Aihe: Rumpujen viritys
1 2 3 4 520 21 22 23 2447 48 49 50 51
rumpali-isti
29.03.2007 18:54:24 (muokattu 29.03.2007 18:54:32)
Eli siis toimintaperiaate on sama kuin mittakellolla (ns.heittokellolla). Mitä tollaset maksaa? Vois mielenkiinnoks ostaapierasta jossei omaisuuksia kustanna...
M
moderndrummer88
30.03.2007 12:32:21
Eli siis toimintaperiaate on sama kuin mittakellolla (ns.heittokellolla). Mitä tollaset maksaa? Vois mielenkiinnoks ostaapierasta jossei omaisuuksia kustanna...

http://www.thomann.de/fi/tama_tw100.htm tuossapa ois
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
miän vain
30.03.2007 13:42:53

Joo, tuollaisenhan pystyy tekemään itse jääkiekosta ja heittokellosta. Vielä kun löytäis jostain halvalla tuollaisen kellon, tuppaa Suomen hinta olemaan sama kuin valmiilla viritysmittarillakin.
vapauskauppias
30.03.2007 22:31:09
Minua tuo viritysmittari ei edes alkuaikoinani palvellut lainkaan. Sain tottumattomilla korvillanikin rummut paremmin vireeseen. Käytin sitä muutamia kertoja ja sen jälkeen se jäi nurkkiin pyörimään. Myin sen sitten pois, kun ei sille oikein käyttöä ollut. Itse en tosiaan suosittele tuota laitetta kenellekään. Korvakuulolta virittämiseen oppiminen vie varmasti paljon aikaa tottumattomalta, mutta siten rummut saa oikeasti vireeseen. Se on turhauttavaa, mutta palkitsee aikanaan.

Ostakaa virityksen avuksi ennemmin kosketinsoitin, jolla haette oikean korkeuden kalvoille. Tietenkin myös soitatte sitä kosketinsoitinta aktiivisesti.
rumpali-isti
01.04.2007 00:25:29 (muokattu 01.04.2007 00:26:23)
Joo, tuollaisenhan pystyy tekemään itse jääkiekosta ja heittokellosta. Vielä kun löytäis jostain halvalla tuollaisen kellon, tuppaa Suomen hinta olemaan sama kuin valmiilla viritysmittarillakin.

Käytettynä tollasia heittokelloja saattas saadakin kohtuu hinnoilla...

On muuten s**t*nan kallis vehje toi "viritysmittari". EN oo kyl ostamassa.
M
clinton
02.04.2007 12:43:25 (muokattu 08.05.2007 09:04:14)
Käytettynä tollasia heittokelloja saattas saadakin kohtuu hinnoilla...

On muuten s**t*nan kallis vehje toi "viritysmittari". EN oo kyl ostamassa.

Itse ostin käytetyn heittokellon kirpputorilta 10 eurolla.
Kiinitin mittarin kellomaiseen alustaan.
En tiedä mistä tuo alusta on, mutta se on ontto ja mielestäni sopivan painoinen tuon mittarin alustaksi.
Mittari on toiminut eirnomaisesti antaen lähinnä henkistä tukea viritykselle ja sillä on hyvä vertailla esim, eri virveleiden virityskireyksiä keskenään tai sillä näkee helposti milloin kalvo on vaihdettava, kun se on keskeltä alkanut menettää jännitystään jne...
DethBanger
26.04.2007 09:48:30
Olen törmännyt juu, tuttu tilanne. Jos sun lattiatomi on vaakasuorassa ja kovalla alustalla, niin lattiasta heijastuvat äänet vaikuttaa soundiin yllättävän paljon. Homma hoituu joko rumpua kallistamalla, tai asettamalla rummun alle, lattialle, joku riepu ( esim. t-paita).

kiitos ohjeesta, +
www.myspace.com/ishotmugshot
masa_p
01.05.2007 11:39:56 (muokattu 01.05.2007 11:41:41)
No nyt te rumpalit jotka haluatte basariinne enemmän munaa. (Siis me halpa-halli kannujen omistajat) :)

En ole ihan varma kikasta mutta kokeilkaa te.
Basarissa mulla on resokalvona joku paska remon ehjä uxdrum head. Ja asiaan:
Kun leikkasin virveliin vanhasta kalvosta demppirinkulan niin otin leikatun kalvon keskiosan (siis suunnilleen saman kokoinen kuin esim. Aquarianin lätkä basariin lyöntipuolelle) ja teippasin sen resokalvon keskelle.

