Aihe: Voi veljet missä lienet
1 2
Veikko
22.01.2004 15:52:32
Kaikki taitaa tuntea leffan ja sountrackin aika erikoiset vaiheet:
valtava myyntimenestys, vaikka levyä käytännössä rankasti syrjittiin suurilla kantria soittavilla kaupallisilla radioasemilla!

Allison Krauss mm. on kertonut, että kyseinen elokuva nostatti hänen levymyyntiään huomattavasti. Bluegrassin huuma levisi varmaan maailmanlaajuisesti. Ja pitää myöntää, että tuon leffan ansiosta Veikkonenkin siniruohoittui lopullisesti.

Songcatcher-niminen elokuva sisältää kanssa Appalakkien meininkiä. Kertoo musiikintutkijasta, joka matkustaa Appalakeille siskoaan tapaamaan ja kuulee siellä "uutta-vanhaa" musiikkia, jota olkaa sitten äänittämään. Ihan kelpo leffa vaikka siinä vähän romantiikkaakin on.

http://www.thezreview.co.uk/reviews/s/songcatcher.htm
-Multilatentti-
Blue Moon
25.08.2005 21:53:35

Tämä kerrassaan mainio elokuva tulee töllöstä taas huomenna perjantaina 26.8. MTV3:lla alkaen klo 23.10.
- Blues ain't nothin' but a lowdown shakin' chill -
heu heu
27.08.2005 12:18:18
Oli mukavaa nyt jo soundtrackin kuunnelleena kuulla biisit itse elokuvassa, ja olihan siinä muutama ihän hyvä versio joita ei itse levyllä olekaan.. Itselle tämä elokuva aloitti aktiivisen bluegrass-musiikin "opiskelun", vaikka ja vuonna n.-74 kuuntelin legendaarista "nitty gritty dirt band" kokoelmaa jossa vanhat mestarit soittaa ja laulaa nuorten juurimusan ystävien kanssa bluegrass- ja honky-tonk bravuureita. Levyllä mm. doc watson, merle travis, earl sgrugg, ray accuff,, kaikki amerikan juurimusan peruspilareita.. Loistava levy vieläkin ja löytyy tietysti re-master cd:nä. Kannatta tsekata jos tuo voi veljet musa kolahti....
Still going strong but wrong..
MC JayD
30.08.2005 07:55:59

Ostin puolisen vuotta sitten koko leffan Anttilan tarjouslaatikosta DVD:nä hintaan 4,95e.
Tänään on elämäni paras päivä, itse asiassa ainoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)