaa, mitä laitteen sisäinen sekvensseri pystyykin tallettamaan. Viive=0. Tap tempo -toiminto on myös erittäin näppärä tollasten juttujen kanssa.

EDIT: Tiedän, ei suoranaisesti vastannut topicin aloittajan kysymykseen, mutta tolla laitteella ja tolla tavalla olen itse hoitanut asian. Ei se ole huono syna muutenkaan.
18is9
25.07.2007 13:49:35

Osta Roland Fantom-S / Fantom X-sarjan wehje.

Joo, jos sellainen lähtee alle 40 eurolla! Eikun ei nuo uudet työasemat oikein innosta.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
zepeteus
28.07.2007 20:19:47 (muokattu 29.07.2007 12:06:50)
Joten, onko noista ikivanhoista midi-sekvenssereistä (YAMAHA QX-5, KAWAI Q-80, Roland MC-50 jne.) tähän tarkoitukseen?

On.

Pystyykö niiden play-stop-komentoja ohjaamaan midi-in:n kautta,

Ei tarvitse välttämättä mitään kalliita MIDIohjaimia, vaan simppelin jalkakytkimen.

Minulla on Akain ASQ-10 sekvensseri, jolla toki onnistuu tuo jalkakytkinohjauskin. Itse asiassa, kaksi jalkakytkintä voidaan määritellä tekemään erinäisiä toimia. Starttinopeudesta en osaa kuitenkaan sanoa, en ole koskaan käyttänyt siten. Sisäinen taimaus ainakin tiukka ja neljällä MIDIulostulolla varustettuna ei ulkoisia vermeitäkään tarvitse ketjuttaa turhan pitkiksi lenkeiksi.

Saattaapi kuitenkin olla turhankin jämerä peli, ja harvinainen, jos tarkoitus on ajaa simppeliä MIDIä.

Rolandin MC-50 MkII toimii myös jalkakytkimellä ohjattuna. Tästä omistan vain laajennetun työasemaversion, joten jälleen en osaa kertoa ko. laitteen starttauksesta. Ainakin työasemassani se on huomaamattoman välitön.

ja onko niissä joku 0.5 sekunnin käynnistysviive joka juontuu jostain 90-luvun alkupäiviltä?

Tuota viivettä tuli omassa käytössäni enemmän 90-luvun puolivälin jälkeen, kompuuttereilla ajettuna. Kovatavara sellaisenaan on toiminut yhtä timmisti aina. Jos jotain lagia on, olen tottunut niin etten huomaa. Pitäisikö kellottaa?

edit: Sen verran sitten "kellotin", että laitoin kumpaiseenkin sekvensseriin jalkakytkimet, joilla starttasin/stoppasin vermeitä. Minkäänlaista viivettä ei ollut havaittavissa, sekvensserit tottelivat polkaisuja välittömästi. Itse asiassa, testin nimissä ajoin näitä jopa nuotti kerrallaan eteenpäin....ainoa rajoitus oli jalkani polkunopeus.
18is9
29.07.2007 13:47:05 (muokattu 29.07.2007 13:55:29)

Kiitoksia tiedoista, tämä auttaa eteenpäin. Pitää seurailla palstoja jos jollain olisi sellainen jossain ylimääräisenä. Ohjaimena olisi Rolandn PK-5 -bassopedaali jonka saa lähettämään kaikenlaita MIDI-komentoa.

EDIT: ...niin jos jollain löytyy kaapista vanha tarpeeton speksit täyttävä vehje niin pikaviestiä vain tulemaan.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)