Omasta mielestäni basariin tuli vähän enemmän potkua. Ja hyvin tuntuu Trax basarikin jytisevän :)

Kokeilkaapa samaa jippoa ja sanokaa olenko oikeassa vai ihan hakoteillä.

Ps. Oisi kumminkin valitettu kun oisin avannut uuden topicin niin laitoin tän tänne :)
Mikäs siinä jos tykkää....
Fuusiomiess
06.05.2007 15:46:18
Olisi tarvetta hommata 22x18 basariin uutta resokalvoa studio -ja muita mikitystä vaativia tilanteita varten. Basari on uunituore SC Maple.

Lyöntikalvona toimii evansin eq4, joka on osoittautunut aika muhkea saundiseksi ja tuskin tulee vaihtumaan ennenkuin menee rikki. Resona on merkitön logokalvo. Nyt siis tarvitsisi sen tilalle mikitystä varten uuden, mutta mietinkin kannattaako ostaa tavallinen reiätön kalvo, johonka tekee reiän myöhemmin omatoimisesti, vai ostaakko valmiiksi reiällinen malli kuten evansin eq3? Ihanteena olisi, ettei reikä söisi liikaa basarin matalimpia botneja... Ehdotelkaa vapaasti!
ddrum54
06.05.2007 17:05:06 (muokattu 06.05.2007 17:07:54)
Olisi tarvetta hommata 22x18 basariin uutta resokalvoa studio -ja muita mikitystä vaativia tilanteita varten. Basari on uunituore SC Maple.

Lyöntikalvona toimii evansin eq4, joka on osoittautunut aika muhkea saundiseksi ja tuskin tulee vaihtumaan ennenkuin menee rikki. Resona on merkitön logokalvo. Nyt siis tarvitsisi sen tilalle mikitystä varten uuden, mutta mietinkin kannattaako ostaa tavallinen reiätön kalvo, johonka tekee reiän myöhemmin omatoimisesti, vai ostaakko valmiiksi reiällinen malli kuten evansin eq3? Ihanteena olisi, ettei reikä söisi liikaa basarin matalimpia botneja... Ehdotelkaa vapaasti!

Mulla on toi sama rumpu ja kun EQ4 joskus hajoaa, tilalle tulee samanlainen. Testissä ovat olleet EQ3 ( tumppu ) ja EMAD ( täystumppu ).

Resopuolelle suosittelen demppaamatonta yksikerroskalvoa. Mulla on reiättömät G1 clear ja G1 coated. Molemmat toimii hyvin ja botnea piisaa. Noista jompaankumpaan kun tekisi mahdollisimman pienen mikkireiän, niin toimii varmasti paremmin, kuin dempattu reikäkalvo ( esim. EQ3 ).

Reikäkalvoina mulla on EQ3 ja EQ4 ( tässä on se nuolenpyrstön näköinen "venttiili" reikänä ). Molemmat on jo tehtaalla valmiiksi dempattuja ja leikkaavat botnea merkittävästi.

E: korjauksia
Fuusiomiess
06.05.2007 18:02:03
Mulla on toi sama rumpu ja kun EQ4 joskus hajoaa, tilalle tulee samanlainen. Testissä ovat olleet EQ3 ( tumppu ) ja EMAD ( täystumppu ).

Resopuolelle suosittelen demppaamatonta yksikerroskalvoa. Mulla on reiättömät G1 clear ja G1 coated. Molemmat toimii hyvin ja botnea piisaa. Noista jompaankumpaan kun tekisi mahdollisimman pienen mikkireiän, niin toimii varmasti paremmin, kuin dempattu reikäkalvo ( esim. EQ3 ).

Reikäkalvoina mulla on EQ3 ja EQ4 ( tässä on se nuolenpyrstön näköinen "venttiili" reikänä ). Molemmat on jo tehtaalla valmiiksi dempattuja ja leikkaavat botnea merkittävästi.

