EADG 17.01.2007 12:03:09 | |
---|
Bassossa näköjään joku Guy "Starka" Pratt. Never heard... Mutta kun sivujansa selailee, niin tämä heppuhan on soitellut mm. Pink Floydin ja Madonnan levyille, joten ei mikään turha mies. http://guypratt.ricardopadua.com/ Soittaa tämä kaveri myös Pink Floydin Pulsella. DVD-version omistan ainoastaan, mutta pakko sanoa että loistavaa bassottelua. Itse sanoisin Mr. Bunglen Disco Volante. Ihan uskomaton paketti, löytyy vaikka minkälaista meininkiä ja herra Dunn soittaa koko ajan vähintäänkin loistavasti. |
mr.bungle 17.01.2007 15:40:32 | |
---|
Itse sanoisin Mr. Bunglen Disco Volante. Ihan uskomaton paketti, löytyy vaikka minkälaista meininkiä ja herra Dunn soittaa koko ajan vähintäänkin loistavasti. Ai mun vai bassolla hanuriin |
spade 17.01.2007 16:36:57 | |
---|
Wanahaa Helloweenia (Hansen-era) lähtisin hevimiehille suosittamaan. Grosskopfin setä pistelee välillä aika mukavasti. Helloweenin Markku kyl osaa soittaa hel*etin hyvin. Manowarin basisti on kans hyvä, sting of bumblebee on aivan hulvaton. Ja Flea on hyvä Elämä on |
EADG 17.01.2007 16:57:55 | |
---|
Ai mun vai Jep. Hyvän basistin löysit levylles. |
Boomer 19.01.2007 14:42:10 | |
---|
Näitä on niin monia, mutta vielä ei ole vissiin mainittu Joni Mitchelin kiekkoa: Wild things run fast, jossa Larry Klein bassossa, muista peleistä löytyy Vinnie Colaiutaa, Steve Lukatheria ja vissiin joku Brecker fonissa yms. Biisitkin toimivat, ja Jonin laulu osuu ja uppoaa imho. |
aho 19.01.2007 22:46:03 (muokattu 19.01.2007 22:47:36) | |
---|
Menee vähän AOR-osastolle ja parhauteen en ota kantaa, mutta tämmönen yhen hittilevyn pändi Canadasta kö Crash test dummies: God suffled his feet. Kyllä, juuri se mmm mmm mmm mmm-hitti. Dan Roberts soittelee aika maukkaita melodisia linjoja hyviä rytmityksiä unohtamatta. Ja mikä saundi.... Niin täyteläinen ja puhdas. Warwickilla taisi vetää ja semmonen äijä joka osaa käyttää viidettä kieltä (Hoo) todella hienosti ja sopivan vähän. Munsta sekin on oikeesti taitolaji tai taiteenlaji. Minimum effort/Maximum gain. |
handegunnar 21.01.2007 12:41:13 | |
---|
Juice Leskinen & Coitus Int: Per Vers runoilija ''You don't have to be a musician to play rock and roll.
You've just got to love it and want to play it.''
LEE BRILLEAUX |
absqua 21.01.2007 12:53:36 | |
---|
Juice Leskinen & Coitus Int: Per Vers runoilija Toi on muuten totta. Nordlund pistelee timantisti menemään. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
mikko1 21.01.2007 13:05:15 | |
---|
Black Sabbathin ja Sleepin kaikki. On siistiä kun bassoa kaivetaan. Pitää myös mainita Led Zeppelinin kakkonen. |
KillingMachine 02.07.2007 09:18:42 | |
---|
Tuli tässä mieleen että jokaisen alternative-diggarin kannatais tsekata Jane's Addictionin kaks studio-levyä (ei tätä nimikko-otsikoitua liveä aivan välttämättä), joilla soittaa vielä tämmönen kaveri kuin Eric Avery. Eli siis kyseessä Ritual de lo Habitual ja Nothing's Shocking-levyt, jotka molemmat ovat täyttä viiden tähden kamaa. Huomasin taannoin että Eric Avery on jäänyt ilman lähes minkäänlaista huomiota, vaikka tällä kaverilla on ihan älyttömästi tiukkoja basso-kuvioita, vaikkei ihan kyllä lukeudu teknisesti taitavimpien basistien kärkikahinoihin. Oikeastaan Averylla on aika samantyylinen basso-soundi kuin Flealla. Ja ironista kyllä, Fleahan paikkasi Averyn paikan Jane's Addictionin vuoden 1997 reunion-kiertueella. Ja sittemminhän kaverista ei ole kuulunut juurikaan mitään, paitsi että ollut mm. Alanis Morissetten kiertuebasistina, osallistunut Metallican koesoittoon ja valmistellut soolo-albumia. "Common ruse dirty face
