re infecta 18.01.2004 13:28:50 | |
---|
Sain testattavakseni uuden äänikortin, Terratec DMX 6Fire 24/96, jossa etupaneelissa on suoraan 6,3mm mic-liitäntä sähkökitaralleni. Netistä latasin VST-efektipaketin, josta täällä oli paljon puhetta (JCM900, BOSS DS-1 jne.) ja purin paketin Cubase SX2:n VSTplugin-kansioon. Olen säätänyt Terratecin Control Panelista latenssit ja ASIO bufferit yms. kohdalleen ja valinnut Cubase SX2:n asetuksista ASIO-ajuriksi juuri oikean eli Terratecin valmistaman. Voisitteko ystävällisesti kertoa, miten saan Cubasessa toimimaan nuo efektit livenä soiteltaessa? Olen googlettanut ja lukenut Cubasen manuaalia, mutta ongelma ei ole selvinnyt. Voisitteko antaa ihan "step-by-step"-ohjeet, jotta onnistun varmasti. Käytän siis tuota etupaneelin mic-liitäntää nauhoitukseen. Tähän mennessä olen nauhoittanut kitaran jollain ulkopuolisella ohjelmalla wav-tiedostoksi ja lisännyt sen Cubaseen ja suorittanut tämän nauhan päälle jonkun em. efekteistä. Haluaisin kuitenkin soittaa suoraan efektien läpi Cubaseen. Suurkiitokset niille, jotka viitsivät auttaa! Well, I wish I was a catfish... |
re infecta 19.01.2004 19:41:40 | |
---|
Osaisiko joku auttaa minua? Well, I wish I was a catfish... |
jiipeep 20.01.2004 14:21:57 | |
---|
Cubaseen audioraita, jolle aktiiviseksi äänitys. Kyseiselle raidalle insert efektiksi kitaraplugini. |
re infecta 20.01.2004 19:55:52 (muokattu 20.01.2004 19:56:03) | |
---|
Cubaseen audioraita, jolle aktiiviseksi äänitys. Kyseiselle raidalle insert efektiksi kitaraplugini. Mistä valitaan nauhoitusta varten sisääntulo miciksi? Well, I wish I was a catfish... |
Juntunen 20.01.2004 20:45:09 | |
---|
Mistä valitaan nauhoitusta varten sisääntulo miciksi? Raidan asetuksista. Siinä on inputit semmosessa droppivalikossa. |
askomiko 20.01.2004 21:36:00 | |
---|
Cubasen manuaalissa siinä ABC-peruskäytön luvussa? |
Äh. Kiitos ohjeista. Olin tehnyt aikaisemmin juuri niin kuin neuvotte, mutta ei toiminut. Nyt kuitenkin lähti ihmeelllisesti toimimaan. Turha topiikki siis! Kiitos kuitenkin. Well, I wish I was a catfish... |
re infecta 20.01.2004 23:15:20 | |
---|
Itse asiassa. Miten midit saa kuulumaan CubaseSX:ssä? Näyttää muka soittavan midejä (volume-palkit heiluvat), mutta mitään ei kuulu. Well, I wish I was a catfish... |
Juntunen 20.01.2004 23:43:40 | |
---|
Itse asiassa. Miten midit saa kuulumaan CubaseSX:ssä? Näyttää muka soittavan midejä (volume-palkit heiluvat), mutta mitään ei kuulu. Tarttee laittaa se midi ohjaamaan jotaki vehjettä. Vaiko ihan kokonaista midi-biisiäkö yrität soittaa? Niitä en ole kokeillut qbasella. Mutta midiraita noin yleensäkin ohjaa jotaki Vst-laitetta esim syntikkaa. |
re infecta 21.01.2004 15:46:09 | |
---|
Tarttee laittaa se midi ohjaamaan jotaki vehjettä. Vaiko ihan kokonaista midi-biisiäkö yrität soittaa? Niitä en ole kokeillut qbasella. Mutta midiraita noin yleensäkin ohjaa jotaki Vst-laitetta esim syntikkaa. Siis ajattelin laitta yhdelle raidalle midi-taustaraidan soimaan ja soittaa toiselle raidalle omaa kitaraa. Miten saan tuon midin kuulumaan kajareista? Well, I wish I was a catfish... |
Groove Man 21.01.2004 16:27:22 | |
---|
Miten saan tuon midin kuulumaan kajareista? Tässä onkin haastetta. Suosittelen, että luet tuosta hiukan ylempää Mikaelin FAQ kirjoituksen MIDIstä, joka selventää MIDIn perusteita ja käyttöä. |
Lähikauppias 22.01.2004 22:35:18 | |
---|
Cubasessa siis ei ole automaattisesti määritelty midiraidoille mitään soittimia. Niille täytyy itse valita jokin VST-instrumentti. Muuten siinä näkyy ainoastaan nuottitiedot, eikä niistä siis kuulu mitään. Tämä taas onnistuu, kun laitat jonkin VST-soittimen päälle, valitset midiraidan ja sen vasemman laidan asetuksista kohtaan "output" valitset sen VST-soittimesi. (En ole varma meneekö juuri näin, kun Cubase ei nyt ole mulla auki, aika lähelle kuitenkin) |