Aihe: Apua jackson rr24 kanssa
1
Rothallar
13.07.2007 15:15:27
Terve,

Elikkäs nyt tuli hommattua vihdoin tuo jaskani ja se oli E vireessä. Aikaisempi kitarani oli esp ltd mmv bo ( Siinä ei ole floikkaa )

Noh soittelin jacksonillani päivän ja sitten halusinkin jo vaihtaa virettä sillä löysäsin lukot ja viritin noniin kiristin lukot takasin ja kappas perkele ne on taas epävireessä miksi ? Kiristinkö liikaa tjn?

Halusin myös nostaa kieliäni vähän mutta en tietenkään osannut kun kitara oli aivan uusi minulle.. floikka ja muuta shittiä :D mitä pitäisi säätää.

Elikkäs jos joku omistaa jackson rr24:sen niin jos mitenkään voisit neuvoa minua vähän noissa kielten nostoissa ja vire systeemin kanssa.

Bändin kanssa soitellaan C Vireessä mutta halusin nyt soitella muutaman päivän uudella kitrallani d vireessä mutta kävikin sitten niin että irrotin kielet vahingossa pois ja nyt on vaan 3 kieltä kitarassa :(

Apuja?

Ps: Kun vaihdan kielet pitäisikö se pallura joka on väritetty jollain värillä esim keltasella leikata sitten pois ja laittaa kitaraan kiinni? joku taisi joskus sanoa jotain sellaista että ne pitäisi leikata irti kun floikka hommeli pitää sen kireänä.

Kiitos!
Chieftain
13.07.2007 15:20:14

Juu, kyllähän se pallura yleensä leikataan sieltä pois. Siis avasit kielilukot ja viritit kitaran D-vireeseen samalla tavalla kuin kiinteätallaisen yksi kieli kerrallaan?

Jos näin, niin sehän ei mennytkään vireeseen, koska kun kelluvassa tallassa kiristät/löysäät yhtä kieltä, talla liikkuu jolloin muiden vire muuttuu. Yritä saada kielet edes lähelle oikeaa virettä, laita kielilukot takaisin kiinni ja viritä tallassa olevista hienovirittimistä vire kohdalleen. Tässä vaiheessa talla ei enää pääse liikkumaan ja muiden kielten vire pysyy oikeana.
Mites, oisko jollain vinkkiä miten saisin lähikaupan hälyttimen pois päältä. Tarvis saada vähän olutta haettua sulkemisajan jälkeen. -Void
Alexi69
13.07.2007 15:20:57
Elikkäs jos joku omistaa jackson rr24:sen niin jos mitenkään voisit neuvoa minua vähän noissa kielten nostoissa ja vire systeemin kanssa.

Hyvin pitkälti sama systeemi kaikkien floikallisten keppien kanssa.
Tuolta melko hyvät ohjeet jo ekassa kirjoituksessa: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=28886
Kaikilla on oikeus MINUN mielipiteeseeni xD
Rothallar
13.07.2007 16:19:00
mm haluan vastauksen mistä nostan kielien korkeutta :(
Chieftain
13.07.2007 16:20:39

mm haluan vastauksen mistä nostan kielien korkeutta :(

2) Tallan korkeus

Tallan (ja samalla kielten) korkeutta voi muuttaa kääntämällä tallan tolppien ruuveja.

Original Floyd Rose-tallalla ja useimmilla kopioilla se onnistuu ihan perinteisesti ruuvimeisselillä, mutta Ibanezin talloissa tarvitset kaksi kuusiokoloavainta, jotka ovat 1.5mm ja 4mm kokoiset. Pienemmällä avaat tolpan lukkoruuvin, joka on aika syvällä tolpan sisässä ja usein tiukassa (kuten pitääkin). Tämän jälkeen voit säätää tallan korkeutta 4mm kuusiokoloavaimella. Kun kielten korkeus on sopiva, kiristä tolpan lukkoruuvi.

Siitä linkistähän tämä löytyy.
Mites, oisko jollain vinkkiä miten saisin lähikaupan hälyttimen pois päältä. Tarvis saada vähän olutta haettua sulkemisajan jälkeen. -Void
Werihukka
13.07.2007 16:28:57 (muokattu 13.07.2007 16:39:47)

Sillä samalla kuusiokoloavaimella millä niitä satulan lukkoja kiristät ja auot, niin käännät floikan "tolppien" päästä vastapäivää.

C-vireeseen jos meinaat laittaa, niin kai sulla on paksummat kielet? Mää en menis kyllä ihan 009-settiä, mikä siinä on vakiona, laittamaan c-vireeseen.

Kyllä se siitä. Opettelemalla sen floikan hallitsee, eikä se hallitse enää sinua.

edit: ja kielenvaihtoon liittyen: Itse olen esim DR:n kieliä laittanut ns. väärin päin niin, että sitä palluraa ei tarvitse leikellä heti. Vetäsee vaan kielen virittimestä läpi ja tallaan kiinni ja kiristää. Joissain kielissä tosin on sellainen ohuempi se toinen pää ja niillä tuo keino ei oikein toimi, vaan pitää leikellä.
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
Rothallar
13.07.2007 16:37:40
joo käytän tuota daddarion tais olla daddario joo :D niitä paksuja kieli settejä tais olla maxim 54 eli en ihan nyybbä oe tuossa asiassa mutta tuntuu vaan oudolta kun ei oikein tiedä mistä kääntää ruuveja tuossa minun jaskassani kun kaikki kitarathan ovat erilaisia =)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)