Pretty noose is pretty hate" |
Kefiiri 02.07.2007 19:13:05 | |
---|
The Beatlesilta voisin valikoida vaikka Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Bandin. Mulle henkkoht läheinen albumi, väittäisin että parhaita bassonsoitto-oppaita. Rupesin katsomaan onko tätä mainittu, ja Seer-o tätä mainostaa heti topicin ekalla sivulla. Muikea soundi ja erittäin näkemyksellinen meininki. |
ötzi 02.07.2007 20:03:25 | |
---|
Quo Vadis - Defiant Imagination. Siinä on mallikkaat bassottelut, Steve DiGiorgio pistää parastaan. Suosittelen bändiä heavy-musiikin ystäville Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin |
jPekka 02.07.2007 21:09:25 | |
---|
Hienoja levyjä on mainittu, mutta minne ovat unohtuneet sanat "Motown" ja "Meters"? "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
okabass 02.07.2007 21:41:26 | |
---|
MOI Maaret ja Hyväkkäät. Mikä tahansa äänite. Aivan rautaa. Kyllä tulisi hiki otsaan jos joutuisi bassolinjoja kopsaamaan ja vielä soittamaan. Sanat eivät riitä kertomaan kaikkia finessejä: jokaisen täytyy ne itse todeta. Mainittakoon erityisesti sofistikoitu choruksen käyttö naissolistin raidalla: kuulostaa ihan jonkun Ö-luokan kauhuelokuvan elävien-kuolleiden kuorolta. Syötteen taikaa. Kts. Tanssimusiikki palsta. Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh. |
2541 03.07.2007 04:26:53 | |
---|
MOI Maaret ja Hyväkkäät. Mikä tahansa äänite. Aivan rautaa. Kyllä tulisi hiki otsaan jos joutuisi bassolinjoja kopsaamaan ja vielä soittamaan. Sanat eivät riitä kertomaan kaikkia finessejä: jokaisen täytyy ne itse todeta. Mainittakoon erityisesti sofistikoitu choruksen käyttö naissolistin raidalla: kuulostaa ihan jonkun Ö-luokan kauhuelokuvan elävien-kuolleiden kuorolta. Syötteen taikaa. Kts. Tanssimusiikki palsta. Paras biisi bassonsoiton osalta tolta levyltä on "Jossain". |
Hellrongel 03.07.2007 17:22:25 | |
---|
Oma suosikki: Death from above 1979: You're A Woman, I'm A Machine |
hollmi-5 03.07.2007 22:25:18 | |
---|
Minä pidän kaikista AC/DC:n levyistä, joilla Cliff Williams soittaa. Pankaa soittimeen vaikka Highway to Hell. Se on siinä. Love Hungry Manissa on jo isovarvas heilahtanut kymmeniksi vuosiksi ja taas jaksaa painaa perusvarmaa ja biisiä tukevaa jutustelua. Soundit, piuhat ja kajarit. |
KillingMachine 04.07.2007 11:38:25 | |
---|
Minä pidän kaikista AC/DC:n levyistä, joilla Cliff Williams soittaa. Minun mielestäni taas AC/DC:n bassoraidat on aika tylsää kuunneltavaa. Ei minkäänlaisia koukeroita tai oikeastaan mitään mikä erityisemmin innostais. "Common ruse dirty face
Pretty noose is pretty hate" |
Minun mielestäni taas AC/DC:n bassoraidat on aika tylsää kuunneltavaa. Ei minkäänlaisia koukeroita tai oikeastaan mitään mikä erityisemmin innostais. Ajattelin itse samoin männävuosina. Nyt kun on tajunnut sen törkeän hyvän, tasaisen grooven ytimen niin olen ihan Cliff-fani. Hienoa minimalismia. Todella tehokasta bassottelua www.myspace.com/rhythmfunkmasters |
J.Hollström 04.07.2007 15:07:09 | |
---|
Maaret ja Hyväkkäät. Syötteen taikaa. Mistä näitä helmiä löytyy? Pitääkö mennä nettiä edemmäksi kalaan? |