E: korjauksia

Joo, taitaa vaaka kallistua tuon yksikerroskalvon puoleen. Samalla rahalla taitaa saada niitä vaikka kaksi verrattuna noihin "varsinaisiin" basarin kalvoihin. Remo ambassador hoitanee varmaan saman asian?

Ps. On muuten hieno setti sulla omakuvassa :)
ddrum54
06.05.2007 22:56:01
Joo, taitaa vaaka kallistua tuon yksikerroskalvon puoleen. Samalla rahalla taitaa saada niitä vaikka kaksi verrattuna noihin "varsinaisiin" basarin kalvoihin. Remo ambassador hoitanee varmaan saman asian?

Ps. On muuten hieno setti sulla omakuvassa :)

Joo, Remo on aivan yhtä hyvä. Itseasiassa parempikin, koska se on huomattavasti edullisempi.

Kiitos.
Kamalakala
08.05.2007 17:36:47 (muokattu 08.05.2007 21:42:34)
Täällä joku sitä jo aiemmin kyseli, mutta onkos kellään kokemuksia tuosta Remon powersonicista? hintaa sillä ainakin on, mutta mitenkäs saundi?

http://www.remo.com/portal/products/3/8/49/680/cl_powersonic.html
ddrum54
08.05.2007 22:44:50
Täällä joku sitä jo aiemmin kyseli, mutta onkos kellään kokemuksia tuosta Remon powersonicista? hintaa sillä ainakin on, mutta mitenkäs saundi?

http://www.remo.com/portal/products/3/8/49/680/cl_powersonic.html

Soundinäytteen perusteella täystumppu kalvo. Jos haluaa täysin soinnittoman basarin, niin mikäs siinä sitten. Samanlainen täystumppu on Evansin EMAD, vertaa hintoja ja osta halvempi.
miän vain
09.05.2007 10:14:14

Soundinäytteen perusteella täystumppu kalvo. Jos haluaa täysin soinnittoman basarin, niin mikäs siinä sitten. Samanlainen täystumppu on Evansin EMAD, vertaa hintoja ja osta halvempi.

"The unique patent pending ESDS system employs snaps mounted directly to the drumhead to eliminate the possibility of vibration."

Jep jep.
JCdrummer
11.05.2007 23:29:44
Heh! Tuli tänään uusi DW -setti tehtaalta. Kaikki neljä tomia+snare+bd oli täysin vireessä. Ei tartte virittää (ainakaan puoleentuntiin).
Peltor
13.05.2007 21:06:46
Kysyin tätä toisessakin topikissa, mutta:
Voiko eri kireyksillä olevat ruuvit, rikkoa
A) Rimiä
B) Runkoa
C) Lugeja

Pää halkeaa kun viritän suht hyvälle kuulostavaan saundiin, sitten käyn läpi avaimella ja huomaan että osa on kireämällä kun toiset.

En myöskään haluaisi kiristää liikaa että ei mene tomit rikki.
Onko tämä turhaa pohdintaa?
wavelength
14.05.2007 09:16:25

Pää halkeaa kun viritän suht hyvälle kuulostavaan saundiin, sitten käyn läpi avaimella ja huomaan että osa on kireämällä kun toiset.

Ruuvin tiukkuudesta ei voi päätellä vireen tasaisuutta, sillä joidenkin kierteet voivat olla hieman kitkaisemmat kuin toisten. Jos rumpu soundaa hyvältä ja samanlaiselta joka ruuvin kohdalla, on vire tasainen. Vastaani ei ole ikuna sattunut sellaista tapausta, että hieman epätasainen vire olisi rikkonut rummun. Todella, siis TODELLA tiukka vire voi tehdä höpöä ohuille rungoille ja heikoille virityspesille, ja todella epätasainen viritys voi vääntää vanteen mutkalle.
sihijarvi
08.07.2007 16:13:41
Mitenkähän voi saada tomien aiheuttaman virvelin maton soimisen estää? Tai kun virittelin rumnpujani, niin lattiatomi alkoi kumisemaan ärsytävästi basarissa.. Miten ne voisi virittämällä estää??
Ei keksiny muutakaan..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)